Hyundai Ioniq 5 77.4kWh AWD Lounge (2023)

autoreview

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5

Signalement

UitvoeringIoniq 5 77.4kWh AWD Lounge
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst59.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldig

  • 59.000 km

Nu, na 1 1/2 jaar en 60.000 km verder wil ik mijn ervaringen graag delen.

Om te beginnen: de auto voldoet volledig aan mijn verwachtingen.
Ik heb de Ioniq5 in de meest luxe uitvoering, maar zonder glazen dak.
Veel plezier hebben we van de stoelverwarming, maar nog meer van de stoelkoeling. Heerlijk.

Het rijden is zeer aangenaam, zeker ook op langere afstanden. Alleen is het wel erg wennen aan de grootte van de auto. Hij lijkt kleiner dan hij is. Elke keer bij het inparkeren merk je dat.

Ik ben een, volgens mijzelf, ‘normale rijder’, die steeds op de grens rijd van de maximum snelheden die gelden. 40% snelweg en 60% stad (regio Den Haag) en binnendoor.
Verder gebruik ik steeds de one-pedal mogelijkheid; dus gebruik de remmen heel weinig.

Omdat de snelweg kilometers in de minderheid zijn is het verbruik zeer gunstig:
in de zomer 14,0 met zomerbanden en in de winter 16,0 met winterbanden.
De actieradius na het vol laden in mijn praktijk is in de winter meestal rond 480 km en in de zomer zelfs tot 560 km.

Ook het rijden met de paardentrailer bevalt goed. De auto heeft daar geen enkele moeite mee.
Alleen is het verbruik op die momenten wel nagenoeg het dubbele (het gewicht dan ook).

Kortom: Mijn vrouw en ik hebben er geen spijt van dat we de BMW 225XE hebben ingeruild voor de Hyundai Ioniq5.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum