AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Focus 1.6 16V Titanium (2009)

autoreview

Ford Focus 1.6 16V Titanium (2009)

Signalement

UitvoeringFocus 1.6 16V Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf78.921 km
KM-stand laatst109.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke betrouwbare auto.

  • 109.000 km

Wat is de Focus een heerlijke auto.

2 jaar geleden gekocht omdat mijn VW Passat een rampenbak bleek te zijn. Op zoek naar iets kleiners, zuinigers maar vooral een die betrouwbaar was.

Nou, betrouwbaar is hij gebleken. Ik heb er in 2 jaar tijd ongeveer 30,000 KM mee gereden, en ik heb er met al die kilometers nooit problemen mee gehad. Startte altijd en er is niks anders aan nodig geweest dan het normale onderhoud (olie, luchtfilter, ruitenwissers, etc.)

Wel wat ingeleverd op het gebied van comfort t.o.v. de Passat. De Focus was wat minder luxe (wel voorruitverwarming! Heerlijk!) en duidelijk lawaaieriger dan de Passat op de snelweg. Maar goed, de Focus is natuurlijk ook wel een iets minder hogere klasse dan de Passat.

Het verbruik is mij alles meegevallen! In de stad haalde ik makkelijk 1 op 12. In de bergen gecombineerd zelfs ook nog 1 op 12,8! Op buitenwegen zakt het verbruik zelfs richting de 1 op 20! Wel miste ik een zesde verzet op de snelweg. 4000 toeren bij 130 is wel wat enthousiast, zeker als ie wat minder goed geïsoleerd is dan ik gewend was. De auto kon in het Nederlandse verkeer goed meekomen. In het platte landje waarin we wonen is 100 PK voldoende. Wel merkte je al dat er weinig reserve was. De reserve die wel gemist werd in de bergen. In Oostenrijk moest ik vaak toch terug naar de 3(!) om op de snelweg bij 120 km/h niet terug te zakken in snelheid....

Verder heb ik er zelf 18 inch Francorchamps velgen bij gekocht. De originele 16 inch multispaaks velgen vond ik toch echt wel te lelijk er onder.. Die zijn gebruikt voor de winsterset. Dat is eigenlijk het enige wat ik er aan veranderd heb.

Nu na bijna 2 jaar is het tijd om afscheid te nemen. Ik wilde graag een automaat en weer een 5-deurs, want vooral dat laatste begon me steeds meer tegen te staan. Je kon niet even vlug wat op de achterbank leggen. Van die auto komt er ook een nieuwe review en ga ik ook het verbruik van bijhouden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren