Honda S2000 (2004) #2

autoreview

Honda S2000 (2004) #2
Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2Honda S2000 (2004) #2

Signalement

UitvoeringS2000
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bent u op zoek naar een mini Formule 1 auto voor alledaags gebruik met 2 personen + bagage op de openbare weg?

9000 toeren per minuut, het geluid van een F1 boven de 6000 toeren als VTEC in werking komt, 6 seconden op 100, een ultrakorte schakelweg van de versnellingsbak met 6 verhoudingen, 120 atmosferische pk’s per liter (wereldrecord), 4 jaar op rij verkozen tot engine of the year, voor- en achterophanging met dubbele onafhankelijke driehoeken zoals in de F1, zeer direct stuur, een gemiddeld verbruik van 8,5 liter...

Dit is volgens mij het kortste dat je kan geraken bij het snelheidsmotor gevoel en een klein vleugje F1 sensatie erbij voor een nog betaalbare prijs!

***UPDATE NA 15000KM IN 6 MAANDEN***

De auto heeft de eerste 6 maanden probleemloos doorstaan. Onder de 6000 toeren heb je een hevige 2 liter GTI, van 6000 tot 9000 toeren komt er precies een tweede motor bij! Zo voelt het en zo klinkt het ook, vergelijk het met een turbo die in actie komt. Er is helemaal geen olieverbruik.

Het benzineverbruik ligt tussen de 8,5 liter en 10 liter super 98, afhankelijk van de rijstijl. Je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken als je veel te veel gas geeft in een scherpe trage bocht als in de regen bijvoorbeeld. Eens het torsendifferentieel het vermogen niet aan de grond krijgt wil de achterkant wel wat uitbreken gezien er geen ESP (Vehicle Stability Assistent bij Honda) was tot modelaar 2006, maar eens je dat weet ga je in dit soort weersomstandigheden net voorzichtiger en verstandiger rijden en niet vertrouwen op een elektronische engelbewaarder dat ESP noemt en dat ook de wetten van de fysica uiteindelijk niet kan voorkomen en omzeilen.

Zou ik deze wagen opnieuw kopen? Ja, onmiddellijk! Voor het rijplezier, de looks met de oneindige motorkap, de wegligging, de motor, en ook voor de vele onderscheidingen die ’m uniek maken. Zoals 4x op rij engine of the year award, meeste PK’s per liter (120) uit een standaard atmosferische serie-productiemotor, snelste softtop (6 seconden) ter wereld, hoogste toerental (9000) voor eender welke serie-productiemotor enz... En je ziet ze niet op elke hoek van de straat.

Zijn er dan geen negatieve dingen? Tuurlijk wel, zoals het wat kleine koffervolume, de beperkte opbergmogelijkheden in het interieur, de enkellagige softtop met z’n grote dode hoeken, het ontbreken van een comfort ruitheffunctie aan de passagierskant, de wat gevoelige lak...

***UPDATE NA 25000KM IN 14 MAANDEN***

Wel, de auto rijdt nog steeds als een Zwitsers klokje, dat wil zeggen zonder enig probleem, maar iets anders had ik ook niet echt verwacht van een Japanse auto. Er wordt nog steeds gereden met de originele banden, maar de achterbanden zijn tegen de herfst toch wel aan vervanging toe. Een laatste testrit die ik onlangs gegeven heb had volgend commentaar... Dit is leuker dan de rollercoaster in een pretpark. En ja, de koffer is relatief klein, er is relatief weinig ruimte en opbergmogelijkheden in het interieur, het is een dure auto in aanschaf, waar kan je nog genieten van het vermogen... Maar volgens mij is een snelle auto ook een veilige auto als je er met verstand mee rijdt. Alles is voorzien op de auto zijn mogelijkheden, dus als je er beschaafd mee rijdt heb je altijd overschot, zowel wat vermogen, ophanging, remmen e.d. betreft. En het is zo leuk je soms eens plezier te doen in VTEC tot 9000 toeren op een moment en plaats waar je niets of niemand kwaad kan doen, niemand kan provoceren of uitdagen. Dit is de beste wagen en motor die ik ooit gehad heb, nog steeds geen druppel olie verbruikt! En dat met een gemiddeld verbruik van zo een 9L per 100km. Nog niet zo slecht.

PROBLEMEN

Een klein kraakje in de softtop dat opgelost is door de dealer net zoals een klein probleempje met 1 van de ruitensproeiers.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens