Hyundai Inster 49kWh Evolve (2025) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | Inster 49kWh Evolve |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 1.950 km |
eerste 10 dagen
- 1.134 km
18 maart eindelijk onze Inster mogen ophalen. Hyundai is wat langzaam met het uitleveren van de auto's, want 3 dagen na ons kreeg de buurman een nieuwe, ook elektrisch, maar zijn nummerbord is veel jonger. Maar goed, eindelijk geleverd. Niet alle extra zoals de trekhaak voor de fietsendragen zijn al geleverd, maar dat komt hopenlijk goed.
we hebben nog geen laadpaal aan huis dus laden is nog met 250V. Dat gaat langzaam, maar voldoet voor ons gebruik. We laden hoofdzakelijk groen van eigen panelen.
Eerste kennismaking was verrassend. Er wordt met name bij Autoweek veel geklaagd dat de auto klein is en geen Mercedeswaardige eigenschappen heeft, maar we krijgen bij de Inster zeker meer waar voor ons geld. De wagen heeft alle optie paketten en het verschil met de i10 is giga, de auto rijdt bijna vanzelf. Ok, we zijn geen mercedes gewend....lol
Ons dagelijks verkeer is zuinig, met een verbruik de eerste week van 14,6 kWh/100km. Op de autoweg is het verbruik hoger, zeker als je over de 100kmh gaat.
We hebben nu een dagtrip gemaakt van 670 km, waarbij we het snelladen ook konden ondergaan. Meteen een opmerking voor de wegbeheerder/parkeerplaats beheerder, waarom staan die laadstations op het uiteinde van een parkeerplaats en niet dichter bij de wegrestaurants.
Laden bij een buitentemperatuur tussen 8C en 11C ging vlot met een laadsnelheid van rond de 80KW tot 65-70%, dan zakt het wat in, maar zelf boven 80% zaten we nog boven 40KW. Als je inplugt, de hond laat plassen en je gaat dan we drinken dan zijn die 30 minuten zo om.... maar we hebben 3x geladen en slechts 1x die 30 minuten gebruikt. De eerste keer, van 40% naar 78%, 16 minuten, net genoeg tijd voor sanitaire stop en een kop koffie en verder. We hadden een senseo bij ons, want de Inster heeft een 250V aansluiting. Nu weten we niet of we iets fout deden, maar je kunt niet laden en gebruik maken van het stopkontakt. Dus eerst ff koffie zetten, dan de laadsessie starten.
Nu hadden wij een hond bij ons, dus om de 2 uur stoppen doen wij altijd. benen strekken, sanitaire stop, koffie en verder. Eigenlijk geen extra tijd voor het laden, maar laden tijden de bezigheden. Bij de 2e laadpauze hadden we problemen met de laadpalen, 3 van de 8 deden het niet bij onze auto. (of ons ANWB pasje??) Uiteindelijk lukte het ons niet om bij fastned to laden en hebben bij Ionity geladen die ernaast stond, was nog 8 ct goedkoper ook.
Terug naar de auto! rijden, fantastisch, zit is goed, overzicht is goed, systemen werken fijn en de piepjes vielen reuze mee, de meest irritante was de controle voor ogen op de weg. Je hoeft echt meer een seconde in je achteruitkijkspiegel, zijspiegel of navigatie scherm te kijken, en piep piep. We hebben een dashcam bij de auto gekocht, voor en achter, en die piept ook, als iemand te kort op je rijd. Die hebben we echt heeeeeeel vaak gehoort, schijnt heel normaal te zijn om bij 100KM/h minder dan 10 meter achter iemand te rijden, of te rijden als een idioot en dan tussen 2 auto's nog ff vlug van de afrit te gaan...... zonder die piepjes ben je dat helemaal niet bewust hoe asociaal sommingen rijden.
Ervaring van de eerste 10 dagen is zeer positief, beter nog dan verwacht. De auto is ruimer dan verwacht, de auto is veel vlotter dan verwacht en de auto is zeker vergeleken met de i10 heel erg stil.
1 maand in bezit
- 1.950 km
We hebben de auto nu 1 maand en we leren de systemen steeds beter kennen. Voor een zogenaamde A-classe auto heeft de Inster heel veel veiligheids features die andere auto's niet hebben. de auto kan goed autonoom rijden en het stoppen, afstand houden en ook weer zelfstandig verder rijden zijn zaken die wij niet eerder hadden meegemaakt en ze zijn fantastisch. Sommige mensen zeggen dat ze de controle van de bestuurder beperken, maar als je echt de controle hebt, dan ontlasten deze mogelijkheden de chauffeur aanzienlijk, wat tot een veel meer ontspannen rit leidt. je kunt je volledig concentreren op de weg en wat daar gebeurt. Blij mee dus. Camera's die 360° om de auto meekijken, zelf stoppen van de auto als je iets dreigt te raken, tot nu toe werkt het prima.
Het rijden zelf is heel comfortabel, waarbij ik moet toegeven dat ik nog nooit in een Rolls Royce heb gezeten, dus daar vergelijk ik het niet mee, zoals veel journalisten wel doen. We hebben de 17" LM wielen, waarvan ze zeggen dat de vering/comfort minder is dan bij de 15" velgen. Ik mis die 15" niet, veel comfortabeler dan onze vorige. en vooral veel stiller. Banden geruis maakt het meeste lawaai en dat schrijf ik ook toe aan de vanaf fabriek geleverde banden. We gaan eind van het jaar over op Michelin 4 seizoenen banden, kijken hoe dat is.
Het verbruik zakt duidelijk als de temperaturen stijgen, we hebben al ritten gemaakt met 12,3 kWh/100km. De grootste invloed op het verbruik is het klimaat systeem, tot wel 18% van het energie verbruik, zeker bij korte ritten tot 10km. Allemaal goed te volgen in de app.
Tot slot het interieur. Wij hebben gekozen voor het lichte interieur en zijn daar heel blij mee. Oogt gewoon beter en ruimer dan al dat zwart. Ik vind het jammer dat de Nederlandse importeur deze optie alleen mogelijk maakt bij de duurste uitvoering met de buttercream yellow lak. Ik zie dat in heel Europa deze bekleding ook te krijgen is bij ander uitvoeringen en bij alle kleuren. We hebben nu buttercream yellow en de kleur bevalt goed, is een mooie lak en je ziet er erg weinig vervuiling op. Maar onze voorkeur was toch dat mat donkerblauw geweest als die met de lichte bekleding was te krijgen. Geef je klanten de optie, ookal is dat met een meerprijs!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Inster

Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Inster Evolve 49 kWh DIRECT LEVERBAAR | 1500 EURO WEGRIJBONUS | DODEHOEKSENSOREN | 360 CAMERA | VERSCHUIFBARE ACHTERBANK |
- 2025
- 0 km

Hyundai Inster E-Motion 49 kWh NIEUW UIT VOORRAAD LEVERBAAR! | NAVIGATIE | PARKEERCAMERA PRIVATE LEASE DEAL UPGRADE!!
- 2025
- 10 km

Hyundai Inster E-Motion 49 kWh NIEUW UIT VOORRAAD LEVERBAAR! | NAVIGATIE | PARKEERCAMERA PRIVATE LEASE DEAL UPGRADE!!
- 2025
- 10 km