Ford Galaxy 1.9 TDI 110pk Business Edition (2000)

autoreview

Ford Galaxy
Ford GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord Galaxy

Signalement

UitvoeringGalaxy 1.9 TDI 110pk Business Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Ford Galaxy is een echte ruimtewagen, we hebben de 7 stoelen uitvoering, maar rijden hem ook regelmatig met 5 of zelfs met 2 stoelen. De stoelen zijn goed uitneembaar, doch wel vrij zwaar. De zit is ook nu na 4,5 jaar nog steeds goed. De TDI-motor levert ruim voldoende vermogen en is zonder meer zuinig, gemiddeld 1:16 stemt ons zeer tevreden. Nadeel is het toch wel hoge geluidsniveau, het echte dieselgeluid, zeker bij koude motor is heel duidelijk aanwezig. Het lijkt wel of het na het vernieuwen van de distributieriem/ketting bij 120.000 km erger geworden is. Weggedrag is gewoon goed, als je je maar realiseert dat in een 1600kg zware auto rijdt, in de bochten is dat met het overhellen wel wat, doch niet hindelijk merkbaar. De remmen en versnelligsbak functioneren uitstekend.

PROBLEMEN

In de eerste week problemen met stoelen verwijderen, waardoor bekleding beschadigd werd, is onder garantie netjes gerepareerd. Het 15.000 km interval vind ik nogal kort, zeker gezien de niet kinderachtige prijzen die voor een beurt gerekend worden.
Echt probleem is het kapotgaan van het slot in het bestuurdersportier, waardoor ik een hele rit met niet sluitende electrische ramen heb moeten rijden. Hoog arbeidsloon bij de reparatie door het volledig verwijderen en weer inbouwen van de deurbekleding. Wel meteen afgehandeld door de dealer, maar onderdeel bleek nageleverd te moeten worden, waardoor auto 3 dagen kwijt. Netjes vervangende auto gekregen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.