Hyundai Ioniq 5 77.4kWh Connect+ (2023) #5

autoreview

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5

Signalement

UitvoeringIoniq 5 77.4kWh Connect+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Haat Liefde

  • 25.000 km

Voor mijn werk moet ik een elektrische auto rijden en na 5 jaar lang een E-Golf te hebben gereden was ik heel blij dat ik een nieuwe kon uitzoeken.
Toen ik de Ioniq 5 voor het eerst zag was ik meteen al verkocht. Het uiterlijk vind ik stoer, sexy en toch chique.
Na de nodige research raakte ik alleen maar enthousiaster over deze auto. Met name de 800 volt techniek sprak mij erg aan want na een E-Golf te hebben gereden weet ik dat actieradius belangrijk is maar snelladen minstens zo belangrijk!
Mijn auto laadt zo bizar snel op dat ik het nu echt leuk vindt om bij de Fastned te staan!

In het begin heb ik wel wat technische problemen met mijn auto gehad.
Ik had een voorraad model gekocht en al bij de eerste meters die ik reed ervaarde ik een behoorlijke trilling in de auto waarvoor ik een aantal keer terug ben geweest naar de verkopende dealer in Den Haag wat overigens een van de slechtste dealers ever is. Zij kregen de trilling er niet uit en na vier keer terug te zijn geweest was ik er klaar mee en ben ik het zelf maar gaan fixen.
Dus ik naar de beste banden specialist van Nederland. Matterhorn in Hilversum. Dit zijn mensen met passie voor hun vak en hebben mij perfect geholpen. 1 band werd afgekeurd en heb ik een nieuwe voor laten monteren na alles goed uitgebalanceerde en uitgelijnd te hebben was de trilling niet helemaal weg maar vooruit het was goed genoeg.

Ik heb behoorlijk wat onderzoek gedaan naar die trilling en het blijkt dat de Ioniq 5 vrij gevoelig is voor trillingen en veel eigenaren erover klagen. De Michelin die standaard geleverd wordt op de Ioniq 5 past eigenlijk niet bij die auto. Dat blijkt ook wel want wanneer ik Pirelli winterbanden eronder zet rijdt mijn auto zoveel lekkerder. Houdt hier dus rekening mee!

Na ongeveer 15.000 km stond ik ineens langs de weg en viel de auto uit. Vreselijk! Wat een armoede is dat toch. Koop je een auto van 62k en sta je in de regen langs de weg! ICCU cq de omvormer was kapot, bekend probleem bij zowel Kia als Hyundai. En het ergste was dat door brand in een fabriek die dingen niet te leveren waren. Ik heb er 6 weken op moeten wachten en dus 6 weken in een vervangende auto, de nieuwste Ioniq 5 die ook trilde, ook Michelin.... Dit was een achterwiel aandrijving met ruim 100 pk minder. Wat je ook doet zorg dat je de 4 wiel versie koopt, dit rijdt 10 keer lekkerder!

Bij 20.000 kreeg ik een storing in de radar aan de voorkant. Niet mega erg ofzo maar de Cruise Control werkte meteen ook niet meer. Dit werd keurig snel verholpen door Hyundai in Hilversum, perfecte garage!

Oke dus na wat negatieve ervaringen dan nu het positieve. Wat een geweldige auto!
De stoelen zitten echt mega lekker. Het interieur geeft een enorm ruimtelijk gevoel, zitpositie is top, auto stuurt mega direct en balans qua comfort en sportiviteit vind ik super.

De tractie die de auto heeft vind ik nog steeds elke keer weer zo bijzonder goed. Ik zet vaal tractiecontrole uit om die Michelins aan gort te rijden, maar dan nog is het een uitdaging om hem in de slip te krijgen en dat met 325 pk.

Actieradius is echt ruim voldoende. Ik heb nog nooit laadstress gehad. In de Eco stand en 100 op de snelweg heb ik ooit 470 km gehaald. Maar dat was puur om te testen. Daarna altijd vol gas gereden wat echt genieten is! Dan haal je makkelijk 350km.
Snelladen is zoals gezegd een feestje. Haal met gemak 230 kw.

Nu de kinderziektes eruit zijn is het genieten in deze auto en elke keer weer een feestje om in te rijden!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.