Hyundai i20 1.25 i-Motion (2011)
autoreview

Signalement
Uitvoering | i20 1.25 i-Motion |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 26.000 km |
KM-stand laatst | 26.800 km |
een zuinigheidswonder ?
- 26.800 km
Deze Hyundai had ik al een tijd in het vizier, de 1.2 motor heeft met 74 pk voor mij voldoende vermogen en is met een gewicht van 945 kg net 1 klasse lager in de wegenbelasting dan mijn vorige auto de Daihatsu Gran Move.
De i20 is kleiner dan de Dai maar dat is ook wel logisch, maar voor mijn gezin groot genoeg, het is geen strepentrekker maar daar heb ik hem ook niet voor, ik heb hem gekocht omdat de Dai teveel kosten zou krijgen bij de Apk en de goede inruilwaarde heeft mij doen besluiten om het eens met een i20 te gaan proberen, het is een leuk model en ik heb er de 1e week al veel leuke reacties op gehad.
Wat bevalt goed en wat bevalt minder.
De aanwezigheid van een airco is voor mij een groot pluspunt, laatste dagen waren best warm maar de airco deed het goed. De i20 stuurt wat zwaarder op hogere snelheden wat best wel prettig is, daarnaast rijdt hij best zuinig, de eerste tank kon ik 1 liter op 17,2 km scoren voorwaar niet slecht, de verbruiksmonitor gaf hierbij 1 liter op 18,5 aan. ik ben er wel tevreden mee, ik rij niet extreem hard of extreem rustig maar wel volgens het nieuwe rijden. een nadeel vind ik het geluid van de radio, de gran move had 4 speakers maar de i20 maar 2 en dat kun je horen, het geluid is minder vol, misschien laat ik er achter nog wel 2 speakers bij zetten maar dat is voor later. Ik heb er nu 800 km mee gereden en ben er wel content mee, de auto is straf geveerd maar daar houd ik wel van, bij een erg hoge verkeersdrempel is het wel uitkijken omdat onder de voorbumper een rubberstrip zit die bij snel genomen drempels de stenen wel wil raken. Verder is er redelijk veel bandengeruis, dit valt des te meer op omdat de auto verder redelijk stil is ook tot 120 km/hr. De zitpositie is goed in te stellen en ook het stuur is in hoogte verstelbaar nee tot nu toe redelijk tevreden
De komende week ga ik redelijk wat kilometers maken en zal ik het verbruik in de gaten gaan houden en jullie van mijn bevindingen op de hoogte houden.
Update 11/7/2014 : Deze week zoals gemeld veel kilometers gemaakt, de i20 houdt zich geweldig, veel snelwegkilometers gemaakt en ook veel b wegen gehad waar je 100 km/h mag rijden wat resulteerde in een verbruik van 1 op 18,7 tevens redelijk veel gebruik van de airco gemaakt die het snel koud krijgt met dit warme weer. Ik ben tot nu toe zeer blij met mijn "nieuwe" auto. Bert en Hans bedankt voor jullie reactie , mijn stuur is niet in diepte verstelbaar maar dat mis ik ook niet gelukkig en het voordeel van zo'n ondergewaardeerde auto is dat de 2e hands prijzen redelijk laag zijn waardoor je een prachtige auto kunt scoren. Ik heb niet het genoegen gehad om in een 1400 te rijden maar uit vele reviews maak ik op dat er weinig verschil is en de 1200 is goedkoper in de wegenbelasting. En Hans ik heb geen Navigatie en ik moet zeggen dat ik dat tot nu toe ook niet mis, want ik rij elke dag hetzelfde stuk en dat ken ik nu zeer goed.
25-7-2014
De kilometers vliegen erop en ik rij er met veel plezier in, vandaag getankt en 1 op 21,1 gereden een nieuw record, wel veel op 80 km wegen gereden dus dat scheelt natuurlijk ook wel maar ik vind het een goede score.
1-9-2014
De I20 heb ik nu 2 maanden in mijn bezit en ik kan zeggen dat ik er heel tevreden over ben, wat mij wel is opgevallen is dat er in de achterdeuren geen speakers zitten, in de Dai had ik dat wel en dat gaf toch een iets beter geluid, misschien laat ik daar nog wel 2 speakers plaatsen , op de site van Hyundai staat dat dit 159 euri's kost en misschien dat ik dat nog wel eens een keer ga doen. het verbruik is wel ietsjes gestegen maar dat komt omdat ik momenteel korte stukjes rijd maar 1 op 20 vind ik nog steeds heel netjes, olie ook gepeild en geen verbruik geconstateerd, wij gaan rustig doortokkelen.
16 februari 2015
De kilometers vliegen erop, elke dag 100 km rijden is geen straf in de I20 de afgelopen weken was het behoorlijk koud en dan heb je weinig aan de airco, tenminste het ontwasemen gaat niet erg snel. Voor de rest is het starten en rijden, de km stand staat nu op 37500 km en alles werkt naar behoren, over 6000 km gaat hij voor een grote beurt kijken hoe dat af gaat lopen.
3 maart 2015
Laatste 2 weken tijdens het tanken bleef er een benzinelucht hangen, Hyundai dealer gebeld, was een bekend probleem nl. een brandstofvulslang die een productsamenstellling had waardoor in de loop van de tijd het materiaal poreus wordt, hier was ook een terugroepactie in het leven geroepen alleen was mijn auto niet aan de beurt geweest, vandaag de auto gebracht en na een uur was alles weer klaar, nieuwe slang gemonteerd en alles is weer lekdicht. Keurig opgelost door Bockhoudt in Groningen
21 december 2015. De i20 draait maar door en door , krijgt altijd zijn beurtjes en de tellerstand loopt naar de 67000 km maar altijd is het starten en rijden geen enkel probleem. heb geen idee dat er rare dingen aan zitten te komen en met een verbruik van 1 op 19 ( met geregeld airco aan) ben ik zeer tevreden, en dan hoef ik niet eens echt op de snelheid te letten. met de airco aan loopt het vermogen wel erg terug maar goed ik ben ook geen strepentrekker dus ik mis het niet maar het valt wel op dat de airco zoveel vermogen opslokt
september 2016 de auto verkocht ivm lease auto de I20 is goed bevallen laatste maand alleen een vastlopend achterrem gehad maar dat is keurig gerepareerd, nu rij ik in een ford fiesta , iets minder luxe maar ook een lekker rijdende auto
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i20
