Hyundai i10 1.1i i-Drive Cool (2011)

autoreview

Hyundai i10 1.1i i-Drive (2011)

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i i-Drive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst85.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Sinds lange tijd weer een nieuwe auto

  • 4.500 km

Al jaren hebben wij een 2e auto, altijd 2e hands gekocht. De laatste, een Colt uit 1996 was er een van de goede soort. Maar in het voorjaar kriebelde het en wilde ik een cabrio kopen. Een mooie Renault Megane gevonden maar na een paar weken kwam ik er achter dat dit type auto voor mijn zwakke rug niet geschikt was en dus werd hij weer verkocht. Bij de zoektocht naar een andere auto viel mij op dat die A labelautotjes best interessant waren. Met name op Autoweek alles afgezocht en uiteindelijk was het kiezen tussen de nieuwe Picanto of de I10. De I10 kon ik voor een actieprijs krijgen en daarmee werd de I10 toch een stuk goedkoper.
Tot nu toe geen enkele spijt. Rijdt goed, remmen, sturen etc. Verbruik komt uit op 1 op 17, niet slecht. Ook bij veel wind op de snelweg redelijk koersvast. Acceleratie valt in de 1e en 2e versnelling tegen maar op de snelweg kom je redelijk snel van 100 naar 120.
Enig minpuntje is het schakelen naar de 2e versnelling, dat gaat nogal hakerig

1e beurt

  • 10.000 km

De eerste onderhoudsbeurt achter de rug. De module van de dashboardverlichting bleek niet besteld dus daar moet ik nog een keer voor terugkomen.
Auto rijdt prima maar de versnellingsbak is niet de meest soepele. Vooral naar zijn achteruit blokeert ie regelmatig. Blijkt de constructie te zijn waar niets aan veranderd kan worden. Ook het inleggen in de 2e versnelling blijft hakkerig verlopen.
Motor is nu wel goed los, is soepel en rijdt redelijk zuinig mits zonder airco gereden wordt. Ongeveer 1:17

Retourtje Oostenrijk

  • 20.000 km

Afgelopen week hebben de kinderen de I10 mee gehad voor een retourtje Oostenrijk met 4 pers. + bagage. Eenmaal op snelheid gaat ie prima, daar waar het kan 130 km/uur.
Gemiddeld verbruik 1:15, niet slecht.
Comfort op de achterbank valt niet tegen voor een A-segment auto. Stoelen voorin vind ik zelf niet echt comfortabel (rugklachten) maar de kinderen hoor ik daar niet over.
Voorafgaand aan de reis een grote beurt gehad, geen bijzonderheden, maar ruim € 360,- vind ik veel geld.

Still going strong

  • 32.000 km

De auto doet wat die moet doen. Starten en lopen. De motor is nu goed los en dat maakt dat je met het verkeer prima meekomt. Stuurt lekker licht en je kunt er vlot de bocht mee om. Onderhoudskosten zijn heel beperkt, alleen regulier onderhoud.
We hebben het doel om er 15 jaar mee te rijden dus nog 12 te gaan, lijkt mij geen probleem!

Tweede defect

  • 33.000 km

Afgelopen weken gekraak in het vooronder.
Bleek het lager van de voorpoot te zijn. Is vandaag vervangen, keurig leenauto mee en geen kosten!
Wel bijzonder dat we nu al het 2e serieuze defect (na vervanging klokkenmodule) hebben in 33.000 km. Dus zo probleemloos zijn die Koreanen nou ook weer niet!

Niet helemaal probleemloos

  • 47.000 km

Bij 40.000 km weer gekraak, bleek wederom dezelfde voorpoot. Opnieuw vervangen, verder een kleine beurt zonder bijzonderheden. Maar...afgelopen week zag ik na een wasbeurt dat er blaasjes zaten op de lak van het rechter achter scherm. Wordt in januari onder garantie overgespoten.

Rijd nog steeds voordelig

  • 58.000 km

Vorige week na 2 jaar weer eens weggebracht voor een onderhoudsbeurt. De garantie is voorbij dus nu weer terug bij mij dorpsgarage. Gewoon olie, filtertjes en nieuwe ruitenwissers en voor €166,- mocht ik hem weer meenemen. Moet nog wel een afspraak maken voor het vervangen van de distributieriem. Rijd nog steeds als nieuw dus eigenlijk niets te klagen. Afgelopen 2 jaar ook geen storingen gehad.

Doet wat ie moet doen

  • 76.000 km

Rijd nog steeds betrouwbaar van A naar B. Weinig onderhoudskosten. Vorig jaar wel issue met aangelopen voorremmen. En verder ook derde remlicht moeten laten vervangen omdat onvoldoende ledjes het nog deden. Half jaar gelden de accu zelf vervangen maar dat mag ook wel na 9 jaar. Kortom prima no nonsense auto, doet wat ie moet doen.

Zeer betrouwbaar wel bovenmatige roestvorming

  • 85.000 km

De I10 blijft zeer betrouwbaar. Wat tegenvalt is de roestvorming: op verschillende plekken kleine blaasjes en tijdens de laatste APK werd bovenmatige roestvorming geconstateerd aan de onderzijde. Dat gold de remleidingen en de beiden draagarmen. Maar verder geen slag verkeerd en als 2e auto nog steeds voordelig te rijden.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i10

DirectLease
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 298
 
Arval
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 326
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens