Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HP i-Motion (2012)

autoreview

Hyundai i40
Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40Hyundai i40 sedanHyundai i40 sedan

Signalement

Uitvoeringi40 Wagon 1.7 CRDi HP i-Motion
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf24.220 km
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn ervaring met de Hyundai i40 CW

Het betreft een duitse uitvoering, een zogeheten 5 Star Edition. Wel het pakket met de minste opties. Ik hoefde geen navigatiesysteem, omdat ik in alle reviews daar alleen maar gezeur over hoor. En ook alleen maar daar over. Wat er bij mij op zit is in Nederland de I-Motion met een normale airco. Verder zit er alles op en aan en een kontverwarming heb ik niet nodig. Wel parkeersensoren anders rijd m'n vriendin hem tegen het eerste beste paaltje. Kleur bleu spirit.

eerste weekje gereden

  • 24.220 km

Wat een heerlijke reisauto. De stoelen zitten geweldig en na een lange rit stap je uit zonder rugpijn of vermoeid te zijn. Ik heb wat mensen horen klagen over windgeruis op de snelweg. Ik moet zeggen dan heb je ook wel een behoorlijke snelheid gehad. Boven de 160 is ie inderdaad niet meer zo stil. Maar dat is in een Avensis en Passat niet echt anders. En dat zijn toch de toonzetters in dit segment.

Ik heb wel het idee dat de banden onder mijn auto wat te veel herrie maken. Er zitten nu all weather banden onder. Qua grip heb ik toch ook liever een goeie zomerband en winterband. In Oktober gooi ik de winterbanden er onder en zal ik deze banden vervangen voor goeie zomerbandjes.

Je moet bij regen rekening houden bij het openen van de kofferbak dat er water naar beneden komt. Dit had ik bij anderen al gelezen en ik ben dan ook niet nat geworden. Ik weet niet of dit bij een upgrade van dit model verholpen kan worden zonder de achterkant drastisch aan te pakken. En die is nou juist zo mooi.

paar aanmerkingen

  • 25.000 km

Na nog een weekje rijden met de i40 heb ik toch een aantal mindere punten mogen ontdekken maar ook een paar goede.

Eerst maar de negatieve. De electronische parkeerrem is met recht een k*tding. Na 20 keer drukken gaat ie er eindelijk vanaf. Hopeloos. Ik zal waarschijnlijk iets verkeerd doen, maar ik volg volgen mij toch echt de beschrijving uit het handboek.
De hendels van de motorkap en de stuurverstelling voelen niet heel degelijk aan. Ze zijn het wel, maar het gevoel is een beetje priegelig.

Dan de positieve ervaringen. De ruimte in het reservewiel is zeer handig. Je kan er best veel in kwijt. De andere vakjes onder de mat zijn ook erg handig voor wat kleinere spulletjes. Het verbruik over de afgelopen 500km met veel stadsverkeer valt me ook niet tegen. Gemiddeld 1:15 met constant stilstaan en weer optrekken met al die minirotondes en stoplichten. Op de snelweg op de cruisecontrol met 120 zie je het verbruik dalen tot ca 1:18 a 1:19. Heb maar 1 snelwegritje gemaakt van 100 km de rest was stadsverkeer.

paar duizend kilometer verder

  • 30.000 km

Ik ben nu een paar duizend kilometer verder na de vakantie en woon-werk verkeer.

De vakantierit was naar de Franse Alpen en weer terug. Het is echt een fijne reisauto. Je rijd net zo makkelijk 1000 km. Geen pijn in m'n rug, benen of waar dan ook. Ook vrouw en kind waren dik tevreden.

Ik merk dat de auto wat lui is als het behoorlijk bergop gaat. Na een keer of tien flink trappen op een mooie bergweg merkte ik dat de motor een beetje los komt. Toch houd het vermogen niet over. 136 Pk op een auto van ruim 1500 kilo. Ik wil niet weten hoe sloom de 116 pk uitvoering is.

Dan de ruimte. Ik heb nog nooit zoveel spullen mee genomen op vakantie ( 1e keer camperen met gezinnetje ). Toen ik de spullen klaar had staan dacht ik dat gaat er nooit in. De ruimte onder de vloer van de kofferbak is echt heel handig. Daar kon ik al heel veel spullen in kwijt.

Het verbruik vond ik ook prima. Gemiddeld 1:17 vol beladen en een fiets op het dak.
Thuis met vrij veel stadsverkeer rij ik 1:15 en tijdens woon-werk 1:19.De snelheid is dan 110 op de cruisecontrol. Rij ik 130 op de snelweg op de cruisecontrol dan stijgt het verbruik naar 1:16

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.