Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • C-MAX

Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus (2014)

autoreview

18
Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus (2014)
koekblik
  • koekblik8
  • Gebruikersreview
23 augustus 2014 om 21:33
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst106.000 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf & 1e 3000km

  • 3.000 km
  • 23 augustus 2014

Na 4 jaar met de 3008 gereden te hebben konden we ons weer gaan focussen op een nieuwe voiture.
Persoonlijke wensen zijn, hogere zit, voldoende ruimte voor onze lange kids, de nodige luxe uiteraard en liefst wat minder bijtelling en dat binnen een bepaald lease budget en voorwaarden.

De volgende kandidaten passeerde de revue:
Peugeot 3008 hybrid 4, 14% bijtelling, facelift versie zag er weer fris uit. Was mn 1e keuze alleen mijn werkgever wou geen diesel.
Opel Zafira, Vond m te groot,log overkomen en de ruimte/7 zits heb ik niet nodig.
Renault Scenic, goede stille 1.2tce motor,ruim genoeg,beetje afstandelijk rijden,25% bijtelling.
Ford C-Max, 20% bijtelling, 1.0 ecoboost edition plus prima motor, genoeg ruimte en vele luxe opties. Dus hiervoor gekozen.

Na zo'n 12 weken wachten was hij er dan, van zichzelf is de edition plus al erg compleet, als extra nog een vinkje gezet bij:
- getinte ramen achter
- Bi-Xenon
- Panorama glazen dak
- verstelbare achterstoelen
- automatische achterklep
- Led verlichting MS design(dealer optie)

Ben nu zo'n 2 maanden/3000km onderweg met de C-Max zonder technische problemen maar wel al een flink aantal keren naar de dealer retour geweest voor oa de led verlichting (was een verkeerd type gemonteerd) maar grootste euvel was toch wel de bestuurdersstoel.
Bij de proefrit geen last gehad maar in het 2014 type zit in de zitting een lange scherpe rand in het zitvlak waar ik erg last van had.
Eerst werd dit afgedaan als een product eigenschap, wordt wel beter na veel kms.
Maar gelukkig wou de dealer na overleg de stoel omruilen voor die van een demo C-max, een 2013 model zonder die bewuste rand, een verbetering.
Stoelen vindt ik sowieso vrij smal, comfort valt tegen vergeleken met mn vorige auto.

De auto bevalt verder erg goed, de C-max rijdt zoals je vaak in testen leest wat sportiever maar niet overdreven. Voel de C-Max iets meer 'bonken' over drempels dat mijn vorige auto (3008) daartegenover helt de C-Max iets minder over in bochten.
Overal een prima onderstel.

Ideaal is de verstelbare achterbank, de middelste stoel verwijderen of in de kofferbak klappen en je hebt op de tweede rij twee riante zitplaatsen. Mijn twee lange kids zijn er blij mee en ook andere passagiers verbazen zich over de vele beenruimte door deze opstelling.

Motor/transmissie:
De 1.0 ecoboost is een fijne motor, soepel en voldoende snel, geen sprinter maar aangenaam soepel bij ieder toerental. Vanuit de 1e versnelling goed en soepel wegrijden is wel even wennen met de dosering van de juiste hoeveel gas tesamen met het opkomen van de koppeling.
Schakelen gaat top, soepel en met voldoende gevoel..

Electronica:
De C-Max heeft erg veel luxe 'gadgets' aan boord, van automatisch inparkeren, voice control tot de elektrische achterklep, kom niets tekort.
Schermpje van de navigatie zou wel groter mogen, maar er is mee te leven. Zou mooi zijn als je ook met je stem de navigatie kan bedienen en Ford eindelijk eens voor een normaal Nederlands sprekende stem gaat zorgen.
Tweede schermpje tussen de tellers met pijlen navigatie is handig. En beide schermen zijn gelukkig van dezelfde soort/kwaliteit met dezelfde layout.

Verbruik:
- Beter dan mijn vorige auto met 1,6 benzine motor maar (nog) niet echt zuinig.
Kom tot nu toe op een 1:13 terwijl de boordcomputer dan vrolijk 1:15 aangeeft.
Sowieso is de boordcomputer nogal onnauwkeurig. Bij een volle tank staat er een actieradius van ruim 700km en dat houdt hij stug vol totdat tank leeg raakt en de actieradius heel snel minder wordt.
Bij zo'n 500 km gaat het lampje branden en kan je plotseling nog maar 90km rijden tot 'leeg'.
De C-max heeft een tank van 55 liter, maar bij een net brandend lampje kun je maar 40 liter tanken.
Wat ik wel mis is de electronische handrem, was toch wel erg handig bij de vorige voiture.

Overal zijn de sterke punten van deze C-Max:
- de prettige 1.0 Ecoboost motor
- prima wegligging
- goede ruimte
- Luxe uitrusting, voor redelijke prijzen.
- Erg stil op elke snelheid

Tegenvallers zijn:
- Smalle voorstoelen, weinig zitcomfort (mis de stoelen uit de 3008)
- onnauwkeurige boordcomputer
- benzine verbruik,redelijk kan beter
- waarom geen elektrische handrem ?
- navigatie display, klein en verouderde graphics

Goed onderweg

  • 17.000 km
  • 19 januari 2015

Nu reeds een tijdje onderweg met winterbanden.
Michelin Alpin, 17 inch.
Prima band, goede grip maar wel meer geluid dan de zomerbanden die dan ook echt heel stil zijn.
Redelijk gewent aan de voorstoel. Vorige auto had toch echt betere stoelen met meer steun.
Merk dat ik zelf vaak anders gaat zitten en soms nog een beetje "zoekende"naar een goede zitpositie.
Verbruik is in de winter duidelijk hoger, de winterbanden zullen hier ook wel debet aan zijn.
Toch al snel 0,5 - 1,0 ltr meer per 100km.
Ontwaseming van alle ruiten gaat lekker snel, voorruit verwarming is ideaal in de winter.

Streaming van je muziek via Spotify op de AUX Bluetooth aansluiting is een wereld uitvinding.
Geluid via de Sony headunit is erg goed, helder met een volle bas. Elke rit genieten.

Ingereden

  • 44.000 km
  • 8 maart 2016

Nu al weer bijna twee jaar in bezit zonder noemenswaardige technische problemen.
Enige zwakke punt is de achteraf ingebouwde led dag rijverlichting.
Nu toe aan de derde set maar ook in deze weer vocht. Kwaliteit hiervan is niet best.

De kleine ecoboost motor bevalt nog altijd erg goed.
Prima trekkracht, soepel en redelijk snel in de C-Max
Verbruik blijft gemiddeld zo;n 1 op 12,5.
In de winter een paar tienden minder, 's zomers 1:13.
Van een zuinigheidswonder als een 1.0 ecoboost zou je beter verwachten.. maar helaas niet haalbaar voor mij.
Ook een stuk Duitse autobahn gedaan met volle bepakking en 4 man.
Je merkt dat de auto zwaarder beladen is, maar desondanks kun je prima 'cruisen' , optrekken duurt wat langer.
160 km/u is prima te doen, auto blijft stabiel en is stil op deze snelheid.

Minpunten:
- De voorstoelen,comfort is maar matig,
- Spotify app moet ik regelmatig opnieuw installeren

60000km

  • 60.000 km
  • 22 september 2016

Ruim 2 jr en 60000km onderweg met de C-Max.
Verbruik is iets zuiniger, haal nu zo;n 1: 14,5.
Ecoboost motor bevalt nog altijd goed. geen enkele storing,betrouwbaarheid prima.
Wel aan m'n derde setje dagrijverlichting bezig.
Deze (aftermarket) set is helaas niet waterdicht.
Stoelen blijven het grote minpunt van de C-Max.

106000 km einde kontrakt

  • 106.000 km
  • 24 juli 2018

Na 106.000km de C-Max achtergelaten voor een volgende bestuurder.
Overal een zeer prettige auto, vlotte soepele motor, met goede rijeigenschappen.
1.0 ecoboost met 125pk kan ik iedereen 100% aanraden.
Probleemloos ook en goed geschikt voor lange en korte reizen.
Verstelbare achterbank voor 2 plekken met meer beenruimte is ideaal.
De aftermarket LED dagrijlicht van t laaste setje blijkt wel waterdicht te zijn.

Enig nadeel wat mij betreft het mindere comfort van de bestuurders voorstoel.
Ga eerst 'proefzitten' en rijden is mijn advies, kan voor een ander wel prima zijn.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Ford C-MAX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford C-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus / Leder / Panoramadak pdc / airco / Clima

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus / Leder / Panoramadak pdc / airco / Clima

    • 2015
    • 123.396 km

    € 13.950

    Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium AUTOMAAT PANORAMADAK / ELEK. LEDEREN STOELEN / STOELVERWARMING / DEALER ONDERHOUDEN

    Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium AUTOMAAT PANORAMADAK / ELEK. LEDEREN STOELEN / STOELVERWARMING / DEALER ONDERHOUDEN

    • 2011
    • 178.176 km

    € 7.950

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium | Navi | Parkeerpack | Winterpack | Camera | Cruise | Bluetooth | Lichtmetaal

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium | Navi | Parkeerpack | Winterpack | Camera | Cruise | Bluetooth | Lichtmetaal

    • 2014
    • 95.989 km

    € 11.850

Meer Ford C-MAX occasions

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford C-MAX specificaties
  • Ford C-MAX occasions
  • Ford C-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford C-MAX tests
  • Ford C-MAX gebruikersreviews
  • Ford C-MAX index
PREMIUM
Ford C-Max - Opel Zafira - Occasiondubbeltest

Ford C-Max - Opel Zafira - Occasiondubbeltest

Vanaf de bestuurderspositie voelen de C-Max of Zafira veel groter aan dan ze in werkelijkheid...

Lees meer
 

Ford C-MAX reviews

  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2013)

    Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium...

    4
    • 16 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    7
    • 1 november 2018
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium (2013)

    Ford C-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium (2013)

    4
    • 22 augustus 2016
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    9
    • 25 maart 2015
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus...

    18
    • 23 augustus 2014
meer reviews
Dubbeltest - Ford C-Max vs. Citroen C4 Picasso

Dubbeltest - Ford C-Max vs. Citroen C4 Picasso

62

MPV's busjes? Citroën laat met de nieuwe C4 Picasso zien dat het ook leuk kan zijn....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    2
    • 21 september 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    2
    • 21 november 2020
  • PREMIUM
    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 -...

    • 7 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford Mustang Mach-E tot €4.000 duurder

    Ford Mustang Mach-E tot €4.000 duurder

    69
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Ford test met automatische snelheidsvermindering

    Ford test met automatische snelheidsvermindering

    113
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Ford Probe (1994) - Liefhebber Gezocht

    Ford Probe (1994) - Liefhebber Gezocht

    34
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Ford Ranger Raptor: sportieve topversie vanaf net geen 55 mille

    Ford Ranger Raptor: sportieve topversie...

    15
    • 18 mei 2022
  • Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor (2006) - Blits Bezit

    Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor...

    23
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit - Vooruitblik

    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit...

    58
    • 15 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden