Honda Jazz 1.2 Style Mode (2010)

autoreview

Honda Jazz
Honda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda Jazz

Signalement

UitvoeringJazz 1.2 Style Mode
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf5.000 km
KM-stand laatst19.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verassend ruime auto

  • 9.000 km

Begin dit jaar vader geworden en mijn vrouw moest haar leaseauto inleveren. Er moest dus een nieuwe auto komen en we hebben altijd uitstekende ervaringen met Honda gehad. Toch hebben we even een rondje gemaakt bij andere merken maar het zou toch een Japanner worden.

Zelf was ik wel gecharmeerd van een Impreza Plus maar helaas vond mijn vrouw die wel cool maar niet mooi. Ook nog even bij Toyota en Mazda gekeken maar de Yaris wordt in Europa gebouwd en de Mazdadealer heeft bij ons een hele slechte reputatie. Nog snel even bij Suzuki gekeken voor de Swift maar die had een te kleine kofferbak.

We hebben een aantal Jazz-en gereden van het vorige model bij diverse vestigingen van onze Honda dealer. Wat ons opviel is dat er behoorlijk ruw met de wagentjes omgegaan wordt, te zien aan interieur- en exterieurschades. Omdat het toch redelijk veel geld is wil je wel iets wat naar je zin is. Bij onze Honda vestiging stonden 2 ex shortlease Jazz-en in het acquariusblauw maar een had schade en de andere was in gerookt.

We werden er toen door de verkoper op geattendeerd dat hij nog een donkerblauwe demo had staan met bijna alle luxe aan boord die mijn vrouw gewend was in haar HCH. Wij rijden en alles was natuurlijk perfect. Ook de prijs was super want voor de complete auto (16 inch lm velgen, premium radio, middenarmsteun, etc) die nog geen half jaar oud was kregen we veel korting. Meteen maar gekocht ondanks dat ie 1,5 keer ons gestelde budget was :)

Auto opgehaald en het is echt een heel fijn wagentje. Hij is wel wat stug in vergelijking met de HCH en de remmen zijn europees aggressief.

Comfort:

Zoals gezegd is de auto redelijk stug maar het is een lekker scheurijzer (in alle redelijkheid) zoals je van Honda gewend bent. Bochtengedrag is neutraal en het stuur dat ook in de Civic zit, ligt goed in de hand. De Stuurbekrachtiging is aan de lichte kant maar dat hebben alle auto's tegenwoordig.

De stoelen zijn wat vlak maar zitten wel goed. In deze auto zijn ze ook alle kanten op te verstellen dus je vind ism het in lengte en hoogte verstelbare stuurwiel makkelijk de juiste zitpositie. De Jazz is natuurlijk een wat hogere auto maar hij is zeker niet topzwaar en gaat niet zo snel hellen in de bochten.

De ruimte is echt super in deze auto! De magic seats kun je op verschillende manieren inklappen: zowel de zitting omhoog of de leuning naar beneden. Met het laatste verschijnt er een volledig vlakke laadvloer waar je makkelijk een MTB rechtop inzet. Het mooie is dat het systeem ook heel simpel is en je geen knoppencombinaties hoeft in te drukken. Ik denk dat ik nog eens met deze auto op vakantie ga om te zien of de ruimte en het vermogen voldoende is.

Verder is het interieur netjes afgewerkt. Was eerlijk gezegd eerst wel wat huiverig voor het dashboard maar dat zit zeer degelijk in elkaar: zoals ik gewend ben van Honda. Wel zijn de materialen aan de binnenkant van de deuren anders dan ik gewend ben van honda: het komt allemaal wat harder over, meer als een Ford. De structuur in het plastic is anders: veel groffer.
Alle knoppen zitten op de juiste plaats en er zijn meer dan voldoende bekerhouders. De middenarmsteun is niet van hetzelfde kaliber als die in de HCH maar voldoet.
Wat ik wel jammer vind dat niet op deze versie van de Jazz zit maar wel op de vorige is een knop die op de bovenzijde van de rugleuning van de passagierstoel waarmee je de stoel naar voren en naar achteren kon verschuiven. Dit zorgt ervoor dat als je een kinderstoeltje oid in de auto moet plaatsen eenvoudig ruimte kan maken door de voorstoel te verschuiven.

De bekleding vind ik wel mooi en staat goed bij de kleur van de auto: dat zie je vaak anders bij Japanse auto's.

Prestaties:

De 1.2 moet er redelijk aan trekken als je een 'sportieve' rijder bent maar voor gewoon gebruik voldoet hij zeker. In tegenstelling tot de trend heeft deze auto 5 versnellingen en maakt de auto redelijk wat toeren in zijn 5 maar ik ben natuurlijk gewend aan de lage toerentallen van de HCH. Wat wel wennen is de schakelindicator: je moet echt veel eerder schakelen dan je met de hoogtoerige hondamotoren in het verleden deed. Soms denk je echt: houden de versnellingsbaklagers dat wel op de lange duur. Dit maakt de auto trouwens wel erg fijn om file mee te rijden omdat hij niet nerveus is.

Betrouwbaarheid:
We hebben hem nog kort dus daar kan ik niks over vertellen. Echter ervaringen met het merk en het imago van de Jazz heb ik daar alle vertrouwen in.

Gebruikskosten:
We hebben hem nog kort dus daar kan ik niks over vertellen. Bij aanschaf van de auto heb ik meteen de garantie via de (Honda) verzekering met 7 jaar op laten oprekken (zat in de verzekering). Ik verwacht dus geen rare kosten.


Geweldig auto

  • 19.000 km

De auto nu alweer een tijdje in de familie. Het is echt een topwagen: de stoelen zitten goed, hij is ruim van binnen en de ergonomie is perfect. Daarnaast is hij zuinig en heeft zich betrouwbaar getoond: iets wat ik natuurlijk verwacht had van Honda. Voor een zgn 'mommytruck' voldoet hij uitstekend.

In tegenstelling tot onze andere auto zijn de isofix punten perfect bereikbaar en is het installeren van een isofix kinderstoel secondenwerk ipv minutenwerk. De auto is lekker hoog dus je kunt overal perfect bij.

Daarnaast zorgen de magic seats dat je gewoon je naast een kinderstoel nog laadruimte zo hoog als de volledige hoogte van de auto kunt creëren. De auto is voor zijn grootte al niet krap bemeten met laadruimte in de kofferbak maar zeker als je al een kinderwagen in de kofferbak hebt liggen bieden de magic seats een uitkomst.

De auto is geen strepentrekker maar je kunt er wel vlot en zuinig mee rijden. De auto is zeer overzichtelijk. Het enige dat ik hierin mis is betere zonneschermen want het stuk rond de spiegel wordt niet afgeschermd voor de zon en je raad het al: daar lijkt de zon het meest te schijnen :)

Een zwak punt van de auto blijft de lak. Op de een of andere manier lijkt honda er weinig aan te doen. Ik spuit de auto eigenlijk alleen maar af en mijd de borstels van de wasstraat. De op water gebaseerde lak is echt zo zacht als boter.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.