Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (2025)

autoreview

Ford Kuga
Ford KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord KugaFord Kuga

Signalement

UitvoeringKuga 2.5 PHEV Titanium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst8.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne trekauto

  • 8.000 km

Ik rijd de Kuga, een witte Titanium met trekhaak, winter pakket en open dak, nu sinds eind januari en heb met een review gewacht tot mijn vakantie: in Italië aangekomen weet ik of de Kuga de trekauto is die ik hoopte dat hij zou zijn.
Om met de deur in huis te vallen: dat is hij zeker! Onze Dethleffs caravan weegt beladen 1.500 kg, exact wat hij mag wegen, en de Kugs geeft geen krimp, ook niet op lange en/of steile hellingen. Met mijn vorige auto, een T-roc, moest ik met de caravan op lange hellingen als in de Ardennen terug naar zijn 3 en kwam ik met 75 km/u boven, waar de Kuga de caravan moeiteloos naar boven trekt. Natuurlijk met een hoger toerental, maar de auto heeft steeds over, en dat is een veilig gevoel!
De auto is sportief te rijden, maar als je gewoon rustig met het verkeer meegaat is het verbruik opzienbarend laag! In de Titanium zitten de standaard stoelen, maar ook op de lange rit naar Italië zijn die me prima bevallen. De zitting is wat kort, maar als je zoals ik elke 2 uur een pauze neemt is het prima te doen.
Minpunten zijn er uiteraard ook. Al vaker genoemd: het elektrisch bereik, wat echt minder is dan wat Ford beweert. Gelukkig net genoeg om heen en weer naar mijn werk te gaan, maar het houdt niet over. Daarnaast de automatische portierontsluiting: aan de bestuurderszijde doet hij het vaker wel dan niet. Op slot werkt wel altijd, maar ontgrendelen is een drama.
De koppeling met Android werkt erg goed, de zeer matige kwaliteit van de "hoedenplank" heeft een voordeel: hij past zich aan als je iets hogere spullen in de kofferbak vervoert. De kofferbak is met de achterbank naar voren ruim groter dan die van de T-roc, en mooi vlak, zonder tildrempel.
Ik heb de Kuga (private lease) gekozen vanwege de trekkracht, en dat is een erg goede beslissing gebleken. Dat hij erg fijn rijdt en dat hij bijzonder zuinig is is mooi meegenomen, en met de minpunten kan ik leven.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.