Ford (2007)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 132.000 km |
KM-stand laatst | 165.000 km |
Tank
- 132.000 km
Nadat ik met mijn Seat flink schade heb gereden door een aanrijding met een wild zwijn heb ik de wagen wel weer netjes hersteld maar was het plezier er van af. Omdat ik toch al stiekem aan het rond kijken was voor een opvolger was dit wel het moment ervoor. Uiteindelijk is de keuze op deze transit connect gevallen. Na een afspraak gemaakt te hebben met de trein naar de andere kant van NL gereisd en daar kennis gemaakt met de wagen en de eigenaar. Beide vielen wel wat tegen, de eigenaar was niet eerlijk geweest en al na een korte proefrit merkte ik dat aan de wagen wel wat achterstallig onderhoud was. Na de prijs overeengekomen te zijn Naar huis gereden. Dit beviel vwb comfort goed. Ook het vermogen was beter dan mijn Seat maar deze heeft dan ook een turbo en 90 pk (1.8 tdci). Omdat van de wagen het motormanagement lampje brande met als oorzaak de labdasonde een afspraak gemaakt bij de garage om deze te vervangen. Helaas heeft dit type motor dit niet dus .... opgelicht?.... naar opnieuw laten uitlezen en het bleek een defecte egr klep te zijn. Omdat bij dit type reparatie duur zou zijn besloten om het te laten en een tuning te doen waarbij de egr softwarematig zou worden weggeschreven en er teven meer pk bij zouden komen. Achteraf een goede keuze!
Na nog wat achterstallig onderhoud weggewerkt te hebben een fijne wagen om in te rijden, maar eigenlijk ieder jaar wel wat er aan. Oa. kapotte waterpomp, dus ook maar meteen de distributieriem met rollen vernieuwd. Kapotte stuurbekrachtigingspomp tgv een gesprongen olieleiding (en dan wordt het duur hoor!!!..)
Slecht starten s morgens bij echt koud weer, al vanaf de aankoop hier last van, al van alles aan gedaan, nieuwe accu, gloeibougies dieselfilter maar probleem blijft. Als hij eenmaal aan is rijdt hij meteen weer probleemloos! Mijn huidige oplossing; paar keer voorgloeien en dan starten maar slaat steevast na een seconde af waarna ik toch wel wat moeite moet doen om hem weer te starten. De rest vd dag kan ik weer probleemloos starten en rijden. Tja je went er aan en om nu weer de garage te gaan spekken...
Verstuiver lekt
- 163.000 km
Tijdens het rijden opeens een sterke diesellucht in de auto, na onder de motorkap gekeken te hebben al snel bij een kapotte verstuiver uitgekomen. Nieuwe verstuiver laten plaatsen waarna de auto weer fijn rijdt!
Koppeling slipt
- 165.000 km
Net de wagen in orde begint de koppeling te slippen... dus er zit alweer een kostbare reparatie aan te komen. Het blijft een fijne wagen maar hij heeft zijn aanschafprijs inmiddels al bijna aan reparaties gekost.....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.