Ford Escort Stationwagon 1.4 CL (1988)

autoreview

Ford Escort Stationwagon 1.4 CL (1988)

Signalement

UitvoeringEscort Stationwagon 1.4 CL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf144.000 km
KM-stand laatst224.056 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 224.056 km

Deze auto is in februari 1989 geimporteerd vanuit Italië. Het is ook geen gewone standaard CL uitvoering zoals de meeste in Nederland, maar een Ghia uitvoering. Deze auto is van alle gemakken voorzien, zoals:
- Centrale vergrendeling
- Electrische ramen (voor)
- Voorruit verwarming
- Electrisch bedienbare spiegels
- Glazen schuif/kantel-dakje
- Variabele interval op de ruitenwisser
In 1988 was dit een erg rijke uitrusting, zelfs vandaag de dag zijn er nog auto’s die het met minder moeten doen. Zelf heb ik de nog wat extra opties toegevoegt, namelijk:
- parkeersensoren
- navigatie-systeem
- klapsleutel met afstandsbediening voor de centrale vergrendeling
- instapverlichting (bij de voeten) voor en achter
- electrisch te ontgrendelen achterklep

De auto is vrij comfortabel, hij is erg stil, en veert vrij comfortabel over verkeersdrempels en glooingen in het wegdek.
Ik heb voor een betere wegligging een stabillisatorstang op de achteras gemonteerd.
Dit omdat de auto onafhankelijk geveerd is aan de achterzijde, maar standaard geen stabillisatorstang aan de achterzijde had. Nu helt de auto niet zo erg meer over, en ligt veel stabiller op de weg.
Verder kan de auto redelijk vlot meekomen met het huidige verkeer, en daarbij is de auto erg zuinig. Gemiddeld haal ik er 1 op 15 mee.

Ik denk dat ik ook wel kan stellen dat de auto erg betrouwbaar is. In 3 jaar heb ik één keer een probleem gehad dat de auto niet meer kon rijden, de versnellingsbak had het toen begeven. In de 80.000 KM heeft de auto eigenlijk alleen maar normaal onderhoud nodig gehad. Buiten de beurtjes om zijn de klepsteelrubbers en een membraam voor de carburateur nog vervangen, maar dit waren absoluut geen kostbare reparaties.

Auto is inmiddels bij de rubriek Klokje Rond van de Autoweek langs geweest.
http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=69&cache=no

PROBLEMEN

  • 224.056 km

- Klepsteelrubbers waren versleten, dit had tot gevolg dat tijdens het starten een blauwe walm uit de uitlaat kwam.

- De versnellingsbak is een keer defect geweest.

- Een lek acceleratie-membraam van de carburateur had tot gevolg dat de auto een erg hoog verbruik had. Daarmee kwam het probleem dat de motor niet alle benzine verbrande, en de resten van de onverbrande benzine bij de olie terecht kwam. Hierdoor steeg het oliepeil, dit kwam zelfs zo hoog dat de motor de olie begon te verbranden. Gevolg grote blauwe pluimen uit de uitlaat.
De storing was snel gevonden, en de kosten voor reparatie (nieuw membraam, nieuwe olie en oliefilter) waren nog geen 50 euro.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.