Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 120pk Titanium (2013)

autoreview

Ford B-MAX
Ford B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAX

Signalement

UitvoeringB-MAX 1.0 EcoBoost 120pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst17.000 km
Lezerswaardering: 27%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Miskoop door brandstofgebruik

  • 17.000 km

Na bijna 14 jaar werd mijn Opel Omega 2.5/V6 ingeruild voor een Ford B-Max.Uitvoering Titanium 120 PK Full Option.
Waarom de B-max ? Vanwege de beloofde superzuinige Ecoboost motor die het hoge verbruik van de zes cilinder Omega snel moest doen vergeten. Nou vergeet het maar ! Een verkoopleugen van de bovenste plank !
Bij een zeer gematigde rijstijl waarbij steeds rekening houdend met de maximum toegestane snelheid en de schakelindicator en alleen de bestuurder in de auto is er geen lager doorsnee verbruik haalbaar dan 6,3 ltr/100 km. Bij 120 km/uur loopt het verbruik vlot op tot 7 ltr/km."Daarboven loopt het verbruik op naar waarden die nauwelijks 10 % lager zijn dan een Opel Omega 2.5/V6 met 170 pk.uit de vorige eeuw. Terecht is in Duitsland de slogan " Turbo lauft turbo sauft ! hierop van toepassing !
Niet voor niets is de verkoop van dit model volledig ingestort. Dit ondanks de perfecte rij-eigenschappen van de auto en de vele extra opties die bijgeleverd worden om tenminste nog wat klanten te lokken !

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.