Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

autoreview

Fiat Punto Evo
Fiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto EvoFiat Punto Evo

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst23.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste nieuwe

  • 257 km

Nog nooit een nieuwe gehad....
En, heerlijk om in mijn eigen nieuwe (wat ruikt dat lekker) fiat te rijden.
Dankzij de heerlijke belastingvoordelen in ons mooie landje, werd het voor mij mogelijk om een nieuwe, leuke auto aan te schaffen.
Uiteraard heb ook ik eerst een ritje gemaakt in zo'n pruttel polo.
Tja, sorry, maar het is niet anders. De auto is fijn, maar dat 3 cylindertje komt toch echt te kort.
Dus, uiteindelijk terecht gekomen bij fiat.

En, ook al pas een paar honderd kilometer ervaring.
"It puts a smile on mij face"

Progressieve black, leuke velgjes en een mooi chromen stripje aan de zijkant. Hij is mooi!

Op de weg: Wat opvalt is de rust waarmee je je voortbeweegt. Het bewijs dat goede geluidsisolatie ook in een kleine diesel heel goed mogelijk is.
Zeker zo belangrijk: Het ding is nog behoorlijk vlot. Zo rond de 1500 toeren en je krijgt warempel een goedmoedig duwtje in de rug. Kan de polo alleen maar van dromen.

Zuinog? Eigenlijk nog geen idee.
Kwaliteit? Uh, ook geen idee.

Maar tot nu toe heel tevreden, met mijn eerste nieuwe. :)

Tot later...

een beetje ervaring

  • 3.000 km

Zo, de eerste kilometers zitten erop. Zo af en toe de evo eens op zijn staart trappen. En dat valt in het geheel niet tegen! Wat dat betreft zeker geen spijt.
Verbruik blijft zo rond de 1 op 21. Eigenlijk wel een beetje wat ik verwacht had. Wegenbelasting natuurlijk nog steeds 0! Heerlijk.

Wat opvalt. Wanneer ik mij keurig houd aan de schakeladviezen, rijd ik met zo'n 1200-1300 toeren. Gaat meestal goed, maar juist bij licht gas geven begint mijn evo te bokken. Remedie: gas los en opnieuw beginnen, of veel gas geven. Op fora gelezen dat dit meer voorkomt. De dealer geeft het advies om met wat meer toeren te rijden. Maar ja, waar is zo'n schakelindicator dan voor vraag ik mij af...
Over de dealer gesproken. Deze heeft (geprobeerd) een stukje plastic dat was blijven zitten vanuit de fabriek aan de rand van de radio te verwijderen met een stanleymesje. Resultaat: Stukje plastic was weg, en een fikse snee in mijn dashboard. Het ergste, de monteur die dit geflikt had heeft zijn mond gehouden waardoor ik er zelf (geheel verbouwereerd en sprakeloos) melding van moest maken. Niettemin, diverse malen excuses gekregen en inmiddels is de boel vernieuwd. Gelukkig, toch weer wat vertrouwen in de dealer gekregen.

weinig gebruikt, zeer tevreden

  • 16.000 km

Inmiddels staat de evo nu twee en een half jaar voor de deur.
Hoewel ik er weinig mee rijd, ben ik erg tevreden.
Nog steeds ervaar ik het rijden als plezierig, een beetje sportief.
Geniet ik van de toch best pittige diesel (voor een belastingvrije) en de rust in het interieur.

Hoewel in zeer tevreden ben over mijn zwarte bolide, maak ik tegenwoordig zo weinig kilometers dat ik op zoek ben gegaan naar een kleinere opvolger (panda, citigo)
Ik heb gelijk het grootste minpunt van mijn punto mogen ervaren.
Hij heeft bij inruil in 2 1/2 jaar ruim zevenduizend(!) euro afgeschreven. Dat is even slikken.
Ik geloof dat ik hem toch nog maar even houd.

afgekeurd

  • 23.000 km

Jawel, op zich nog steeds erg tevreden met mijn evo (alhoewel ik nu belasting moet betalen, ik veel te weinig kilometers rijd en inruilen eigenlijk geen optie is door de lage inruilwaarde, was het tijd voor zijn eerste APK.

Wat kan er mis gaan?

Afgekeurd!

Een stukje voorveer was blijkbaar afgebroken. En dat na een dikke 20000 km. Ik stond sprakeloos.
Overigens wel netjes opgelost door de dealer en FIAT, ik hoefde nog maar 100 euro bij te betalen.

Maar toch...

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.