Fiat Stilo 2.4 20v Abarth Selespeed (2002)

Fiat Stilo
Fiat StiloFiat StiloFiat StiloFiat StiloFiat StiloFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieur

UitvoeringStilo 2.4 20v Abarth Selespeed
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002

Sinds 11 januari 2002 rijd ik in deze Stilo. Nieuw gekocht en voor mijn gevoel nog steeds nieuw. Bij de Fiat dealer heb ik een Top-Program genomen: elke maand een vast bedrag en je least eigenlijk ALLE reparaties, behalve de banden.
Ik rijd lekker stevig met hem dus ongeveer vierkant door de bocht... dat kost banden. Erg zuinig is deze motor niet als ik normaal rijd, haal ik 1 liter op 9,2 km. Rijd ik stevig: 1: 8,3. En als ik hem rustig berijd, (omdat het zo druk wordt de laatste tijd kan dat bijn niet anders) drinkt hij 1:10,3.
Ik heb ook een Fiat 124 Spider uit 1973 maar ik pakte die vier jaar dat ik de Stilo heb liever de Stilo. Het is een bijzonder vlotte auto, rijdt super, nog steeds mooi design, en ik wil hem nog lang niet kwijt. Eigenlijk heb ik erg weinig problemen gehad. Hij is heel bedrijfszeker gebleken, hoewel ik dat af en toe wel eens anders hoor van de eerste generatie Stilo’s. Af en toe laat ik hem flink uit in Duitsland: op mijn teller staat dan 225-230 km/u. En dat voelt heel safe en stevig aan; plakken op de weg. Als er een ander moet komen: weer een Stilo met selespeed in ieder geval. En toch weer de nodige opties, die het berijden een stuk makkelijker maken.

Grote problemen hebben zich nooit voorgedaan. Bank die niet in de vergrendeling viel. Iets met de achteras in het begin: zo weer opgelost. Eigenlijk heeft hij tussendoor maar vijf keer de garage gezien. Waarvan twee keer een probleempje met de inspuiting; hij liep toen opeens erg onregelmatig. De dingen die ik in de andere beschrijvingen in dit forum heb gelezen over de snelheid van de navigatie, de cd die na het starten weer opnieuw begint, etc. die kloppen wel, en weliswaar: je went er ook weer snel aan. Ik zou de Stilo Abarth er niet voor laten staan. Tja en ik heb het idee dat je er vaker wat olie in moet gooien. Dat was ik minder gewend met mijn vorige auto, een Croma.