Fiat Stilo Multi Wagon 1.6 16v Dynamic (2003)

autoreview

Fiat Stilo Multi Wagon
Fiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi WagonFiat Stilo UproadFiat Stilo Uproad 2006Fiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieur

Signalement

UitvoeringStilo Multi Wagon 1.6 16v Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf23.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Stilo bevalt mij goed. Alleen Fiat Nederland niet, maar daarover straks. De auto heeft een goede wegligging en voelt zwaar en stevig aan (maar dat mag ook wel met 1315kg. De stoelen zijn goed verstelbaar en de auto heeft vooral heel veel ruimte.

PROBLEMEN

Om aan de Auto Expert garantie te voldoen is de auto in onderhoud geweest bij aangesloten Auto Expert garages.
Eerst electronische problemen, melding ’low oil pressure’. Dit had te maken met een kapotte boordcomputer. Deze werd onder garantie vervangen.
De veren van de achterklep functioneerde niet meer goed (ook vervangen onder garantie, maar inmiddels gaat de klep weer moeizaam omhoog.)
Verder een nat plafond, wat kwam door een lekkage bij de antenne.
En toen kwamen nog eens de echte problemen. Twee dagen na een grote beurt, kregen wij de storing ’engine failure’ met een vervelend klinkende waarschuwingstoon. Volgens garage Lennaerts Venlo had dat te maken met de nog onder garantie te vervangen boordcomputer. Maar na het vervangen van deze boordcomputer bleef de storing. Na ruim twee maanden kwam men er pas achter dat het aan twee vastzittende klepstoters lag. Inmiddels was de auto uit de Expert garantie geraakt.
De storing was binnen de garantie gemeld, maar Fiat Nederland weigert de schade te vergoeden omdat de garage pas na het verstrijken van de garantietermijn een werkorder heeft aangemaakt. Zaak ligt inmiddels bij rechtsbijstand.
Het vertrouwen in Fiat Nederland is tot een dieptepunt gedaald.
De auto is gelukkig weer in onderhoud bij mijn lokale Fiat garage (geen Auto Expert garage).

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.