Hyundai Inster 49kWh Evolve Sky Plus (2025)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Inster 49kWh Evolve Sky Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 4.400 km |
Krachtig Kleintje
- 637 km
Omdat er zoveel wordt gesproken over elektrische auto’s en omdat we hiermee ook wilden bijdragen aan het klimaat waren we eerst van plan om onze oude brandstof auto in te ruilen voor een Suzuki Ignis.
Omdat we dit nog steeds een mooie compacte hoge instap auto vinden en we er nog niet uit waren en of we over wilden stappen naar electrisch. Het scheelde niet veel of we hadden hem aangeschaft totdat ik plotseling een model voorbij zag komen op het internet dat qua hoogte breedte en lengte veel weg had van een Suzuki Ignis maar dan in een elektrische en wel de Hyundai Inster. De Inster was nog niet in Nederland bij de dealers dus wij waagden het erop en gingen bij de Hyundai dealer langs.
Daar kwamen we uit op de Hyundai Inster Evolve Sky 49kwh en in de meest uitgebreide duurste versie met alle toeters en bellen erop en volledig compleet. 17 inch banden met lg velgen, winterpack met techpeck, schuif kanteldak, stoelen, stuur, spiegels verwarmbaar, inklapbaar en noem maar op. Wat een hoop functies. Onze eerste rit was een rit vanuit Leiden naar Almere en Beekbergen wat een belevenis was.
Wat ons als eerste opviel was de snelheid bij het optrekken. Ongelofelijk snel voor zo’n compacte auto. Inhalen is geen enkel probleem en binnen enkele seconden zit je op de 120 km per uur. Totaal niet zijwind gevoelig en is hij lekker stil. Onderweg kun je zelfs de radio nog horen op zen laagste volume. En wat een beenruimte. Zowel voor als achter. Mijn broer van 1,92m had zowel voor als achter voldoende beenruimte. De stoelen voorin zitten stevig en de bestuurder stoel is in hoogte verstelbaar. Het stuur kun je naar voren en naar achteren als beneden naar boven instellen. Ook fijn is de verschuifbare achterbank waarmee je een flinke kofferbak ruimte kunt creëren.
Moeiteloos neemt de Inster de drempels en veert hij bovendien stevig. Ook het schuifdak laat licht door wat heel fijn is. Met peddels aan het stuur de auto voor een deel zelf laten remmen waardoor hij energie teruglevert aan de accu. Daarnaast heeft hij cruisecontrole, en stel je hem zo in dat hij zich aan de snelheid van de geldende borden houdt en op afstand van de auto voor je houdt. En nog zoveel meer.
Ook fijn is de dodehoekspiegels welke binnen in de auto worden weergegeven en signaal afgeeft. Dit geeft een zeer veilig gevoel. Er wordt gesproken over een rijbereik van 370 km maar als wij de auto volledig hebben opgeladen is 351 km af te lezen in het display. Dat vinden wij wel bijzonder maar kan het van de zomer mogelijk meer worden.
Het is gewoon werkelijk een compleet geweldige auto en echt waar voor je geld.
Update en kleine opvallende opmerkingen
- 4.400 km
Hier even een update met betrekking tot onze Hyundai Inster die wij nu deze ruim een aantal maanden in bezit hebben wil ik dan ook graag delen met de lezers onder ons hier op Autoweek.
De Hyundai Inster bevalt ons nog steeds prima en zijn wij dan ook zeer tevreden mee.
De auto is zeer zuinig en de prestaties zijn goed te noemen en blijven het perfect doen.
De laatste paar keer dat wij de Hyundai Inster goed leeg hadden gereden met een resterende acceradius van 65 km was de Hyundai Inster aan onze eigen oplaadpunt opgeladen tot 412 km wat ons zeer verbaasde. Helaas gebeurt dit niet elke keer maar ben ik ook tevreden met 390 km opgeladen accu van een 49 kWh accu.
Er zijn mij wel enkele dingen opgevallen in de Hyundai Inster. Nadat ik de auto nieuw meekreeg was het interieur zeer stil. Na enkele maanden verder begon het console te kraken. Ergens vanuit het dashboardkastje ergens middenin. Ik kon het niet ontdekken. Geluid alsof er iets was losgekomen erachter. Nadat ik de auto bij mijn Hyundai dealer had gebracht en het verhaal had uitgelegd reed een monteur met mij mee die na een paar drempels en klinkers in de straat direct wist wat de oorzaak was. Het ging om het afdichtingsrubber tussen het raam en het console in. Dit is nu verholpen.
Daarnaast vindt ik de 17 inch lm velgen met banden heel stoer maar erg hard met rijden in de stad. Alles wordt via de banden doorgegeven omdat het nu eenmaal hoe groter het wiel hoe dunner het profiel het rubber van de band wordt. Ik vermoed nu daardoor dat het gekraak weer terugkomt vanuit het console en andere plekken. En dat is nu waar ik zelf niet tegen kan maar mijn partner wel.
Daarnaast ken ik totaal de huidige merk banden niet die nu onder de Hyundai Inster zitten. Waarschijnlijk krijgen alle nieuwe auto’s een eigen merk banden mee die onder andere uit Zuid Korea meekomen naar Nederland. Logisch.
Maar nog steeds ben ik meer dan tevreden met de Hyundai Inster compact degelijk en ruim, schoon zuinig en elektrisch. Wat betreft de kleine dingen dat ik benoemde zal ik hiervan nog een upgrade update schrijven hier. Wordt vervolgd…..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Inster
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Inster Evolve 49 kWh Winter + Tech | Navigatie | Airco | Adaptieve Cruise | Achteruitrijcamera (360)
- 2025
- 15 km

Hyundai Inster Evolve 49 kWh | 3.000,- korting | Direct uit voorraad leverbaar |
- 2025
- 10 km

Hyundai Inster Evolve 49 kWh | 3.000,- korting | Direct uit voorraad leverbaar |
- 2025
- 10 km