en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 31.081 km |
KM-stand laatst | 103.125 km |
Dit is mijn tweede Fiësta. De vorige was een 1,25 met 82 paarden onder de kap. Wegens total loss moest er weer een Fiësta komen. Dit maal een 1,0 met 100 paarden.
Auto gekocht in 2016 met 31.000 Km. In de afgelopen vijf jaar geen enkel probleem gehad. Enkel het reguliere jaarlijkse onderhoud, een set nieuwe banden en een setje nieuwe remblokken. Onderhoud voer ik zelf uit. Het is uiterst belangrijk bij dit type motor de voorgeschreven olie te gebruiken. Bij verkeerde olie lost de distributieriem, die door de olie loopt, op. Delen van die riem verstoppen dan de olietoevoer en de klepbediening staat niet meer op tijd. Dit heeft zeer ernstige motorschade tot gevolg.
Een klein mankementje is het niet meer werken van het start/stop systeem. Dit komt omdat de accucapaciteit onder een bepaalde minimale waarde komt. Het niet meer werken van dit systeem kan verder geen kwaad.
al die milieuvoorzieningen die aan een motor worden gehangen, zoal bijvoorbeeld ook de beruchte EGR klep, zijn slecht voor de levensduur van de motor terwijl het netto rendement voor het milieu op zijn minst twijfelachtig mag worden genoemd.
In sommige reviews lees ik vaak dat er te veel knoppen op het dashboard zouden zitten. Zelf heb ik hier geen moeite mee; ik druk liever meteen op de juiste knop dan dat ik er in een menu naar moet zoeken.
Jammer is alleen dat het kaartmateriaal van Ford voor de navigatie al is verouderd op het moment van aanschaf.
Weggedrag en prestaties zijn prima in orde, zoal het een Ford betaamt.
Mijn volgende auto zal zeker weer een Fiësta worden.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.