Ford (2007)

autoreview

Ford Transit Connect (2007)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tank

  • 132.000 km

Nadat ik met mijn Seat flink schade heb gereden door een aanrijding met een wild zwijn heb ik de wagen wel weer netjes hersteld maar was het plezier er van af. Omdat ik toch al stiekem aan het rond kijken was voor een opvolger was dit wel het moment ervoor. Uiteindelijk is de keuze op deze transit connect gevallen. Na een afspraak gemaakt te hebben met de trein naar de andere kant van NL gereisd en daar kennis gemaakt met de wagen en de eigenaar. Beide vielen wel wat tegen, de eigenaar was niet eerlijk geweest en al na een korte proefrit merkte ik dat aan de wagen wel wat achterstallig onderhoud was. Na de prijs overeengekomen te zijn Naar huis gereden. Dit beviel vwb comfort goed. Ook het vermogen was beter dan mijn Seat maar deze heeft dan ook een turbo en 90 pk (1.8 tdci). Omdat van de wagen het motormanagement lampje brande met als oorzaak de labdasonde een afspraak gemaakt bij de garage om deze te vervangen. Helaas heeft dit type motor dit niet dus .... opgelicht?.... naar opnieuw laten uitlezen en het bleek een defecte egr klep te zijn. Omdat bij dit type reparatie duur zou zijn besloten om het te laten en een tuning te doen waarbij de egr softwarematig zou worden weggeschreven en er teven meer pk bij zouden komen. Achteraf een goede keuze!

Na nog wat achterstallig onderhoud weggewerkt te hebben een fijne wagen om in te rijden, maar eigenlijk ieder jaar wel wat er aan. Oa. kapotte waterpomp, dus ook maar meteen de distributieriem met rollen vernieuwd. Kapotte stuurbekrachtigingspomp tgv een gesprongen olieleiding (en dan wordt het duur hoor!!!..)

Slecht starten s morgens bij echt koud weer, al vanaf de aankoop hier last van, al van alles aan gedaan, nieuwe accu, gloeibougies dieselfilter maar probleem blijft. Als hij eenmaal aan is rijdt hij meteen weer probleemloos! Mijn huidige oplossing; paar keer voorgloeien en dan starten maar slaat steevast na een seconde af waarna ik toch wel wat moeite moet doen om hem weer te starten. De rest vd dag kan ik weer probleemloos starten en rijden. Tja je went er aan en om nu weer de garage te gaan spekken...

Verstuiver lekt

  • 163.000 km

Tijdens het rijden opeens een sterke diesellucht in de auto, na onder de motorkap gekeken te hebben al snel bij een kapotte verstuiver uitgekomen. Nieuwe verstuiver laten plaatsen waarna de auto weer fijn rijdt!

Koppeling slipt

  • 165.000 km

Net de wagen in orde begint de koppeling te slippen... dus er zit alweer een kostbare reparatie aan te komen. Het blijft een fijne wagen maar hij heeft zijn aanschafprijs inmiddels al bijna aan reparaties gekost.....

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.