Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

autoreview

Ford C-Max
Ford C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-Max

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf27.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

koppeling

In 2014 deze auto gekocht, was import uit Duitsland. We waren erg tevreden over deze auto. Bij de 1e grote onderhoudsbeurt in 2016 moesten alle remschoentjes vervangen worden. Niet goedkoop dus. Maar goed...niet verder bij stil gestaan. Verder nooit echte problemen, wel een terugroepactie in 2018 vanwege iets met de koppeling en de software moest aangepast worden, daarna gaf de boardcomputer aan dat je al bij 60 km in de 6e versnelling moest gaan rijden, en dat rijdt echt voor geen meter dus dat negeerden we. Ook het automatische stop-start systeem als je even ergens wat langer moest wachten deed het na die update niet meer, ook niet echt een probleem maar deze 2 dingen wel gemeld bij de garage die daar verder niets mee kon. En toen ineens afgelopen zomer, het koppelingspedaal bleef hangen. De koppelingscilinder bleek stuk en dat bij een km stand van 85.000. Dat is wel erg snel volgens de ANWB expert die we raadpleegden en een dure reparatie. Dus maar onder protest de reparatie betaald omdat ook d hele koppeling was vervangen inclusief vliegwiel en dat bij een stand van dus die 85.000 km. en stappen ondernomen. Volgens de verkoper (Van Mossel Ford) is het gebruikelijk dat bij dit type auto het gebruikelijk is dat de koppeling tussen de 80.000 en de 150,000 km vervangen moet worden. Een heel vreemd verhaal maar als dit waar is dan hadden we dat graag van tevoren geweten. Dan hadden we deze auto nooit gekocht want een nieuwe koppeling was heel prijzig. We kunnen nergens vinden of dit echt zo is, we doen de auto niet weg maar een volgende auto zal geen Ford meer zijn,

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.