Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

autoreview

Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf112.652 km
KM-stand laatst125.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 5000 km

  • 110.000 km

Deze auto tweedehands uit de lease gekocht als opvolger van mijn Polo 9N3 Bluemotion 1.4 TDI (3 deurs). Best groot verschil, met name in uitrusting en motor. Polo had erg weinig opties (cruisecontrol en climatronic) en een draak van een motor, de 1.4 driecilinder. De Punto daarintegen is behoorlijk rijk uitgerust:

- Cruisecontrol
- Lederen verwarmde en verstelbare sportstoelen
- Climate control
- Start&stop (helaas...)
- Bluetooth telefoon (Blue&Me)
- TomTom van FIAT
- LMV
- Hillhold en ASR/ESP
- Middenarmsteun
- Stuurwielbediening
- Elektrische ramen voor & achter
- Sfeerverlichting interieur
- Follow me home verlichting
- AUX en USB aansluiting
- 5 deurs uitvoering

De dag nadat ik de auto had opgehaald ben ik gelijk naar Oostenrijk gereden, dus direct een goede test. De auto rijdt erg volwassen en stuurt goed. Boven de 140 km/u merk je wel dat de auto wat minder stabiel wordt. De sportstoelen zitten heerlijk (wat een verschil met de Polo!) en het geluidsniveau is acceptabel voor een kleine diesel. De motor is minder rauw dan de 3 pitter van de Polo en heeft voelbaar meer kracht en souplesse. Het blijft overigens een redelijk ongeraffineerde motor, maar prima voor een eco-diesel.

Positief:
- Uiterlijk, al is de GP voorkant mooier
- Mooi en ruim interieur
- Sportstoelen (met verwarming)
- Fijne bediening
- Fijne motor ondanks "eco"
- Wegligging op "normale" snelheden (t/m 150)
- Verbruik, 1 op 19 bij volle belading, 2 personenen en 150 km/u autobahn!
- Blue & Me werkt feilloos
- Zeer goede audio (zou er een upgrade in mijn Punto zitten?)
- Dimlicht kan altijd op "aan" blijven staan, heerlijk!

Minder positief:
- Bediening cruise control, werkt perfect maar geen "cancel" knop zoals bij VW, dus remlichten...
- Bediening achterklep onhandig (geen handvat)
- Tankdop bediening is echt vreselijk (open draaien met sleutel)
- Start&stop moet ik elke keer handmatig uitzetten helaas (bijzonder zinloos systeem, gebruik het nooit).

Al met al, zeer tevreden en betrouwbaar tot nu toe!

Geen problemen

  • 125.000 km

Inmiddels 15.000 kilometer met de auto gereden, zonder problemen. Ondertussen heeft 'ie bij 120.000 een beurt gehad bij de dealer (onderhoud + oliewissel volgens boekje).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.