Honda HR-V 1.5 Turbo Sport (2019) #2

autoreview

Honda HR-V
Honda HR-VHonda HR-VHonda HR-VHonda HR-VHonda HR-VHonda HR-V

Signalement

UitvoeringHR-V 1.5 Turbo Sport
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug naar Honda

  • 80.000 km

Ondanks na bijna 4 jaar met plezier in de CX3 te hebben gereden, begonnen mij toch wat dingen te irriteren. Met name de binnenruimte en de stoelen.

Voordat ik de CX3 had gekocht had ik wel naar de HR-V gekeken, maar het model sprak mij minder aan dan de, nog steeds, prachtige CX3. Tevens was bij de HR-V alleen de turboloze 1.5 beschikbaar en die vond ik te tam.

Maar nu zijn er, enkele dan, wat meer op de markt gekomen en ben gaan proefrijden in een 1.5 Turbo Sport met 185 Pk.Stond bij een Hondadealer te koop, volledig onderhouden bij Honda. Was wel 1 met de "beruchte" CVT automaat maar die in combinatie met de 1.5 Turbo is heel wat anders dan de turboloze versie. Pakt goed op, en ook in S-stand in combinatie met de flippers een fijne rijervaring.
Meteen op vakantie getest en heerlijk rustig vergeleken met de CX3. Tevens een verbruik van 1 op 17. Auto weegt wel even 1450kg, de Mazda bijna 300 minder en daar reed ik 1 op 16 mee.

Ja, en dan de ruimte. Icm de magic seats die ik uit de Civic kende is dit een verhuiswagen vergeleken met de CX3.
Alles stouw je er zo in en je kunt nu eens fatsoenlijk 2 extra mensen meenemen achterin, zo véél extra ruimte.

Het is een complete auto, donkerblauw met zwarte glanzende accenten, zoals spiegels, zijskirts en aan de voor en achterbumper. Binnenin rood met zwart leer, moest ik ff aan wennen maar ziet er mooi uit. Tevens zwarte hemel en dezelfde stof aan de deurpanelen ipv hard plastic.

Geluidsisolatie is erg goed en ook de 6 speakers geven een prachtig geluid.
Zit ook verkeersbordherkenning op, dat is wel erg handig.

Allemaal pracht en praal?
Nee.
Ten 1ste;
Een auto van 45 mille, en dan geen startknop maar ouderwets sleutel omdraaien?

Verlichting kan niet aanblijven. Ik word getrakteerd op een piep dat mijn lampen aan staan. Waarom niet standaard lampen aan als ik start?

Ik moet navigatie, muziek zoeken allemaal via een scherm doen. Snap ik echt niet. Telefoon in de handen mag niet maar dit wel? Dan was de draaiknop bij de CX3 veel praktischer en veiliger.

Stoelverwarming lijkt alleen mijn kont te verwarmen en niet de onderrug. Tevens wordt ie ook niet zo warm als bij de Mazda. Dan maar 2 onderbroeken aan in de winter...

Tevens mis ik een zonnebrilhouder aan het plafond en een knop waarmee ik in 1x het geluid kan dempen.

1 ding is wel hetzelfde als de Mazda en dat is een irritante hoedenplank die geen lang leven lijkt te hebben..

Hopelijk heb ik qua onderhoud net zo weinig kosten als de Mazda, die was probleemloos, maar verwacht hiermee geen problemen. Het blijft een Honda.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.