Ford Kuga (2018)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 6, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 102.200 km |
100K verder
- 102.200 km
In 2018 heb ik deze auto nieuw gekocht, Niet helemaal. Het is een paralel import. Deze auto komt oorspronkelijk uit Mallorca en is daar door een plaatselijke Ford dealer besteld en direct weer doorverkocht aan een Duitse Ford dealer. hij had toen ik hem kreeg 17km op de teller staan.
De voorganger van deze auto was een C-max. Deze auto was aan vervanging toe. Ik wilde eigenlijk voor een jong gebruikte gaan, maar toen kwam ik deze tegen. Het verschil in aankoopprijs was ongeveer 7K, maar hiervoor had ik dan wel een nieuwe en het nieuwste model. Het was zelfs zo dat mijn eigen Ford dealer deze Kuga nog niet eens als demo had.
Ik heb uiteindelijke de uitgekozen auto via mijn eigen dealer gekocht. Ze konden hem met dezelfde condities leveren. De versie die ik heb is in NL niet leverbaar zover ik weet. Het is een Titanium met het winterpakket. Motor is een 2.0 Diesel automaat en vierwiel aangedreven. Hij mag in totaal 2100kg trekken.
De trekkracht is een van de redenen dat ik voor deze auto gegaan ben. Ik heb er tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad!
Zoals de teller aangeeft rijden we met deze auto ongeveer 25k per jaar. De meeste km komen van vakanties in Oostenrijk en ritjes met een paardentrailer.
we zijn dan ook blij met de 4wd. Deze doet echt zijn werk.
De auto plakt aan het asfalt. Het onderstel is echt super. Hij raast overal over en door heen. Of het nu een bocht bij een afslag is of een bergweggetje. Zonder mopperen accepteert hij elke ondergrond en plakt hij aan de straat. De demping is echt super goed. Ik rijd ook de nieuwe versie, wel een ST-Line, maar de vering van deze verslaat de nieuwe..
Het verbruik is wel een puntje, waar in het begin door Ford de 5/100 werd aangegeven is dit echt niet haalbaar. We rijden nu op 6.9 gemiddeld. Dus dat is wel iets meer.
Omdat er ook ritjes met een zware paardentrailer (1900KG) bij zitten is het acceptabel. Ik speel nog met de gedachten om hem te chippen zodat ik 50pk meer power heb. Dit zou voor het verbruikscijfer wel wat moeten gaan schelen.
Het standaardverhaal van Ford slaat ook op mijn auto. Door het gebruik van verschillende soorten kunststof wil je nog wel eens een kraakje in het interieur horen. Ik stoor me er niet aan moet ik zeggen.
Verdere kosten vallen best mee, de gebruikelijke oliewissel en beurtjes, maar tot nu toe geen grote zaken.
Ik kan iedereen de auto zeker aanraden!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Kuga
Had je deze auto's al gezien?

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line 243 pk | Driver Assistance Pack | Wegklapbare trekhaak | 2.100 kg trekgewicht! | Winterpakket | 19 inch Licht metalen Velgen | €4.000,- prijsvoordeel!
- 2025
- 10 km

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line 243 pk | Driver Assistance Pack | Wegklapbare trekhaak | 2.100 kg trekgewicht! | Winterpakket | 19 inch Licht metalen Velgen | €4.000,- prijsvoordeel!
- 2025
- 10 km

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X | Zeer nette auto | Automaat | Navigatie | Cruise control | Elektrische achterklep | 20" lichtmetalen velgen | B&O audio | Parkeersensor voor en achter | Achteruitrijcamera | Privacy glas |
- 2023
- 78.739 km
Lezersreacties (0)
Reageren