Ford Escort 1.4 Bravo (1988)

autoreview

Ford Escort

Signalement

UitvoeringEscort 1.4 Bravo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf134.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor weinig geld (250,-) een ruime stevige auto waar in principe weinig kapot aan kan gaan en die redelijk is in de belasting. De stoelen zijn ruim en goed gevoerd en zitten prima. De interieur afwerking is prima en doet niet vreselijk achterhaald aan. Een makkelijke auto om zelf te onderhouden en bij gebrek aan injectie en katalysator niet duur bij reparaties. Mijn auto bracht ons nagenoeg probleemloos 4000km door Europa in anderhalve week. Hij stuurt naar verhouding licht (geen stuurbekr.) en schakelt erg soepel. Punt van kritiek: binnenste aandrijfas stofhoes zit direct boven de uitlaatpijp waardoor die snel kapot gaat. Bij Escortjes schijnt het regelmatig voor te komen dat de carterontluchting verstopt raakt. Rijdt op 98 en zuipt enorm op kleine stukjes. Ik heb hem weggedaan wegens technische problemen.

PROBLEMEN

-sloten raakten versleten (40,- vervangen na inbraak)
-dashboardverlichting kapot (3,-)
-stofhoes kapot en vervangen (27,-)
-carterontluchting verstopt en provisorisch gemaakt
-startmotor kapot en vervangen (40,- 2e hands)
-iets lekkende schokbrekers achter
-olietemperatuurmeter lekte dus vervangen (17,-)
-roest bij achterste wielkassen
-veer van zelfspannend koppelingspedaal kapot (15,- 2e hands)
-gaatje in uitlaat (15,- gelast)
-lagering aandrijfas koppeling in differentieel versleten (daarom weggedaan ivm dure reparatie)
-km stand is waarschijnlijk 148000 maar zou 248000 kunnen zijn,de teller gaat tot 99999.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.