AutoWeek 16 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 16 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Punto Evo
9

autoreview

Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011) #3

Anoniem
  • Review
24 januari 2011 om 21:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst23.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste nieuwe

  • 257 km
  • 24 januari 2011

Nog nooit een nieuwe gehad....
En, heerlijk om in mijn eigen nieuwe (wat ruikt dat lekker) fiat te rijden.
Dankzij de heerlijke belastingvoordelen in ons mooie landje, werd het voor mij mogelijk om een nieuwe, leuke auto aan te schaffen.
Uiteraard heb ook ik eerst een ritje gemaakt in zo'n pruttel polo.
Tja, sorry, maar het is niet anders. De auto is fijn, maar dat 3 cylindertje komt toch echt te kort.
Dus, uiteindelijk terecht gekomen bij fiat.

En, ook al pas een paar honderd kilometer ervaring.
"It puts a smile on mij face"

Progressieve black, leuke velgjes en een mooi chromen stripje aan de zijkant. Hij is mooi!

Op de weg: Wat opvalt is de rust waarmee je je voortbeweegt. Het bewijs dat goede geluidsisolatie ook in een kleine diesel heel goed mogelijk is.
Zeker zo belangrijk: Het ding is nog behoorlijk vlot. Zo rond de 1500 toeren en je krijgt warempel een goedmoedig duwtje in de rug. Kan de polo alleen maar van dromen.

Zuinog? Eigenlijk nog geen idee.
Kwaliteit? Uh, ook geen idee.

Maar tot nu toe heel tevreden, met mijn eerste nieuwe. :)

Tot later...

een beetje ervaring

  • 3.000 km
  • 14 april 2011

Zo, de eerste kilometers zitten erop. Zo af en toe de evo eens op zijn staart trappen. En dat valt in het geheel niet tegen! Wat dat betreft zeker geen spijt.
Verbruik blijft zo rond de 1 op 21. Eigenlijk wel een beetje wat ik verwacht had. Wegenbelasting natuurlijk nog steeds 0! Heerlijk.

Wat opvalt. Wanneer ik mij keurig houd aan de schakeladviezen, rijd ik met zo'n 1200-1300 toeren. Gaat meestal goed, maar juist bij licht gas geven begint mijn evo te bokken. Remedie: gas los en opnieuw beginnen, of veel gas geven. Op fora gelezen dat dit meer voorkomt. De dealer geeft het advies om met wat meer toeren te rijden. Maar ja, waar is zo'n schakelindicator dan voor vraag ik mij af...
Over de dealer gesproken. Deze heeft (geprobeerd) een stukje plastic dat was blijven zitten vanuit de fabriek aan de rand van de radio te verwijderen met een stanleymesje. Resultaat: Stukje plastic was weg, en een fikse snee in mijn dashboard. Het ergste, de monteur die dit geflikt had heeft zijn mond gehouden waardoor ik er zelf (geheel verbouwereerd en sprakeloos) melding van moest maken. Niettemin, diverse malen excuses gekregen en inmiddels is de boel vernieuwd. Gelukkig, toch weer wat vertrouwen in de dealer gekregen.

weinig gebruikt, zeer tevreden

  • 16.000 km
  • 4 juli 2013

Inmiddels staat de evo nu twee en een half jaar voor de deur.
Hoewel ik er weinig mee rijd, ben ik erg tevreden.
Nog steeds ervaar ik het rijden als plezierig, een beetje sportief.
Geniet ik van de toch best pittige diesel (voor een belastingvrije) en de rust in het interieur.

Hoewel in zeer tevreden ben over mijn zwarte bolide, maak ik tegenwoordig zo weinig kilometers dat ik op zoek ben gegaan naar een kleinere opvolger (panda, citigo)
Ik heb gelijk het grootste minpunt van mijn punto mogen ervaren.
Hij heeft bij inruil in 2 1/2 jaar ruim zevenduizend(!) euro afgeschreven. Dat is even slikken.
Ik geloof dat ik hem toch nog maar even houd.

afgekeurd

  • 23.000 km
  • 22 april 2014

Jawel, op zich nog steeds erg tevreden met mijn evo (alhoewel ik nu belasting moet betalen, ik veel te weinig kilometers rijd en inruilen eigenlijk geen optie is door de lage inruilwaarde, was het tijd voor zijn eerste APK.

Wat kan er mis gaan?

Afgekeurd!

Een stukje voorveer was blijkbaar afgebroken. En dat na een dikke 20000 km. Ik stond sprakeloos.
Overigens wel netjes opgelost door de dealer en FIAT, ik hoefde nog maar 100 euro bij te betalen.

Maar toch...

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Punto
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Fiat Punto

INFO
Fiat Punto in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.4 Dynamic

    Fiat Punto 1.4 Dynamic

    • 2005
    • 157.076 km

    € 1.750

    Evo 1.3 M-Jet Dynamic CLIMATE CONTROL 2E EIGENAAR NEDERLANDSE AUTO

    Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet Dynamic CLIMATE CONTROL 2E EIGENAAR NEDERLANDSE AUTO

    • 2011
    • 186.004 km

    € 2.940

    1.2 Classic Airco/Nette auto

    Fiat Punto 1.2 Classic Airco/Nette auto

    • 2007
    • 88.251 km

    € 2.790

Meer Fiat Punto occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Punto specificaties
  • Fiat Punto occasions
  • Fiat Punto video's
Advies en informatie
  • Fiat Punto tests
  • Fiat Punto gebruikersreviews
  • Fiat Punto index
PREMIUM
Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat heeft lang op zich laten wachten als het gaat om elektrisch rijden, maar de gloednieuwe...

Lees meer
 

Fiat Punto reviews

  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 24 december 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    12
    • 24 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife...

    7
    • 7 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 3 november 2018
meer reviews
Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

70

Deze Fiat kennen we onder de namen Grande Punto, Punto Evo en gewoon Punto. Hij heeft er dan...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Fiat Punto 1.2 Sound (2004)

    Fiat Punto 1.2 Sound (2004)

    1
    • 22 maart 2021
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual (2010)

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual...

    2
    • 18 mei 2020
  • Review
    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    7
    • 9 april 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    1
    • 24 december 2019
Merk
Merk
  • Review
    Fiat Tipo 1.6 16v Business Lusso (2018)

    Fiat Tipo 1.6 16v Business Lusso (2018)

    • 18 april 2021
  • Autonieuws
    Peugeot 405 vs. Fiat Croma - Uit de Oude Doos

    Peugeot 405 vs. Fiat Croma - Uit de Oude...

    35
    • 14 april 2021
  • Review
    Fiat Ducato (1987)

    Fiat Ducato (1987)

    3
    • 7 april 2021
  • Review
    Fiat Talento L1H1 1.6 MultiJet 120pk (2016)

    Fiat Talento L1H1 1.6 MultiJet 120pk (2016)

    3
    • 4 april 2021
  • Autonieuws
    Fiats 500 en 500X slim aangekleed als 'Hey Google'

    Fiats 500 en 500X slim aangekleed als 'Hey...

    10
    • 31 maart 2021
  • Autonieuws
    Stellantis legt productie in Italiaanse fabriek tijdelijk stil

    Stellantis legt productie in Italiaanse...

    20
    • 29 maart 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe basisversie voor Fiat Doblò Cargo

    Nieuwe basisversie voor Fiat Doblò Cargo

    9
    • 26 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep