Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.6 TDCi Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 117.000 km |
KM-stand laatst | 188.000 km |
Eerste rij ervaring
- 117.000 km
De fiesta vindt ik een mooie auto daarom de keus
Heb een diesel genomen omdat soepeler en zuiniger rijd,dit gebaseerd
Op mijn vorige focus 1 1.8 tdci.
We zijn er gelijk mee op wintersport gegaan,wat opvalt is dat de fiesta
Bijna net zogoed rijd als de focus 1.
Alleen heeft die wat minder motor vermogen.denk dat ik hem ga ziptunen.
Het brandstof verbruik lijkt bij hogere snelheden 130 /140 km wat hoger
als de focus.
Irritant vind ik de kachelbediening draaiknop draai nu steeds de verkeerde kant op terwijl je denkt juist bezig te zijn.
Betrouwbaarheid en gebruikskosten kan ik nog weinig over zeggen.
Tot nu toe tevreden voor mijn fiesta 1.6 tdci.
Ziptunen
- 118.157 km
Zoals vermeld eerste verslag wat te weinig koppel & vermogen.
heb de fiesta laten eco tunen bij ziptining nu 122 pk /90 kw in plaats 95 pk 70kw
Belangrijker is het koppel nu 273 nm was 205 nm.
De fiesta voelt merkbaar vlotter aan.
Verbruik nog ff afwachten.verbruik was gemiddeld 5.2 liter op 100km
Al met al ben ik te vreden over de fiesta.
Update na tuning.
- 125.000 km
Ben blij met de gedane ziptuning.de fiesta 1.6 tdci motor rijdt nu soepel en trekt als een lier,mooi is wel dat wanneer je de power wel eens gebruikt je wel bekijks hebt ..je ziet ze denken uuh fiesta1.6 tdci zo rap.
Het verbruik na eco tuning is inderdaad iets gedaald gemiddeld 5.0 liter op 100 km.
De fiesta is een prima auto zeer te vreden.
Geen onkosten gehad.
Update fiesta 1.6 tdci.
- 166.666 km
Omdat de fiesta 1.6 tdci km stand 166666 aangaf vandaag en ik een memo vondt van de nog niet op autoweek ingevulde review.
Doe ik dat vandaag.
Heb ondanks orginele cruiscontrol laten in bouwen in Duitsland.
Met dank aan een fiesta review schrijver.
Dit verhoogt mijn rij plezier wel licht ook verbruik en verkomt 2 a 3 km te hard rij... Kosten (staats spekkast) hier in Nijmegen.
Ik kan alleen maar heel tevreden zijn over mijn fiesta 1.6 tdci
Comfortabele en soepele rijdend zonder extra onkosten op huidige km stand gekomen.
De normale onderhoudskosten zijn laag het meeste doe ik zelf trouwens.
Vorig jaar bij de APK remblokken voor en voorbanden vervangen.
Het verbruik is gemiddeld nog steeds 5.0 l op 100km
Mijn laagste verbruikscijfer is 2.9 l op 100 km moest er toen wel voor gaan zitten op een mooie zomerse dag vorig jaar.
Begin dit jaar moest de fiesta voor een terug roep actie van ford terug komen, onderdeel bij de voorgloei installatie kosteloos vervangen.
De gedane ziptuning doet zijn werk nog steeds na volle tevredenheid.
Zou dit zeker weer doen.
Kortom zeer te vreden voor mijn fiesta,alleen die kacheldraaiknop is irritant, snap niet dat nieuwe fiesta dit nog steeds heeft of ben ik hier alleen in???
Update fiesta 1.6 tdci
- 184.400 km
Mijn fiesta gaat naar grote te vredenheid verder met km maken.
De onderhouds kosten zijn laag betrouwbaarheid is groot kan ik melden.
Het brandstof gebruik is 1-20.bij normaal rijden
Bij eco mode bestuurder 1-22.
Ik hoef ook nooit tussen tijds olie bij te vullen.
De kachelbediening vindt ik nog steeds minder om maar wat te klagen te hebben.
Verkoop.
- 188.000 km
Het afscheid van mijn fiesta 1.6 tdci zip tuned date me meer als ik dacht...
Het was een goede en betrouwbare en mooie Ford fiesta waar ik heel weinig gebruiks / onkosten aan heb gehad.
Bijna had ik het weer een fiesta 1.6 diesel gekocht nieuw model dan..
Maar de bliks van een zwarte Clio 1.5 dci estate weer hielden mij.( zie review Clio 1.5 dci estate)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren