AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium X (2023)

autoreview

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium X (2023)

Signalement

UitvoeringFocus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium X
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst74.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na een aantal maanden in bezit

  • 74.000 km

Na de scala helaas weer hebben moeten inleveren omdat deze te oud was is hierna deze Ford Focus gekomen. Veel goede verhalen over gehoord. Eerste indruk was best aardig, zeker omdat dit een volledige C segmenter was ipv de halve C segmenter Skoda Scala, dit merkte je zeker wel op. Stoelen zijn comfortabel genoeg, schakelt fijn en het weggedrag is prima, maar niets om naar huis over te schrijven. Echter na een aantal weken kwamen de problemen. Deurpaneel links voor trilde echt enorm. Gezien deze Focus Bang&Olufsen audio heeft kon je de muziek eigenlijk niet aanzetten, anders had je hier echt bijzonder veel last van. In de tussentijd is de ABS sensor rechts achter ook defect geraakt waardoor ik een aantal weken (want dealer heeft geen tijd) zonder veiligheidssystemen zoals ABS, Tractioncontrol, Stuurbekrachtiging en nog wat andere zaken zat. Het merkte mij ook op dat tijdens file de koppeling even inhouden teveel kracht kost, de koppeling voelde over het algemeen zwaarder dan andere auto's waar ik in heb gereden (voornamelijk vag).

Na afspraak gemaakt te hebben bij de Ford Dealer werd er eerst een diagnose gesteld en ze hebben me daarna weer naar huis gestuurd met een afspraak om de reparatie daadwerkelijk te doen, weer 2 weken overheen gegaan en dan werd dit uiteindelijk inderdaad verholpen. Trillen van het deurpaneel "zouden ze in theorie" opgelost hebben, maar er was geen enkel verschil. Gezien mij dit mateloos irriteerde heb ik weer contact opgenomen met de dealer om hier toch eens goed naar te laten kijken.

Intussen zijn er meer panelen gaan trillen/kraken (B stijl recht bij mijn linker oor, dashboard en deurpaneel rechts voor). Na daarna weer bij de dealer te zijn geweest kunnen ze hier blijkbaar niks aan doen (want is normaal?!). Zelf op de forums gekeken en zag dat heel veel mensen hier ook last van hebben. Nu rijd ik standaard met noise cancelling oortjes in om het gekraak niet te horen, maar daardoor kan ik Carplay ook niet meer gebruiken. Bijzonder slechte zaak Ford. Inmiddels heb ik een nieuwe auto besteld en kan niet wachten om deze Focus in te leveren. Helaas nooit meer een Ford voor mij.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Bobbie1999
Bobbie1999
  • 0
Jammer dat je een negatieve ervaring hebt gehad. Ik rijd nu 45dkm zorgeloos rond met een Focus uit 2011. Het kan dus wel. Het kraken/trillen van deurpanelen heb ik ook bij de bijrijdersdeur, dat is volgensmij echt een Ford ding. Wat wordt de volgende auto?
772
772
  • 0
Een vriend van mij had ook een gekraak in B stijl paneel en heeft een smal stukje schuim plastic achter gezet en geen probleem meer gehad
Triton24
Triton24
  • 0
Soms, hoe lullig en irritant ook, moet je zelf op onderzoek gaan en enig gevoel voor techniek hebben. Zo heb ik eens een VW Golf gehad die maar bleef rammelen ergens rechts voor gaf ik aan bij de dealer; die heeft 3 x tevergeefs gezocht en wiel eraf etc. Was nog garantie maar alsnog konden ze het niet vinden. Super irritant blik geluid. Tot ik er echt gek van werd en zelf goed gaan kijken zag ik zo'n aluminium stofschild ofzo achter de remschijven; pakte die vast en klikte 'm op zijn plek. Probleem opgelost in een paar minuten incl. onderzoekstijd.
Johan 4110236
Johan 4110236
  • 0
Hier zeggen ze wel eens al lachende dat Ford de afkorting is van Ford Onderdelen Rammelen Direct, je zou het nog gaan geloven 😏.
Mijn zus had ook een Focus en was er wel tevreden over (waarschijnlijk liggen haar normen niet erg hoog 😅), maar uiteindelijk is die toch ook in grote miserie geëindigd (motor in de soep door natte riem die stuk gegaan is).
Blijft toch jammer van die negatieve ervaring, laat ons hopen dat je volgende wagen je meer voldoening mag geven.
comical
comical
  • 0
Teleurstelĺende review, rijden vd Focus wordt niet benoemd, alleen klachten over toeters en bellen, radio, boxen kraken, wij hebben dit jaar na 13jaar afscheid genomen v onze Focus Stationwagon, 100.000 km zonder problemen, alleen vlgs boekje distributie vervangen.
Om teruglevering v onze zonnepanelen te benutten rijden we nu EV met nog net subsidie en alle toeters en bellen. Incl 8jr garantie op accu/200.000km en 3jr 24h pechhulp door heel Europa. Kijk maar bij Dongfeng Box
Vitesse74
Vitesse74
  • 0
Jammer dat u een negatieve ervaring heeft met uw Focus, voor mij totaal niet herkenbaar. Ik rijd al 2,5 jaar en 35.000 km met veel plezier en vrijwel probleemloos met een ST Line Wagon uit 2022. Met standaard audio installatie, die ik nooit keihard aan heb staan, maar geen last van rammelende of krakende deurpanelen. Jammer dat u zo niet kunt genieten van de fijne dynamische rij eigenschappen waar de Focus zich mee onderscheidt in dit segment.
Granadadriver
Granadadriver
  • 1
Waardeloze review. Ik lees enkel over een rammeltje en wat kraakjes. Ik krijg echt de indruk na het lezen van meerdere reviews hier dat de mensen overmatig verwend zijn met al die moderne toeters en bellen op de auto's.
Maak maar een nieuwe review over de uitstekende rij eigenschappen van de Ford Focus. Mijn oude Focus uit 2010 rijd nog steeds fantastisch en heeft een geweldig fijne wegligging. Dan moet zo'n nieuwe toch wel echt top zijn
giovannivdweerden
giovannivdweerden
  • 0
Tja, als ik deze auto ga vergelijken met andere in het segment valt me dit behoorlijk op en verpest dit de rijbeleving enorm. Dusdanig dat ik de auto hierdoor een slechte review geef. Weggedrag is prima en is stoelen zijn comfortabel genoeg, maar dat maakt het nog steeds geen prettige auto om mee te rijden.
V40T3
V40T3
  • 0
Super vervelend en ik snap helemaal dat je dan van zo’n auto af wil en er ook geen goed woord voor over hebt. En een hoop pech ben ik bang, vriend van me had er 1 uit 2019 en heeft vorig jaar precies dezelfde weer besteld omdat hij er uitermate tevreden over was. Veel plezier met de Skoda!