Hyundai Ioniq 5 73kWh Connect (2022) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Ioniq 5 73kWh Connect |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2022 |
| Jaar van aanschaf | 2022 |
| KM-stand laatst | 62.000 km |
Ioniq5 bevalt prima
- 51.045 km
Over de Ioniq 5 is al veel geschreven. Vaak positief en soms ook over problemen.
Ook wij zijn zeer tevreden in iets meer dan een jaar dat we auto nu rijden. Comfortabel wat betreft zitpositie, stoelen, veercomfort, al denk ik dat je van de zachte vering en wat matige demping moet houden. Voor ons prima.
De auto is intensief gebruikt en trekt ook geregeld een aanhanger met veel bouwmateriaal.
Toch ook wat nuances na een jaar:
Verbruik in de zomer is prima. Gemengd 80 km en snelweg (105) levert een verbruik van 14,5-16 kWh op.
- Actieradius in de zomer tussen 450 en 510 km na opladen en in praktijk tussen 400 en 460 km op een lading. Airco gebruik heeft weinig invloed op het verbruik
- In de winter is het een heel stuk slechter. Ondanks de warmtepomp-optie loopt het verbruik bij inschakelen van de verwarming heel snel op naar 17-20 kWh afhankelijk van de buitentemperatuur.
- Winterbanden er op, vrij stugge Pirelli's, dan stijgt het verbruik naar 21 kWh/100 km op de snelweg bij 110km/u
deel 2
- 51.045 km
Laden AC altijd prima. DC laden aanvankelijk maar tot 119 kW, maar na de update in mei 2023 halen we nu wel 215 kW.
Maingau laadpas voor in het buitenland werkt prima.
Stoelen: Prima verstelbaar en comfortabel. Wel is er een zitkussen van de bestuurdersstoel vervangen omdat het was doorgezakt.
Inruil lijkt dramatisch
- 51.045 km
Omdat we eind 2023 begin 2024 aanschaf van een nieuwe Ioniq5 overwegen, bij de dealer langs.
Ik had de moeite kunnen sparen. Op internet staan Ioniq's 5 met 30000 km voor om en nabij 50000. Bij inruil krijg je niet meer dan 35000 terug bij aanschaf van een nieuwe. en 31000 bij feitelijke inruil en 90000 km tegen die tijd.
Dat is een beetje een zeperd. In de VS gaan identieke Ioniq's voor 48000 dollar naar de eigenaar.
In Europa is de Ioniq 5 eigenlijk te duur, ook volgens de dealer, afgaand op de inruil.
Ingeruild voor een nieuwe I5
- 62.000 km
Prima auto. Ingeruild op een nieuwe I5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Ioniq 5 Style 73kWh | Nederlandse Auto | Camera | Apple Carplay/Android Auto | Cruise control adaptief |
- 2022
- 50.372 km

Hyundai Ioniq 5 Lounge AWD 77.4 kWh SOH 100% RIJKLAAR! | FABRIEKSGARANTIE HYUNDAI TOT 10-2028| |STOELVERWARMING + VENTILATIE| DEALER OH. |ELEK. ACHTERKLEP| BOSE AUDIO| VOL OPTIES| ACHTERBANK VERWARMD| HEAD-UP
- 2023
- 25.969 km

Hyundai Ioniq 5 Lounge 73kWh | TREKHAAK | NAVIGATIE | 360 CAMERA | BOSE | MEMORY STOELEN | ELEKTRISCHE ACHTERKLEP |
- 2021
- 117.115 km
Lees ook

'Te vroeg om na verhoging MRB al conclusies te trekken over tweedehands EV-markt'

Abarth 500e, Mini Cooper SE, Hyundai Ioniq 5N: met welke EV de meeste lol?

Test: Hyundai Ioniq 5 N - Het bewijs dat elektrisch ook leuk kan zijn!

Test: Hyundai Ioniq 5 N – Ouderwets spectaculair door plofjes en neptoeren en zo klinkt dat



