Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016)

autoreview

Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016)

Signalement

UitvoeringB-MAX 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst4.900 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1ste review

  • 4.900 km

Deze B-max eind oktober 2016 gekocht en de Fiesta 1.0l 100pk ingeleverd. Heb eerst met een andere B-max proef gereden om te bepalen welke banden er onder kunnen.
Ik heb een 1.0 L ecoboost met 100pk titanium gekocht met navigatie en achteruit camera en parkeersensoren. De banden zijn wederom 4 seizoenenbanden en 1 maat hoger, 60 serie ipv. 55. De werkelijke snelheid zit nu ca. 3km onder de tellersnelheid. Er zitten nog veel extra's op zoals Hill Start Asist, automatische stop onder de 30km/h, trekhaak e.d.

De volgende onderdelen op laten zetten/ingebouwd; Zonnebrilhouder van een Mondeo ( ipv. een extra spiegel), verlichte pookknop (uit de Fiesta), 13- polige West stopcontact, hogere banden, xenon verlichting en luxere pedaal rubbers.

Waarom een B-max;
De Fiesta is voor 2 mensen groot genoeg, maar als je wat vaker met z'n vieren weg gaat dan is het op de achterbank niet echt ruim, daarom een B-max, ook al vanwege de schuifdeuren achter, wat voor oudere mensen makkelijk instappen is. De zit is wat hoger, terwijl je toch nog vrij laag kan zitten.

Rijervaring;
Is door de hogere banden heel goed, je hebt het idee in een andere klasse auto te rijden(had ik ook bij de Fiesta).
De B-max is ca. 150kg zwaarder en dat merk je ook aan de motor die er meer aan moet trekken, gevoel van te weinig pk heb je niet, alleen als er een kar achter hangt dan komt de motor wel wat te kort, tenminsten dat is het gevoel.

Verbruik;
Dat is wat meer dan bij de Fiesta(gem. 5.5L/100km) en zit nu op ongeveer 7.5L/100km. Op de 80- en 100km wegen moet gemiddeld 6L/100km mogelijk zijn, maar op de snelweg waar je 130km/h mag dan zit je gem. rond de 8.5L/100km, met tegenwind zelfs op 10l/100km. T.o.v. de Fiesta wel een stuk meer verbruik maar dat was bekend.

Kwaliteit;
Zeer goed, de motor hoor je niet (wel jammer, want bij sommige toeren hoor je in de Fiesta de turbo fluiten), het oogt en voelt heel volwassen, de deuren sluiten zoals je het wil horen (zijn wel zwaarder uitgevoerd ivm. het missen van de middenstijl.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.