Honda Insight 1.3 i-VTEC Trend (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Insight 1.3 i-VTEC Trend |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 37.500 km |
KM-stand laatst | 198.559 km |
Fijne, zuinige en betrouwbare auto
- 37.500 km
De auto tweede hands gekocht bij Hondadealer AutoHerven in Den Bosch. Zag er toen heel netjes uit. Alleen de rechter velg aan de voorkant was op de rand nogal beschadigd.
Hiervoor had ik van dezelfde dealer een Civic Hybride gehad waarmee ik ongeveer 185000 km heb gereden tot volle tevredenheid. Omdat ik toen wat onkosten ging verwachten die waarschijnlijk de restwaarde binnen enkele jaren ging overstijgen heb ik uitgekeken naar een vervangende auto. Die trof ik aan bij deze Insight. De auto had op het moment van aankoop ongeveer 37500 km gereden maar was wel al bijna vijf jaar oud. Tot op heden ben ik er zeer tevreden mee. Wel heb ik ongeveer een half jaar geleden de sporing voor laten controleren omdat de voorbanden nogal rond en voortijdig sleten. Ik vermoed dan dit te maken had met de wielrand beschadiging die ik had geconstateerd bij aankoop. Daarna heb ik, na het laten monteren van twee voorbanden, geen enkele klacht meer. De auto heeft het voordeel dat de achterbank rugleuning kan worden neergeklapt. Dat is duidelijk een voordeel bij mijn gebruik.
De wagen rijdt bijzonder rustig en is heel zuinig. Ook op lange afstanden is hij zeer comfortabel. Tijdens vakanties rijdt ik er zeer grote afstanden mee dus ik kan het beoordelen.
Ingeruild tegen een Civic
- 198.559 km
Ingeruild
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive (2012)

Test: Honda Insight - Renault Mégane Estate 1.5 dCi eco2

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan
