Hyundai Tucson (2023)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 6, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 20 km |
KM-stand laatst | 7.500 km |
Heerlijke reisauto
- 7.500 km
Na met grote tevredenheid dik 6 jaar in een model 2016 Tucson te hebben gereden werd ik op slag verliefd op het nieuwe model. Na de klinkende reviews ben ik in maart 2022 tot bestelling overgegaan van een Teal Blue PHEV Smart Comfort. Waarom een PHEV? Vanwege t vermogen, de rijafstand naar werk en het feit dat ik van de vorige bewoner al een wallbox bij mijn huis had. Waarom niet voor een EV? Vanwege rangeanxiety; we gaan nogal eens flinke einden op vakantie.
De levering liet echter dik een jaar op zich wachten, maar afgelopen maart mocht ik m dan eindelijk ophalen.
Na twee maanden en een flinke roadtrip van 6300km kan ik inmiddels wat ervaringen delen.
Positief:
Een heerlijke reisauto met voldoende zitcomfort en ruimte ook voor grote (volwassen) kids achterin. Zelfs met zijn vijfen is het goed te doen.
Fantastisch vermogen, je merkt in de bergen nauwelijks dat je heuvelop gaat. In de sportstand helemaal niet, hoewel ik die nooit nodig heb.
De elektronische rijhulp gadgets zijn veel meer én veel gebalanceerde aanwezig dan in de vorige Tucson. De HDA is écht fantastisch en hij houdt je veel subtieler binnen de lijnen. Ik ben inmiddels toch al tweemaal terecht gewaarschuwd én behoed voor een kopstaart botsing.
De ingebouwde navigatie is veel beter dan in de vorige en kan de concurrentie met Google Maps (Android auto) moeiteloos aan.
Het verbruik valt me niet tegen. Met woon-werk en privé gebruik kom ik op 3 liter per 100km met regelmatig laden. Op een 6300km roadtrip zonder laden en keurig de maximum snelheden (100 tm 130) zit ik op 7,2 liter per 100km.
De versnellingsbak en het samenspel tussen elektromotor en verbrandingsmotor zijn erg soepel en zeer stil.
De 4-wiel aandrijving helpt je moeiteloos over hobbelige zand/rotspaadjes.
Het automatisch grootlicht is een genoegen dat ik nog nooit eerder had ervaren.
Wat kan beter:
Het zicht door de vieze achterruit dmv de mooi weggewerkte achterwisser is wat beperkt.
Verder is het rijgeluid van de banden bij hoge snelheden op slechte wegen wel heel nadrukkelijk. Maar dat kan ook komen doordat je de motor nauwelijks hoort.
Vreemd: als de automatische ruitenwissers aangaan, gaat de verlichting niet automatisch aan. Die gaat enkel aan als het donker is.
Het Krell audiosysteem klinkt enkel premium bij DAB radio, maar bij Spotify is ie niet heel indrukwekkend en de achterboxen zijn erg vlak en met laag volume.
De voorzittingen zitten deels in een hard plastic schaal die als je even gaat verzitten op de lange stukken irritant in je kuit kan prikken.
Conclusie tot nu: fantastische prijs kwaliteit verhouding. Echt een premium beleving voor een non-premium prijs. Maar goed, de eerste beurt moet nog komen natuurlijk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Premium / Vol Optie / Leder / Stoelverwarming + Ventilatie / Camera rondom / Led Verlichting /
- 2023
- 31.802 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line Business Automaat (Shadow Grey Solid Two Tone Phantom Black)
- 2025
- 10 km

Hyundai Tucson 1.6 GDI LED NAVI AIRCO LEER CARPLAY
- 2017
- 84.559 km