Hyundai ix20 1.4 Go! (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ix20 1.4 Go! |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 28.500 km |
Verbruik en startstop
- 11.738 km
De auto rijdt prettig en er is voldoende laadruimte als de achterbanken plat liggen. Het voordeel is ook dat je een vlakke laadvloer hebt. Het verbruik is verschillend maar dat ligt aan de gereden kilometers en de temperatuur en het rechter voetje.
Wat mij wel tegenvalt is het gebruik van het startstop systeem. Ik rijdt veel korte stukjes en dan komt de vulling van de accu onder de 75%. En door de beveiliging van het systeem schakelt deze dan het startstopsysteem uit om niet met een lege accu komen te staan. De accu laadt niet genoeg bij om boven de 75 % te komen om het startstop te laten werken. Alleen als je een heel lang stuk over de snelweg hebt gereden wil het werken, maar dat is volgens mij niet de bedoeling van zo'n systeem. Ik heb een aantal VAG auto's gereden waar ook een startstop in zat en dat werkte altijd (3gr boven 0). Er is door de dealer voorgesteld om de auto 24 uur onder lading te zetten, echter denk ik dat na een week korte ritjes het weer hetzelfde probleem is. Verder ben ik uitermate tevreden over de iX20 mede door de hogere zit t.o.v. andere auto's.
Accu defect
- 12.950 km
Na het opladen gedurende 24 uur bleek dat de acculading niet boven de 82 % kwam en bleek dus de accu defect. Nieuwe accu besteld en deze geplaatst. Maar door de huidige koude periode (onder de 3 gr) kon ik nog niet zien of het startstopsysteem nu wel goed werkte.
E10 toevoeging
- 20.757 km
Ik merk na een paar tankbeurten met E10 dat de auto schokkend rijdt als de motor nog niet geheel warm is. Dit had ik voorheen nooit.
V-Power
- 24.433 km
Vandaag Shell V-Power getankt vanwege dat er nu Euro 95 met E10 in de tank zit en ik nu een halve tank had deze vol getankt met V-Power met E5. Auto staat sinds januari stil.
Start stop niet
- 28.449 km
Het start stop systeem werkt nog steeds niet optimaal. Zelfs niet na 500 km. Sta je voor het stoplicht gaat gewoon het oranje lampje niet uit. En dan ineens weer wel. Binnenkort weer de jaarlijkse onderhoudsbeurt en zal aangeven dat het een K....systeem is. Bij de VAG modellen nooit geen last gehad en werkte altijd, behalve als het vroor.
Startstop systeem
- 28.500 km
Ik vind het een waardeloos systeem in een niet VAG wagen. Ik heb een Volkswagen Polo BlueMotion gehad en startstop werkte perfect, daarna een Volkswagen High UP! en daar werkte het startstop ook perfect en als laatste een Seat Ibiza FR en ook dat startstop werkte perfect. Toen kwam de Hyundai IX20 1.4 GO! In het 2e jaar accu vervangen omdat deze maar 75 procent stroom aangaf terwijl de accu meer als 80 % gevuld moet zijn om het startstop te laten werken. had ik bij de VAG geen last van, terwijl ik met die auto's ook korte stukjes reed. Enfin het ging een hele tijd goed totdat op een gegeven moment het startstop niet meer werkte. Oranje lampje brandde eigenlijk constant als je stil stond. Zelfs met vakantie, van de Duitse autobahn af na 500 km onderaan de afrit ging het lampje branden, dus geen SS. Dus zou de accu niet vol genoeg zitten. maar ja nu geen garantie meer op de accu. Wat een baggerbak die HYUNDAI , geen Hyundai meer voor mij, ga wel weer naar VAG. Niente problemo.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.