Honda Civic 1.8i-VTEC Executive (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.8i-VTEC Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 4.500 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na onze Celica wilden we toch een auto die voor wat meer doeleinden geschikt was.
De Celica was soms toch wat beperkt als het om vervoer van passagiers en opbergmogelijkheden ging.
Ons oog viel op de Honda Civic vanwege een combinatie van sportieve looks, binnenruimte en de reputatie van degelijke techniek.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de 1.8 executive uitvoering met Grand prix pakket.
Interieur en ruimte:
Auto is verrassend ruim van binnen, zowel voorin als achterin is het goed toeven.
De stoelen bieden meer als genoeg steun en blijven ook lange ritten prettig zitten.
De gebruikte materialen voelen kwalitatief goed aan, de knoppen en schakelaars doen robuust aan.
Dashboard doet erg futuristisch aan en voorziet je van alle mogelijke informatie.
Enigste nadeel is dat je ’s avonds de klokkenpartij flink moet dimmen, omdat het anders in je voorruit reflecteerd.
Verder is de A stijl van dien aard dat je bij het nemen van een bocht toch een behoorlijk stuk gezichtsveld mist.
Ook het zicht naar achteren is beperkt, nou zeg maar rustig dat het er niet is.
Vooral met de meegeleverde spoiler.
De opklapbare achterbank en dubbele laadbodem in het koffer vind ik persoonlijk een toegevoegde waarde.
Ik kan gewoon mijn fiets met het voorwiel eruit zo op de laadvloer van de achterbank kwijt.
Verder zijn er genoeg opbergmogelijkheden te vinden in de Civic.
Enigste nadeel wat ik buiten de dashboardverlichting nog kan benoemen, is dat er soms een kraakje uit het dashboard kan komt en dat het het slot van de achterbank af en toe kan rammelen.
Dit was in mijn geval een bekend probleem bij de dealer en was na afstellen van het slot verholpen.
Motor:
Motorblok heeft 140Pk en is toereikend voor alledaags verkeer.
Sportief kan ik het niet direct noemen, daarvoor reageert het blok iets te langzaam.
Indien je echt van sportief rijden houd en graag af en toe ergens passeert, dan raad ik aan om hem goed in de toeren te rijden.
Tis vooral een vriendelijke vermogensafgifte, waar de gemiddelde rijder goed mee uit de voeten kan.
Onder sportief versta ik persoonlijk iets anders.
Blok is in lage toeren rustig qua geluid, maar zodra hij in de toeren gejaagd wordt klinkt hij wat ’brommend’.
Zou bijna zeggen een beetje diesel achtig.....
Maar het is geen iritant geluid/volume.
Bak schakelt lekker vast en doeltreffend.
Onderstel voelt voor de rijder sportief aan en geeft veel respons.
Vering is wellicht wat te stug, vooral voor de passagiers die achterin zitten.
Ik heb er in elk geval wel opmerkingen over gekregen.
Verbruik is ten opzichte van onze 194Pk sterke Celica een verademing.
Precieze verbruik kan ik niet direct noemen, maar het valt wel degelijk op dat ik veel minder bij de pomp sta.
PROBLEMEN
Buiten een paar rammeltjes (wat je eigenlijk niet van een Honda verwacht) niets noemenswaarigs.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.