AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Punto Evo
2

autoreview

Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011) #22

Anoniem
  • Anoniem7
  • Review
4 september 2011 om 22:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst13.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

meer dan geweldige aankoop!

  • 13.500 km
  • 4 september 2011

Aangezien ik flink wilde bezuinigen op de autokosten, moest ik afscheid nemen van mijn Chevrolet Captiva, 2.0 diesel, automaat, gechiptuned tot 185 pk. Het was daarom wel even slinken toen ik hem achterliet bij de Fiat dealer om mijn nieuwe Evo'tje op te halen. In alles ging ik er op achteruit, maar het financiële gewin was enorm.

Op het zonnedak na heb ik vrijwel alle opties genomen. Ben zelf zeer in mijn nopjes met de 17inch velgen, donkerchroom spaakvelgen, staan er werkelijk schitterend onder. Zeker in combi met de zwarte lak en de chromen buitenspiegels.
Aanraders in het optiepakket zijn de duurde autoinstallatie met subwoofer (klinkt fantastisch) en de middenarm steun. Ook het lichtpakket is aan te raden, mooie subtiele sfeerverlichting in het dashboard en de deurgrepen. Ok, je rijdt er niet beter om, maar het oog wil ook wat.

Ik heb nu 13.500 km met de Evo gereden en ik kan alleen maar zeggen dat hij mij zeer goed bevalt en mij in het geheel niet doet terugverlangen naar mijn Chev.

Ben net terug van vakantie, waarbij ik ca. 3350 km heb gereden, zowel op de Duitse snelwegen, als over de hoogste bergpassen in Oostenrijk en Italie.

Ik ben 1.83 en heb echt totaal geen last gehad met de zit positie, iets waar ik me toch wel wat zorgen maakte. Heb voor de Chev diverse Alfa's gehad en had regelmatig last van een lamme rechterbeen. Nu, totaal geen last, stapt elke dag weer topfit uit de Evo. Kortom, heerlijke stoelen, niets te wensen.

De ventilatie/airco is perfect, geen koude tocht, heb niets hoeven bij te stellen. Top.

Ja, wat meer te lezen is, de Evo is werkelijk een oase van rust, zo stil als hij is. Motortje draait in alle rust. Het enige wat je hoort zijn de banden, op de achtergrond.

Het verbruik: Bij woon-werk verkeer, zo'n 75 km enkele reis, deels snelweg, deels binnendoor, is een verbruik van 1:25 te halen.
Tijdens de vakantierit van 3350 km kwam ik op een gemiddelde van 1:20,4. Ook keurig. Op de autobahn gemiddels 140 km/pu gereden, maar ook wel eens 160-170. In Oostenrijk en Italie meerdere bergpassen bedwongen, richting Slovenië en Kroatië veel binnendoor gereden, met diverse klimmetjes. Het 1.3 dieselmotortje moest dus flink aan de bak en dan is ruim 1:20 een meer dan prima waarde. Als je de multijet op minimaal 1500 toeren houdt, bedwingt hij elke bergpas met gemak, altijd voldoende trekkracht voorhanden.

De remmen voelen zeer betrouwbaar en doeltreffend aan, ook al zitten er achter trommeltjes. Ik prefereer schijfremmen rondom, maar deze trommels doen er niet voor onder.

Zijn er ook min punten? Yep, niet schokkend maar ze zijn er wel.
Zo is de versnellingsbak niet de meest verfijnde, als er snel teruggeschakeld moet worden, is het wel eens harken geblazen.

Even muggenziften, de stof van de middenarmsteun en van de deur zijn iets te grof voor de blote huid. Bij normaal gebruik geen enkel probleem, maar als je in de vakantie een fiks aantal uren in de auto zit met een tshirt, gaan beide ellebogen wat irriteren vanwege die iets te grove bekleding.

Verder vind ik het zogenaamde handschoenenkastje veel te klein. Ja, je kan er idd je handschoenen in kwijt, dat is het dan ook wel.

Materialen zijn niet allemaal even geweldig, maar ja, dat is inherent aan deze prijsklasse.

De ruitensproeiers spuiten tegen de wisserbladen aan, niet echt handig. Moet zeggen dat ik nog moet kijken of de spuitmondjes te verstellen zijn, maar dat denk ik niet.

Al met al ben ik zeeeer tevreden met mijn Evo'tje, hij voldoet aan al mijn verwachtingen, zelfs meer dan dat. Hij heeft verder ook geen enkel steekje laten vallen. Heb absoluut vertrouwen in dit Fiat product.

De software om de 1.3 multijet te chiptunen is inmiddels beschikbaar, dan ga ik zeker nog doen. Heb dat bij mijn vorige auto ook gedaan en was daar zeer tevreden mee. Niet dat het een racemonster wordt, maar blok wordt er merkbaar soepelder en zuiniger door.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Punto
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Evo 1.3 M-Jet Dynamic CRUISE CONTROL/AIRCO

    Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet Dynamic CRUISE CONTROL/AIRCO

    • 2011
    • 200.265 km

    € 1.950

    Evo 1.3 M-Jet Dynamic , Leder, Climate, Parkeersensoren, 83388KM!

    Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet Dynamic , Leder, Climate, Parkeersensoren, 83388KM!

    • 2011
    • 83.388 km

    € 4.850

    Evo 1.4 Edizione Cool 5 deurs

    Fiat Punto Evo 1.4 Edizione Cool 5 deurs

    • 2013
    • 93.815 km

    € 6.400

Meer Fiat Punto occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Punto specificaties
  • Fiat Punto occasions
  • Fiat Punto video's
Advies en informatie
  • Fiat Punto tests
  • Fiat Punto gebruikersreviews
  • Fiat Punto index
PREMIUM
Fiat 500 Electric - Eerste rijtest

Fiat 500 Electric - Eerste rijtest

63 jaar na het origineel en 12 jaar na de gereïncarneerde versie steekt Fiat de 500 helemaal...

Lees meer
 

Fiat Punto reviews

  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 24 december 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    12
    • 24 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife...

    7
    • 7 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 3 november 2018
meer reviews
Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

70

Deze Fiat kennen we onder de namen Grande Punto, Punto Evo en gewoon Punto. Hij heeft er dan...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual (2010)

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual...

    2
    • 18 mei 2020
  • Review
    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    7
    • 9 april 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    1
    • 24 december 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 24 december 2019
Merk
Merk
  • Review
    Fiat 500eC La Prima (2020)

    Fiat 500eC La Prima (2020)

    3
    • 16 januari 2021
  • Autonieuws
    Prijzen gefacelifte Fiat Tipo bekend

    Prijzen gefacelifte Fiat Tipo bekend

    54
    • 15 januari 2021
  • Review
    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    5
    • 9 januari 2021
  • Autonieuws
    Fiat 500X Cabrio op komst

    Fiat 500X Cabrio op komst

    21
    • 8 januari 2021
  • Eindejaarsvideo - Michiel - Fiat Panda

    Eindejaarsvideo - Michiel - Fiat Panda

    50
    • 30 december 2020
  • Review
    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    • 13 december 2020
  • Review
    Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir 16v Lusso (2017)

    Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir 16v Lusso...

    12
    • 9 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep