Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)

autoreview

Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)
Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)Ford Capri Extended Range RWD Premium (2025)

Signalement

UitvoeringCapri Extended Range RWD Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst543 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

keuzeproces

  • 543 km

27-05-2025 21Km
De Capri in ontvangst genomen.

Zoals velen is het ook voor mij altijd weer een leuke bezigheid als er een nieuwe wagen uitgezocht kan/mag worden.
Hoewel de dwang naar EV het er niet leuker op maakt om heel eerlijk te zijn.
De huidige Tesla M3 was dan ook min of meer uit de kift gekozen aangezien dit destijds (en misschien nog wel) de beste elektrische keuze is als het gaat om range/prijs/snellaadcapaciteit.

Echter hoewel het een prima wagen is om mee van A naar B te gaan in alle rust is het niet de wagen voor mij.
(sterker nog graag terug naar een Benzine of zelfs Diesel, maar goed het autoreglement laat dit helaas niet toe.)

Belangrijk punt voor mijn om niet weer voor een Tesla te gaan verder dan de kofferbak breedte is dat alles via de app moet.
En even binnen lopen voor een afspraak om iets aan de wagen te doen of dit even telefonisch doen gaat niet.
Zal voor velen prima zijn, maar voor mij is dit een onplezierige gang van zaken.

Dan de vereisten:
Liefst weer een stationcar of 5 deurs wagen.
Met een ruimte tussen de wielkuipen van 1 meter of liefst meer.
Range 500+ Km
Liefst weer een open dak.

Om niet al te gortig te gaan qua bijtelling waren er drie opties die boven kwamen drijven:
Skoda Enyaq
Renault Scenic EV
Ford Capri EV
(ID7 is lekker ruim maar al snel over de €. 60K wat door telt in de toch al steeds hoger worden de bijtelling, net als de Q4 e-Tron trouwens die ook qua kofferruimte al af viel)

Lang verhaal kort,
De Skoda voelt echt als een grote wagen, niet mijn ding, liever wat scherper.
En ruimte tussen de wielkuipen eigenlijk wat krap, dus die viel af.
De Renault bleek helaas qua kofferbak in de breedte helemaal krap dus helaas viel deze ook af (jammer want best mooi zeker in de Alpine uitvoering met glazen elektronisch verduisterbaar dak)

Dan de Ford,
Had hier in eerste aanleiding niet aan gedacht en was eerstens gaan kijken bij de dealer voor de Mach-E.
Waarbij ik in gesprek kwam met een enthousiaste verkoper die me na wat verkenning van de behoeftes de Capri voor stelde.
Toch maar even er in zitten, en de wagen verkennen.
Mooie stoelen en bekleding met "wybertjes stiksel"
Voldoende ruimte om goed achter mezelf te zitten, ruime kofferbak 567 liter(ruimer dan de laatste Mondeo).
Ruimte tussen de wielkuipen gemeten 105 centimeter.(95 Cm volgens de folder, dus da's een meevaller)
En een mooie uitrusting als standaard.
incl elektrisch bedienbare bestuurdersstoel.

Uiteindelijk een proefrit gepland om de auto goed aan te tand te voelen.
Rijdt comfortabel, en vlot.
Nee 't is geen model3 long range, maar 286PK en 545Nm is nog steeds zeer vlot.
Over de knoppen op het stuur en middenconsole is al veel geschreven, dus de praktijk zal moeten uitwijzen of ik ze hinderlijk ga vinden.
Weer een scherm achter het stuur (en head up display) vind ik in elk geval erg prettig.
Al met al een goed gevoel na een eind sturen.

En dus gekozen voor de Ford.
In de Premium kleur Blue My Mind. (zoals in de showroom)
Extended range, achterwiel aangedreven (620Km WLTP)

Premium uitvoering omvat als extra's:
20 inch wielen, in plaats van 19 inch.
B&O audio incl sound bar (ziet er mooi uit)
Elektrisch bedienbare achterklep met comfort openen/sluiten (fijn)
En nog wat dingetjes zoals sfeerverlichting in het interieur.

Verder twee opties aangevinkt.

Panoramadak, Glazen dak dat helaas niet open kan. (maar wel lekker ruimtelijk gevoel geeft dus zeker een optie om te kiezen wat mij betreft).

Driver assistance pack omvat:
360 graden camera
Park assist.
Head up display (niet eerder gehad maar wel prettig ervaren tijdens de proefrit)
Lane assist

We laten ons verrassen. na 20 jaar ongeveer weer terug bij Ford.
to be continued. (heb een en ander aangevuld wat de gekozen paketten en zo betreft)

27-05-2025 Naar de Ford dealer om de Capri in ontvangst te nemen.
Weer een ouderwetse aflevering gelukkig.
Netjes de features uitgelegd, inclusief de ford app etc.
En een mooi bosje bloemen mee bij vertrek.
Bij de proefrit viel me al op de de wagen licht aanvoelt. (terwijl hij met dik 2100Kg fors zwaarder is dan de Tesla M3)
Zeer tevreden met de beslissing te gaan voor de Ford.
Komende dagen staat ie in de garage waar ik de Carpro Sic coating ga aanbrengen. Zodat de fraaie blauwe lak ook na jaren nog zo mooi blijft glanzen als tie nu doet.
Leuke feature trouwens die projectie op de grond, zag het pas bij het uitstappen in de garage thuis :-)

29-05-2025
Gisteren de wagen een grondige "strip wash" gegeven, om aanwezige was, of andere bescherming te verwijderen. gevolgd door een primer polish. Waarna vandaag 2 laagjes Carpro Sic zijn aangebracht. (top spul, en nee ik werk niet voor Carpro, of een wederverkoper hiervan). Wat een verschil nu al qua glans terwijl de coating nog moet uitharden. Een showroom nieuwe wagen, kan met een paar goede producten en een beetje tijd en energie, er zomaar veel glanzender op staan, dan bij aflevering. :-)
Nu 48 uur uitharden, dan kan ie de weg op.

04-05-2025 543Km
Week geleden dat we de oplaadbare Ford in ontvangst hebben genomen.
En na het uitharden van de coating hebben we deze zaterdag dan echt in gebruik genomen.

Inmiddels een beetje vertrouwd aan het raken met de wagen paar voorbeeldjes:
Goed aan denken de snelheidspiepjes uit te zetten voor vertrek.

Fijn dat ie niet als een malle piept als je de bocht wat scherp neemt of tegen de middenstreep van de weg komt zoals "elon"dat doet.

Behoorlijk stiller dan de M3.

Werkt erg prettig, de kofferklep met voetbediening.

Goede stoel.

Prettig, als je richtingaanwijzer aan zet op de rechter baan, om naar links te gaan, begint de wagen gelijk met accelereren naar de snelheid die geprogrammeerd is, niet pas als je al op de linker baan bent.

Min: wieltje voor cruisecontrol bediening, en volume van de audio is prettiger dan de capacitieve knoppen.
En stapjes van 10 kilometer vind ik wat ruim.

Al met al tot op heden zeer tevredenover de keuze voor de Ford.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Ford Capri

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.