Hyundai Ioniq 5 73kWh Connect+ (2022)

autoreview

Hyundai Ioniq 5 73kWh Connect+ (2022)

Signalement

UitvoeringIoniq 5 73kWh Connect+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Minder problemen dan verwacht

  • 1.350 km

In oktober 2021 heb ik de Ioniq 5 besteld en vanaf dat moment heb ik diverse FB-groepen gevolgd met op het laatst de vraag of ik misschien de verkeerde auto besteld heb omdat er nogal wat klachten waren. Nu, na een dikke week rijden kan ik zeggen het het (tot nu toe) 100% meevalt. Ja, inderdaad het snel laden valt tegen. Men adverteert met een snel ladende auto, maar kan dat (nog) niet waarmaken. Het verwarmen van de accu doet het niet. Ik heb hem nog maar een dikke week en je kunt niet weten wat er nog gaat komen. (problemen met piepende remmen, onprettige vering, onbegrijpelijke dood van het systeem, rare meldingen, etc.)
Wat is positief?
1. Het gebruik. Bij een volle lading start ik met een bereik van 435 km (het weer zit ook mee) Mijn rijstijl is gemiddeld 16 kWh/100 km. Ik rijd 75% autoweg en 25% bebouwde kom met genereerniveau 3. Ik houd mij overal aan de maximum snelheid. De voorspelling van het gebruik is op basis van de historie van het gebruik. Dus rustig rijden levert een mooi bereik op. Ik vind het ook geen auto om mee te gaan racen.
2. De auto rijdt fantastisch, solide met een goede wegligging en je hoeft niet veel stuurcorrecties uit te voeren. Dat rijdt rustig.
3. De zit is prima. De stoelen zijn goed en ik kan echt alles van de beide dashboarden prima zien.
4. Het laden thuis gaat prima en om uit te proberen heb ik ook fastnet geprobeerd en dat ging ook prima. Niet zo snel, maar voldoende als je eigenlijk vooral thuis laadt.
5. Augmented reality head-up display werkt prima en blijft ook in de zon goed leesbaar.
6. Het autonoom rijden is ook redelijk. Ik merk niet veel van heen en weer gepingpong.

Wat is negatief?
A. Ik heb twee keer een melding gehad bij een lading van rond de 70% dat ik geen lading meer had en ook geen laadmogelijkheid in de buurt had. Die melding ging ook snel weer weg.
B. Je hebt een veiligheid die er voor zorgt dat als je wordt ingehaald en de situatie onveilig is er dan automatisch wordt afgeremd en het stuur ook een slag maakt Daar schrik je van. Ik ken dat ook van een andere auto en heb dat uitgezet. Nu krijg ik alleen een geluidsignaal.
C. De audio-installatie is niet denderend, een wat benepen geluid uit de boxen, niet storend, maar geen fraai geluid. Ik heb wat geschoven met de schuifjes van de equalizer en het is wat beter. Het wordt pas redelijk als je het flink hard zet.
D. firmware updaten heb ik nog niet gedaan omdat er een mogelijkheid komt dat dat automatisch gebeurt.
E. De knop voor het inspreken van opdrachten werkt niet perfect. Je moet er herhaaldelijk op drukken.
F. Met bluelink kan ik het laden aan- en uitzetten en de verwarming aandoen, maar verder is het nog erg beperkt.
G. De middenconsole is ruim voor het opbergen van spullen, maar het ligt er voor een deel open en bloot in. Dat had afgesloten moeten kunnen worden.
H. de vering is op de autoweg prima, maar in de bebouwde kom toch wat stoterig.

Je kunt heel veel naar eigen voorkeur instellen en daar moet ik nog meer mee experimenteren. Van sommige instellingen vraag ik me af of ze wel werken.
Samenvattend beleefde ik de afgelopen week meer vreugde aan de auto dan de aangegeven ongemakjes, maar ik ben nog maar 1350 km op weg. Wordt vervolgd.

situatie bij

  • 15.000 km

De situatie na 15.000 km is:
-2 keer een dode 12V-accu gehad. De eerste keer gekeken hoe de ANWB de auto startte en toen zelf een accubooster gekocht en zelf gestart. Bij de gebruikersgroepen op facebook was dit al lang bekend. Mijn garage zegt van niets te weten. Dat maakt de auto wel onbetrouwbaar. Je kunt ook zeggen: het was maar twee keer en je kunt het zelf oplossen, maar toch.
-1 keer kon ik hem na het laden niet in de D-stand zetten. Alles geprobeerd zoals resetten met een pen en toch uiteindelijk gelukt.
-dat er geen ruitenwisser achterop zit, is 's winters een gemis.
-Hyundai beloofde vorige jaar het probleem dat de auto ''s winters geen werkende warmtepomp heeft op te lossen. Dat is echter niet opgelost. Hyundai valt tegen mbt de klantvriendelijkheid.
-'s winters is de actieradius zomaar 100 km minder. (in de zomer meestal 500 km en in de winter iets onder de 400. Gelukkig heb je over fastnet. Van laadstress is geen sprake.
-het rijden met de auto is perfect. De systemen werken goed en het rijdt lekker, maar de bovengenoemde ongemakken maken de auto toch minder aantrekkelijk.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.