AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Grand C-MAX
5

autoreview

Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2010)

Anoniem
  • Review
28 maart 2011 om 16:30
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf1.130 km
KM-stand laatst21.916 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Best pakketje

  • 4.082 km
  • 28 maart 2011

Ford volgt met de C-Max het voorbeeld van Renault met de Scénic: er is een ‘korte’ vijfzitter en een langere zevenzitter die als Grand C-Max door het leven gaat. Die laatste rijdt rond in onze duurtestvloot. Ondanks die zeven zetels (de derde zitrij is overigens een optie) blijft de C-Max een compacte middenklasser. Net als bij de concurrentie hoef je je niet gelukkig te prijzen met een plek helemaal achterin. Eerst moet je je door de schuifdeur helemaal naar achteren wurmen daarna zit je flink opgevouwen want veel ruimte is er niet. Een uurtje is nog wel te doen.
Op de eerste achterbank is het een stuk beter toeven. Daarvan is de middelste zitpositie trouwens volgens het ‘Fold Flat’-systeem neer te klappen: daarmee krijkt de zetel een plek onder de rechter stoel van de eerste achterbank. Dan kun je door de auto heen lopen. De beste zitplaats is achter het stuur. Daar zit je niet, zoals in vele andere mpv’s, op de bok maar prima geborgen achter het stuurwiel.
Onze motor is de 150 pk 1,6-liter Ecoboost. Die moet in deze 1.500 kilo zware auto bij volle bezetting flink aan het werk. We haalden er tijdens een 500 kilometer lange snelwergrit een net verbruik van 1:12,1 mee, maar gemiddeld zitten we op 1:10,9. De 1:14,5 uit de folder halen we natuurlijk nooit. Opvallend is verder de heerlijk lichte bediening van de zesversnellingsbak.
We rijden onze Grand C-Max, of CGM, zoals we ‘m liefkozend noemen, in de meest luxe Titanium-trim en kost 29.745 euro. Daarnaast zijn we verwend met liefst vijf optiepakketten die de prijs opdrijven tot 38.295 euro. Een bloemlezing uit onze uitrusting: lederen afwerking op de pookknop en het stuurwiel, Hill Start Assist, 17 inch wielen, privacyglas, panoramadak, elektrische achterklep, BLIS en parkeersensoren, navi met vijf inch Sony-scherm, verwarmbare voorstoelen, dagrijverlichting en natuurlijk de derde zitrij. Grote attractie is het automatische inparkeersysteem. Daarover later meer.

Niet alleen voor de kids

  • 19.707 km
  • 20 juni 2011

Iedereen die onderweg is geweest met onze Grand C-Max komt thuis met de zelfde boodschap: die rijdt geweldig. Anders dan zijn uiterlijk doet vermoeden, is deze mpv een scherp sturende auto die graag een bochtje pakt. De 150 pk 1,6-liter turbo draagt daar zijn steentje aan bij. Hij is vlot, heeft altijd voldoende trekkracht en doet zijn werk in stilte. Kiezen voor de 180 pk-uitvoering zou pure verwennerij zijn. Praktische overwegingen kunnen wij niet verzinnen. Nee, deze gezinsauto koop je echt niet alleen voor de kinderen.
Wanneer we tijdens een kort uitstapje de hele bups kinderen inladen komen we toch wat praktische problemen tegen. Waar laten we bijvoorbeeld de rolhoes? Die heeft geen eigen opbergplek en moeten we tussen de stoelen stouwen. Verder valt op dat met een Maxi Cosi rechts achterin de ruimte voorin aan de passagierskant toch wat te kort schiet. Langere mensen zitten net met hun knieën tegen het dashboardkastje als je de voeten van je peuter niet in je nek wilt hebben.
Grotere kinderen nemen graag plaats op de achterste zitrij. Daar hebben ze zo min mogelijk last van het gezeur van pa & ma. Met het grootste gemak klauteren ze via de achterklep naar binnen. Volwassenen moeten met Houdini-achtige manoeuvres via de schuifdeur naar de achterste zitrij. Maar zelfs met hun lengte van rond de 1,30 meter zitten de kids al aardig klem met hun benen. En hoe zou het eigenlijk zitten met de veiligheid zo helemaal achterin? Gelukkig zijn ze gemakkelijk een zitrij naar voren te lokken. Daar hebben ze namelijk de beschikking over vliegtuigtafeltjes. Neem van ons aan: daar maak je vrienden mee bij een zevenjarige. Net als met de elektrisch te openen en sluiten kofferklep trouwens. Zelden zulke verbaasde blikken gezien.

Buschauffeur

  • 21.916 km
  • 28 november 2011

Als ze er bij de sportvereniging of binnen de familie lucht van krijgen dat je over een zevenzitter kan beschikken, ben je het haasje. Met zo'n auto binnen bereik, kan er een andere auto thuisblijven.
Als je zelf stuurt, weet je in elk geval zeker dat je niet op de achterste zitrij terechtkomt. Dat is niet de meest aantrekkelijke plek. De lage leuningen maken het er niet beter op.
De schuifdeuren zijn buitengewoon handig bij het instappen van de kinderen. De auto's naast je lopen nooit gevaar op een parkeerdeuk. Goed afgekeken van de Franse mpv's is het spiegeltje waarmee het kroost achterin in de smiezen kan worden gehouden. Ook fraai is de inparkeerhulp. Die werkt echt!
Gedurende de testperiode kwamen we op een verbruik van 1:11,6. Ford belooft 1:14,7. Gezien de vele buitenlandse trips, is zo'n verschil acceptabel. Overigens wordt deze Grand C-Max vandaag de dag geleverd met een start/stop-systeem, waarmee de fabrieksopgave daalt tot 1:15,2.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford C-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Ford C-MAX

INFO
Ford C-MAX in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Focus 1.6-16V Futura Airco - Nieuw apk - Goed rijdende auto

    Ford C-MAX Focus 1.6-16V Futura Airco - Nieuw apk - Goed rijdende auto

    • 2005
    • 259.462 km

    € 1.199

    Focus 1.6-16V | Airco | Cruise control | Verwarmbare voorruit | Nieuwe APK

    Ford C-MAX Focus 1.6-16V | Airco | Cruise control | Verwarmbare voorruit | Nieuwe APK

    • 2006
    • 241.410 km

    € 1.750

    1.0 EcoBoost Edition 125pk navi-pdc

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost Edition 125pk navi-pdc

    • 2014
    • 126.586 km

    € 9.945

Meer Ford C-MAX occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford C-MAX specificaties
  • Ford C-MAX occasions
  • Ford C-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford C-MAX tests
  • Ford C-MAX gebruikersreviews
  • Ford C-MAX index
PREMIUM
Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

We hebben in deze rubriek al vaker aandacht besteed aan segmenten die aan slijtage onderhevig...

Lees meer
 

Ford C-MAX reviews

  • Review
    Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2011)

    Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium...

    1
    • 10 juni 2019
  • Review
    Ford Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2013)

    Ford Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    17
    • 23 juli 2013
  • Review
    Ford Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2013)

    Ford Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    8
    • 12 juli 2013
  • Review
    Ford Grand C-MAX 1.6 TDCI 95pk Titanium (2011)

    Ford Grand C-MAX 1.6 TDCI 95pk Titanium...

    • 13 april 2013
  • Review
    Ford Grand C-MAX 2.0 TDCI 140pk Titanium (2011)

    Ford Grand C-MAX 2.0 TDCI 140pk Titanium...

    4
    • 3 februari 2013
  • Review
    Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2011)

    Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium...

    1
    • 7 juli 2012
  • Review
    Ford Grand C-MAX 1.6 TCDI 115pk Titanium (2011)

    Ford Grand C-MAX 1.6 TCDI 115pk Titanium...

    20
    • 28 mei 2011
meer reviews
Dubbeltest - Ford C-Max vs. Citroen C4 Picasso

Dubbeltest - Ford C-Max vs. Citroen C4 Picasso

62

MPV's busjes? Citroën laat met de nieuwe C4 Picasso zien dat het ook leuk kan zijn....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
  • Review
    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    2
    • 21 november 2020
  • PREMIUM
    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 -...

    • 7 oktober 2020
  • Review
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
  • Review
    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus (2015)

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium...

    3
    • 20 juni 2020
  • Review
    Ford Focus C-MAX 1.8 16V First Edition (2003)

    Ford Focus C-MAX 1.8 16V First Edition...

    6
    • 24 april 2020
  • PREMIUM
    Ford C-Max - Opel Zafira - Occasiondubbeltest

    Ford C-Max - Opel Zafira - Occasiondubbeltest

    • 7 april 2020
Merk
Merk
  • Review
    Ford Mondeo 3.0 V6 24V Platinum (2006)

    Ford Mondeo 3.0 V6 24V Platinum (2006)

    2
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Ford Bronco krijgt heftige 6x6-versie

    Ford Bronco krijgt heftige 6x6-versie

    11
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Ford Ranger als Stormtrak én Wolftrak naar Nederland

    Ford Ranger als Stormtrak én Wolftrak naar...

    8
    • 12 april 2021
  • Autonieuws
    Ford 'Mondeo' - Blik to the Future

    Ford 'Mondeo' - Blik to the Future

    29
    • 11 april 2021
  • Autonieuws
    Dynamische richtingaanwijzers – De Vluchtstrook

    Dynamische richtingaanwijzers – De Vluchtstrook

    61
    • 11 april 2021
  • Ford Transit Connect 1.5 EcoBlue - Op de Rollenbank

    Ford Transit Connect 1.5 EcoBlue - Op de...

    • 8 april 2021
  • Review
    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDdi 90pk Business Edition (2002)

    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDdi 90pk Business...

    3
    • 7 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep