Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 120pk Titanium (2013)

autoreview

Ford B-MAX
Ford B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAXFord B-MAX

Signalement

UitvoeringB-MAX 1.0 EcoBoost 120pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst3.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

B-Max in de praktijk

  • 3.500 km

Dat de fabriekswaarden inzake het gebruik nooit gehaald worden is bekend. De 1:12,5 ( 8 liter p/100km) is ten opzichte van de 1:20 (4,9 liter gemiddeld p/100km) echter een veel te groot verschil. Als potentiële koper word je hier misleid.
Met de climate control/AC zijn we nog aan het worstelen. Het werkt in ieder geval niet zo 'instinctief' als bij onze vorige auto (Renault). Zet je hem op 'automaat' dan worden na verloop van tijd je benen met koude lucht van buiten bewerkt. Pogingen om de luchtstromen anders te laten lopen leveren echter beslagen ramen op. Wij zijn er nog niet uit, maar dat kan ook aan ons zelf liggen.
Mijn vorige 3 auto's waren dus Renault Espace's. We zijn bewust kleiner en zuiniger gaan rijden nu de (meeste) kinderen de deur uit zijn. Het gebrek aan bagageruimte dachten we te kunnen compenseren door een afneembare trekhaak en bagagedragers voor op het dak aan te schaffen. De bagagedragers moeten op de dakrails bevestigd worden, maar - ondanks dat deze wel in de brochure zijn afgebeeld - zijn deze laatsten (nog) niet te leveren. Toen wij de auto in september 2012 bestelden (werd uiteindelijk eind januari geleverd) werd ons verzekerd dat deze in november, uiterlijk eind december, wel geleverd zouden worden. Nu is het inmiddels maart 2013 en ze zijn er nog niet. Navraag bij de dealer levert slechts een ampel 'ja, sorry' op. Ford Nederland 'hoopt' ze in juni 2013 te kunnen leveren. Hoe ik dan mijn bagage mee moet nemen als wij met drie personen drie weken naar Zuid Frankrijk gaan in mei? En nee, ik wil niet met een aanhanger rijden. Die heb ik ook niet.
Ford heeft een auto geleverd die niet 'af' is. Time-tot-market is weer eens belangrijker dan de klant. Die wordt gewoon verteld wat hij wil horen.
Het matige verbruik en het ontbreken van de dakrails (de dakdragers zijn wel leverbaar; hoe raar wil je het hebben) zouden voor mij een dealbreaker zijn geweest. Er is in deze klasse voldoende keuze.
Ik hoop nu maar dat de airbags er wel inzitten en dat het niet alleen een stickertje is.
Overigens is natuurlijk niet alles negatief!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.