Hyundai Ioniq 5 77.4kWh Lounge (2023) #2

autoreview

Hyundai Ioniq 5 77.4kWh Lounge (2023)

Signalement

UitvoeringIoniq 5 77.4kWh Lounge
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst10.180 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ioniq 5 Lounge

  • 10.180 km

Ik beperk me tot de meest relevante kenmerken van deze auto.

Algemeen
Nu een jaar in mijn bezit, over het geheel met plezier mee gereden: auto is comfortabel - goede stoelen, weinig deining dankzij de (ten opzichte van de vorige versie verbeterde) schokdempers, biedt dankzij de grote ramen een uitstekend zicht rondom, heeft een goede sprint voor acute situaties, is erg ruim en redelijk stil. Niet zo stil, vooral op het punt van doorgegeven weggeluid, als mijn vorige auto, een Lexus RX 450h, maar bijna net zo comfortabel. Van door andere gebruikers gemelde rammeltjes heb ik geen last gehad. Maar het is wel opletten natuurlijk wat je in de frunk en onder de bagageruimte achter opbergt. Losse metalen voorwerpen (een trekhaak o.i.d.) zijn uiteraard taboe, maar ook de laadkabel kan storend geluid geven bij rijden over drempels.

De navigatie
Werkt prima, verwerkt afgesloten wegen (wegens wegwerkzaamheden) direct in de aanbevolen route, en is goed up to date. Aanwijzingen zijn duidelijk en worden meestal voldoende tijdig gegeven. Samen met de aanwijzingen in het head up display (in de Loungeversie) zijn onbekende routes relaxt te rijden.

De geluidsinstallatie
De Loungeversie met acht luidsprekers, is prima, niet de Mark Levinson-kwaliteit van de Lexus, maar minstens acceptabel, ook voor jazz en klassiek.

Het verbruik.
Gemengd snelweg (niet harder dan 100 km. gereden) en provinciale wegen, is 15,7 Kwh per 100 km. in de zomer (= bereik van 470 km.) en 17,7 Kwh in de wintermaanden (= 420 km.).
Gemiddeld over het jaar dus 445 km.
Dit op de standaard Michelin zomerbanden. Met hogere snelheid rijden stuwt het verbruik wel direct sterk op, zeker in de winter met 120 km. p/u kom je dan niet verder dan zo'n 350 km. In de zomer haal je makkelijk ruim 400 km.

Het laden
Wisselende snelheden gehad, variërend van rond de 200 kwh tot 80 Kwh., de laatste snelheid vanaf zo'n 75% acculading.

Verbeterpunten
In mijn beleving is de belangrijkste het ontbreken van achterruitenwisser.
De binnenkort beschikbare 2025 upgrade versie heeft deze wel, samen met wat andere zaken zoals een grotere accu (84 Kwh), betere wegligging, e.d. Ik ga daar wel naar kijken, maar niet omdat ik ontevreden ben met de huidige versie, integendeel.

Conclusie
De auto is wat mij betreft heel geslaagd, uitstekende reisauto met prima bereik en goede laadsnelheid. Ondanks compacte bouw enorme open en lichte binnenruimte, dus ook voor gezin en vakantie heel geschikt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.