Hyundai Ioniq 5 73kWh Lounge (2021) #9
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Ioniq 5 73kWh Lounge |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
| KM-stand laatst | 132.500 km |
2e hands met veel ervaring
- 130.000 km
Naast de goede reviews van de veelal eerste bezitters, hier een review van een tweede bezitter zonder laadmogelijkheid aan huis.
We hebben twee auto's, een Audi A4 avant 2.0 tfsi Quatro van 15 jaar oud, en een MG ZS EV van 5 jaar.
De Audi hebben we vrijwel nieuw gekocht en is weinig gebruikt (de familie auto) en vraagt bij 160dkm groot onderhoud (ja olieverbruik, toezeggingen Pon bleken wederom niets waard). Bij elkaar heeft deze auto zo'n 15-20k aan onderhoud gekost en ik heb geen zin in de volgende rekening van 5k.
De MG heeft nu ruim 115dkm en het onderhoud zit nog onder de 2k. Het probleemloze rijden, de lage onderhouds en km kosten, het grote comfort van de aandrijflijn maakten dat wij ook voor de familieauto een EV wilden. Wel een die geschikt is voor de lange afstanden, want dat is de MG zeker niet.
Zoals jullie overal kunnen lezen is de Ioniq 5 zeer ruim, behoorlijk comfortabel en voorzien van moderne snufjes, zeker in de lounge uitvoering. Of al die ondersteuning iets toevoegt aan de rijbeleving hangt sterk af van je eigen voorkeur. Ik ben een beetje nerd en vind het wel leuk dat er wat in te stellen is, en dat hij zelf van baan kan wisselen, dat de head up display veel informatie weergeeft etc. Mijn vrouw wil alles uit, en wil een knop om alles systemen die automatisch toch weer aangaan, uit te zetten.
Wat mij het meest verraste is het imago van de auto. Hij doet eigenlijk alles goed, is groot, is luxe uitgevoerd, was 57k nieuw etc. etc. maar niemand vindt het een patserbak. Mensen zijn eigenlijk wel geïnteresseerd. Een auto waar ik trots op ben, zo der dat anderen er jaloers etc op reageren. Dat was bij de aanschaf van de A4 wel anders.
Eerste ervaringen tweede hands koper
- 132.500 km
Enkele observaties na 2500 km in een auto die na 130.000km bijna als nieuw aanvoelt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Ioniq 5 IONIQ5 58 kWh 170pk Style | Carplay | Climate | Camera | Keyless | Navigatie | Trekhaak | Warmtepomp | 19" Lichtmetaal | Adapt. Cruisecontrole | Digitale Cockpit
- 2023
- 997 km

Hyundai Ioniq 5 Connect+ 77.4 kWh 229pk | Two Tone | Camera | Carplay | Premium Audio | Adaptive cruise control | Dodehoek detectie | Elektrische voorstoelen | Leder | Warmtepomp | Stoelverwarming
- 2023
- 76.857 km

Hyundai Ioniq 5 Lounge 73kWh | Panoramadak | Stoelventilatie | Leder | Head-Up | Warmtepomp | Trekhaak | 360 Camera | Achterbankverwarming | Adaptive cruise | Navigatie | Full LED | Carplay
- 2021
- 133.073 km
Lees ook

'Moet ik koelvloeistof van mijn Hyundai Ioniq 5 bij 60.000 km vervangen, ik laad nooit snel?'

'Te vroeg om na verhoging MRB al conclusies te trekken over tweedehands EV-markt'

Abarth 500e, Mini Cooper SE, Hyundai Ioniq 5N: met welke EV de meeste lol?

Test: Hyundai Ioniq 5 N - Het bewijs dat elektrisch ook leuk kan zijn!


