Hyundai Inster 49kWh Evolve Sky Plus (2025)

autoreview

Hyundai Inster 49kWh Evolve Sky Plus (2025)

Signalement

UitvoeringInster 49kWh Evolve Sky Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst637 km
Lezerswaardering: 75%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Krachtig Kleintje

  • 637 km

Omdat er zoveel wordt gesproken over elektrische auto’s en omdat we hiermee ook wilden bijdragen aan het klimaat waren we eerst van plan om onze oude brandstof auto in te ruilen voor een Suzuki Ignis.

Omdat we dit nog steeds een mooie compacte hoge instap auto vinden en we er nog niet uit waren en of we over wilden stappen naar electrisch. Het scheelde niet veel of we hadden hem aangeschaft totdat ik plotseling een model voorbij zag komen op het internet dat qua hoogte breedte en lengte veel weg had van een Suzuki Ignis maar dan in een elektrische en wel de Hyundai Inster. De Inster was nog niet in Nederland bij de dealers dus wij waagden het erop en gingen bij de Hyundai dealer langs.

Daar kwamen we uit op de Hyundai Inster Evolve Sky 49kwh en in de meest uitgebreide duurste versie met alle toeters en bellen erop en volledig compleet. 17 inch banden met lg velgen, winterpack met techpeck, schuif kanteldak, stoelen, stuur, spiegels verwarmbaar, inklapbaar en noem maar op. Wat een hoop functies. Onze eerste rit was een rit vanuit Leiden naar Almere en Beekbergen wat een belevenis was.

Wat ons als eerste opviel was de snelheid bij het optrekken. Ongelofelijk snel voor zo’n compacte auto. Inhalen is geen enkel probleem en binnen enkele seconden zit je op de 120 km per uur. Totaal niet zijwind gevoelig en is hij lekker stil. Onderweg kun je zelfs de radio nog horen op zen laagste volume. En wat een beenruimte. Zowel voor als achter. Mijn broer van 1,92m had zowel voor als achter voldoende beenruimte. De stoelen voorin zitten stevig en de bestuurder stoel is in hoogte verstelbaar. Het stuur kun je naar voren en naar achteren als beneden naar boven instellen. Ook fijn is de verschuifbare achterbank waarmee je een flinke kofferbak ruimte kunt creëren.

Moeiteloos neemt de Inster de drempels en veert hij bovendien stevig. Ook het schuifdak laat licht door wat heel fijn is. Met peddels aan het stuur de auto voor een deel zelf laten remmen waardoor hij energie teruglevert aan de accu. Daarnaast heeft hij cruisecontrole, en stel je hem zo in dat hij zich aan de snelheid van de geldende borden houdt en op afstand van de auto voor je houdt. En nog zoveel meer.

Ook fijn is de dodehoekspiegels welke binnen in de auto worden weergegeven en signaal afgeeft. Dit geeft een zeer veilig gevoel. Er wordt gesproken over een rijbereik van 370 km maar als wij de auto volledig hebben opgeladen is 351 km af te lezen in het display. Dat vinden wij wel bijzonder maar kan het van de zomer mogelijk meer worden.

Het is gewoon werkelijk een compleet geweldige auto en echt waar voor je geld.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Inster

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.