Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 67.000 km |
KM-stand laatst | 75.000 km |
Hele fijne comfortabele C-max
- 72.000 km
Nu de eerste 5000km erop zit durf ik het wel aan om een review te schrijven.
Na een lange Opel geschiedenis mocht ik geen opel meer kopen. Op zoek zijnde naar een hoogzitter die betrouwbaar was ben ik na lang zoeken en wikken en wegen bij de Ford C-max uitgekomen. Wel een 150PK versie in verband met optrekken en aanhanger gewicht.
Voor een mooie prijs heb ik een rijk uitgeruste C-max gevonden (import uit België). Waaronder een weinig gekozen optie van de verstelbare achterbank (naar 2 stoelen). Iets wat in de oudere versies wel standaard was begreep ik.
Over de auto. Ford staat er om bekend, maar ook ik ervaar een prima wegligging. Tot nu toe ben ik nog niet afgestraft in een bocht en heeft hij mij zelfs nog meer te bieden. Wel is hij iets zenuwachtig op het stuur (erg direct) maar dit heeft ongetwijfeld te maken met het hogere zwaartepunt. Ervaar het niet als een nadeel. Een verkeersdrempel is prima te nemen. Bij een korte drempel wil hij nog wel iets hoppen door de wat korte wielbasis. Maar de vering slaat nooit dood aan.
Stoelen (leer) zitten prima, iets mee zijwaartse steun had van mij gemogen, maar het is ook geen sportauto.
De motor is heerlijk stil, met je gezin communiceren op de snelweg gaat prima. Heeft een prima optreksnelheid. Zoals gezegd heb ik een 150pk versie. Kan me voorstellen dat de 1.0 motor wel wat te weinig heeft voor de wat sportievere rijder. De 182PK zie ik dan eerlijk gezegd het nut niet van.
Verbruik valt me wel iets tegen. Nu rij ik in verhouding veel korte stukken. Gemiddeld verbruik zit op 7,5L per 100km.
De bediening van de (sony) radio en navigatie moet voor een groot deel op de radio. Ik had graag wel gezien dat de knoppen op het stuur voor de bediening van het schermpje tussen de tellers ook gebruikt konden worden voor de radio. Maar oke, zo werkt het ook. Navigatie is goed te bedienen en in te stellen.
Mijn auto komt uit 2013. Hierdoor heb ik naast de vele opties (inparkeren, verkeersbord herkenning, lane departure warning, achteruitrij camera) bijvoorbeeld geen bandenspanningsmeters (verplichting 2014 geloof ik) of bochten verlichting. Bij overweging tot aanschaf misschien een puntje van aandacht.
Voor de rest ben ik maar 1 keer bij de garage geweest. Dit was ivm een terugroepactie mbt slijtage indicatie koppelingsplaten.
Ik ben nog heel blij met mijn switch naar Ford en hoop dat ik er nog vele fijne kilometer bij kan rijden.
Nog steeds blij
- 75.000 km
Weer wat kilometers verder. Ik heb ondertussen met hulp van de garage een thuiskomer achterin liggen ipv een purbus. Vind ik toch een fijner idee. Ik heb wel eens op de vluchtstrook een band verwisseld, dat wil ik niet ervaren met een niet werkende purbus. Door de thuiskomer komt de mat wat omhoog waardoor er achter de achterbank een wat onhandig gat ontstaat. Anderzijds kunnen er kleine dingen (kinderzonnebrillen) door de leuning naar achteren vallen in dat zelfde gat, kun je er wel makkelijk bij (vanuit de kofferbak).
En wat mij opgevallen is, is dat de hoedenplank dusdanig licht uitgevoerd is dat hij het gewicht van een paraplu nog niet kan dragen (buigt door). Hier had wat mij betreft wat meer kwaliteit aan gegeven mogen worden. in de VW (sorry voor het vloeken) van de vrouw is dit aanzienlijk beter.
Voor de rest nog steeds een heerlijke auto, en als dit de problemen zijn...
Wat tevens nog opviel is dat het brandstof verbruik met premium brandstof (V-power) zo een 0,5 L/100km lager lag dan 'gewone' brandstof (BP). Jammer genoeg moet ik erg omrijden voor premium brandstof. En of het verschil financieel voordeel oplevert weet ik niet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Ford C-MAX 1.6 EcoBoost Titanium 7p. Nieuwe distributieriem! | Nette auto | Automatisch inparkeren | Navigatie | Cruise control | Bluetooth | Climate control etc.
- 2014
- 141.499 km

Ford C-MAX 1.0 Titanium 2013 *NETTE AUTO*
- 2013
- 135.648 km

Ford C-MAX 1.0 Titanium Navi,Trekhaak,Camera,Clima,Cruise,125pk,Pdc V+A,Lm velgen,Apk tot 01-2026
- 2013
- 161.875 km