Honda Civic e:HEV Advance (2022)

Honda Civic e:HEV Advance (2022)
Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)Honda Civic e:HEV Advance (2022)

UitvoeringCivic e:HEV Advance
Bouwjaar2022

Nog even geduld

• 7 km

Dit is dus mijn 10e (nieuwe) Honda Civic sinds 1984.
Auto kwam veel eerder bij de dealer aan dan verwacht.
Was eerst 1e kwartaal 2023, toen a.s. 25 oktober maar hij reed afgelopen donderdag al van de trailer af.
Ik mocht hem laten staan tot het nieuwe jaar maar ja het begint toch wel te kriebelen.
Heb afgesproken dat ik hem (pas) 4 november ophaalt.
Hij staat nu gepoetst en al bij de dealer binnen.

Dus nog geen echte review maar die gaat er zeker komen.

Eerst nog een kleine 3 weken rondrijden in mijn 1 liter turbo Elegance.

Opgehaald

• 8 km

Vandaag dan mijn 10e nieuwe Civic e:HEV opgehaald.
Wat een mooie auto en die kleur erg fel dus even wennen.
Ik zal de komende tijd en na een aantal kilometers gereden te hebben mijn bevindingen opschrijven.

Tot dan.

Michelin Cross Climate banden

• 75 km

Vandaag maar gelijk Michelins Cross Climate2 banden ipv de Michelin PS4 zomerbanden die standaard zijn er onder laten zetten. Dat beviel me op mijn vorige Civic ook prima.
Dus ga ik er van uit dat het nu ook goed zal zijn.

1000 km

• 999 km

Nu ik mijn auto een paar weken heb en er bijna 1000 km mee gereden een kleine update. Ja ik weet het dat je meer tijd moet hebben om een auto te beoordelen maar een eerste indruk telt ook mee vind ik.

Deze e:HEV is een stuk strakker qua uiterlijk dan mijn vorige. Zit echt een mooi lijn in vooral de achterkant die afloopt.
Van binnen ziet het er erg luxe en vooral mooi uit. Hier lijken toch mooiere en betere materialen gebruikt te zijn.
De kleur is wel heel erg opvallend ook in de avond maar ik krijg er aardig wat positieve reacties op.

Ik moet zeggen wat een kracht heeft deze Civic vergeleken met mijn vorige. Hij rijdt dus vooral elektrisch en dat is mooi te zien in het display hoe alle techniek werkt. En hij is al beduidend zuiniger dan mijn vorige Civic. Uiteraard heb ik hem even flink de sporen gegeven. Dus het zal alleen maar zuiniger worden.

Het zicht rondom is prima alleen de achterruit wisser had ietsje groter gemogen gezien het gene wat ie schoon wist.

Ik heb ook even achterin gezeten en daar is ie ook behoorlijk ruim.
Van het bandengeruis waar je veel over hoort heb ik weinig gemerkt. Misschien komt dit ook daar ik Michelin Cross Climates er onder heb laten zetten.
Je merkt wel dat deze Civic zwaarder is maar hij ligt als een blok op de weg.

Tevens werken alle veiligheidsmogelijkheden af en toe wel erg snel.
Ik was al wel het een en ander gewend maar nu lijkt het soms dat ie al corrigeert terwijl in mijn ogen lijkt van niet. Kwestie van wennen denk ik.

Ik heb dus de Advance uitvoering met dus o.a. Een glazen dak die open kan. Nu is het weer er nog niet echt naar maar het is wel mooi. Vroeger had ik ook al eens Civic’s gehad met open dak en ik ben blij dat ik het nu weer heb.

De aanwezige navigatie werkt prima. Alleen bij mijn vorige gaf ie ook tijdig aan wanneer er files waren en of een snellere route was. Dat doet deze (nog) niet. Misschien heb ik een instelling verkeerd staan dus ook maar even uitzoeken.

Er is zoveel te ontdekken in deze Civic maar daar heb ik ook ruim de tijd voor.
Ik zal dan ook weer een update plaatsen over een tijdje wanneer er uiteraard meer kilometers opstaan en dus ook meer mee gereden is.

En ik ben uiteraard heel tevreden met deze Prachtige Civic. Het zou wat zijn als dit niet zo was.

Reclame

Vanaf vandaag zit ik in een reclame campagne van Honda Nederland via DPG.