Honda HR-V 1.5 Turbo Sport (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | HR-V 1.5 Turbo Sport |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 80.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
Terug naar Honda
- 80.000 km
Ondanks na bijna 4 jaar met plezier in de CX3 te hebben gereden, begonnen mij toch wat dingen te irriteren. Met name de binnenruimte en de stoelen.
Voordat ik de CX3 had gekocht had ik wel naar de HR-V gekeken, maar het model sprak mij minder aan dan de, nog steeds, prachtige CX3. Tevens was bij de HR-V alleen de turboloze 1.5 beschikbaar en die vond ik te tam.
Maar nu zijn er, enkele dan, wat meer op de markt gekomen en ben gaan proefrijden in een 1.5 Turbo Sport met 185 Pk.Stond bij een Hondadealer te koop, volledig onderhouden bij Honda. Was wel 1 met de "beruchte" CVT automaat maar die in combinatie met de 1.5 Turbo is heel wat anders dan de turboloze versie. Pakt goed op, en ook in S-stand in combinatie met de flippers een fijne rijervaring.
Meteen op vakantie getest en heerlijk rustig vergeleken met de CX3. Tevens een verbruik van 1 op 17. Auto weegt wel even 1450kg, de Mazda bijna 300 minder en daar reed ik 1 op 16 mee.
Ja, en dan de ruimte. Icm de magic seats die ik uit de Civic kende is dit een verhuiswagen vergeleken met de CX3.
Alles stouw je er zo in en je kunt nu eens fatsoenlijk 2 extra mensen meenemen achterin, zo véél extra ruimte.
Het is een complete auto, donkerblauw met zwarte glanzende accenten, zoals spiegels, zijskirts en aan de voor en achterbumper. Binnenin rood met zwart leer, moest ik ff aan wennen maar ziet er mooi uit. Tevens zwarte hemel en dezelfde stof aan de deurpanelen ipv hard plastic.
Geluidsisolatie is erg goed en ook de 6 speakers geven een prachtig geluid.
Zit ook verkeersbordherkenning op, dat is wel erg handig.
Allemaal pracht en praal?
Nee.
Ten 1ste;
Een auto van 45 mille, en dan geen startknop maar ouderwets sleutel omdraaien?
Verlichting kan niet aanblijven. Ik word getrakteerd op een piep dat mijn lampen aan staan. Waarom niet standaard lampen aan als ik start?
Ik moet navigatie, muziek zoeken allemaal via een scherm doen. Snap ik echt niet. Telefoon in de handen mag niet maar dit wel? Dan was de draaiknop bij de CX3 veel praktischer en veiliger.
Stoelverwarming lijkt alleen mijn kont te verwarmen en niet de onderrug. Tevens wordt ie ook niet zo warm als bij de Mazda. Dan maar 2 onderbroeken aan in de winter...
Tevens mis ik een zonnebrilhouder aan het plafond en een knop waarmee ik in 1x het geluid kan dempen.
1 ding is wel hetzelfde als de Mazda en dat is een irritante hoedenplank die geen lang leven lijkt te hebben..
Hopelijk heb ik qua onderhoud net zo weinig kosten als de Mazda, die was probleemloos, maar verwacht hiermee geen problemen. Het blijft een Honda.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive | Navigatie | Camera | All-season | Schuif/kantel dak | Climate Control | Stoelverwarming |
- 2019
- 68.568 km

Honda HR-V 1.5i VTEC Elegance | 6 MND GAR | NAVI | CLIMA CRUISE | CONTROL |
- 2019
- 75.972 km

Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT Elegance, 46.000km NAP, Navigatie, Trekhaak, Stoelverwarming, Bluetooth, PDC.
- 2018
- 46.172 km