Hyundai Ioniq 5 73kWh AWD Lounge (2022) #3

autoreview

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5

Signalement

UitvoeringIoniq 5 73kWh Lounge
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst51.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige reisauto

  • 22.000 km

Na 5 keer Toyota (Camry en Prius) gereden te hebben, eerst overgestapt op een EV-auto van Kia (e-Niro). Was een geweldige auto. Toen ik las dat KIA en Hyundai met het nieuwe 800v systeem uit gingen komen, besloten de Niro in te ruilen. De EV6 vind ik niet mooi. De Ioniq 5 is apart. Bij de dealer in Waddinxveen heb ik een zeer goede ervaring gekregen. Ik heb een lounge versie gekocht. Ik heb 19 inch winterbanden/velgen en de 20 inch met de zomer banden. Achterwiel aandrijving.

Ik heb de I5 nu ruim een jaar. Ik ben er 4 keer naar Oostenrijk/Zwitserland gereden. Absolute top! Laden gaat, ook in de winter, supersnel. Ik gebruik Ionity het meest onderweg. Thuis laad ik langzaam. Gaat perfect.

WAT IS TOP:
- Het snelle laden met de nieuwe software is geweldig. Ook in de winter is de accu conditionering heel goed. Ook bij lage temperaturen, heel snel boven de 200KW. (De Kia e-Niro kwam niet verder dan 40Kw)

- Ruimte in de auto is formidabel. Voor en achter. De frunk is handig voor bijvoorbeeld de laadkabel. De verstelbare achterbank handig.

- Entertainment is zeer goed en reageert snel. Groot scherm.

- De optie om het infoscherm aan te passen aan jouw voorkeuren is zeer fijjn.

- Head-up display ervaar ik als zeer goed. Zeer kompleet. Ingebouwde flitsmeiseter (traject controle gemiddelde wordt ook aangegegeven) op display en head-up display. De Prius had dit beperkt en significant minder kompleet.

- De mogelijkheid om een echte aanhangwagen te kunnen trekken, ook doe ik dat niet vaak, is positief. Je hebt de mogelijkheid.

- De stilte in de auto is geweldig.

- Over Air updates van de software is handig.

WAT KAN BETER
- In eerste instantie miste ik de achter wisser. Ik gebruik nu Rain-X (bij de gamma gekocht). Dit werkt echt heel goed.

- Draadloos Android auto

- Het ontbreken van automatische deuropening is onhandig. Ook het feit dat er geen klein lichtje bij donker is onhandig. Lastig zoeken naar de deurgreep. Deed de KIA beter (verlichte handgrepen)

- Het ontbreken van de extra reistijd in het hoofd navigatie scherm wanneer een route is ingevoerd. De KIA deed dat zeer goed. De software is toch vergelijkbaar?

- De gordels achter rollen niet goed op. Vaak een hinderlijk tikkend geluid. Moet je met de hand goed doen. Slordig

Kortom deze auto is zeer goed. Heeft een geweldige uitstraling. Topper!

Wintersport Italie - Super!

  • 26.000 km

Met de wintersport club naar Italië geweest. Heerlijke auto. Snel laden na 350KM. Het snel laden gaat supersnel. Op de Brenner (Ionity - 18 laadpalen) bij -5C toch in 18 minuten weer ruim 350KM. Het voorverwarmen/conditionering werkt top! Kortom, nog steeds een top auto met veel ruimte en heel veel comfort. Op naar de eerste grote beurt!

Meer dan 50,000 KM en veel lange afstanden

  • 51.000 km

De Ioniq 5 blijft een topper. Nadat ik 2 jaar geleden mijn E-Niro heb ingeruild (langzaam laden) ben ik nog steeds super enthousiast met mijn Ioniq 5 Lounge. Diverse keren naar Oostenrijk/Zwitserland. Gemiddeld verbruik (50K) nu op 17.7Kw/100Km. Rij ECO en nooit harder dan 100 (NL) en 110-115 (buitenland). Ionity laadt het beste. Vaak slechte laad resultaten met FastNed, ondanks het voorverwarmen. Alles werkt fijn en het rijden is super. De belangrijkste vraag vind ik altijd: "Zou ik deze auto weer kopen?" Het antwoord is volmondig JA! Laden op de Brenner met 220KW. Navigatie is top. De gordels achterin, maken soms lawaai als ze niet goed zijn terug gerold en wat echt hinderlijk is, zijn de deurposten die niet uitklappen. Medereizigers vinden het nog steeds een toer in te stappen. Op naar de 2e grote beurt (60K)

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.