AutoWeek 14 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 14 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Punto Evo
8

autoreview

Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010) #22

Anoniem
  • Review
29 maart 2011 om 19:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst13.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Stoelen Punto Evo

  • 13.000 km
  • 29 maart 2011

6 KM
Een weekje geleden heb ik de knoop doorgehakt en ben ik tot aanschaf van een Punto Evo Multijet overgegaan. Ik maak relatief veel kilometers (600 per week) en wilde gebruik maken van de belastingvoordelen op een zuinige auto. Hoewel ik de nieuwe Polo er erg mooi vind uitzien, was de Punto voor mij veel aantrekkelijker door zijn betere motor, completere uitrusting en gunstiger prijsstelling. De Seat zou ook nog kunnen, maar daar moest ik veel te lang op wachten (ongeveer 5 maanden).

In mijn hoofd had ik al gekozen voor een Punto Evo of Grande Punto. De Grande vind ik een iets gelikter uiterlijk hebben, maar de Evo oogt weer wat moderner. Een dealer in de buurt had een zwarte Evo in de showroom staan. De opties die ik er op wilde hebben zaten er op (o.a. Cruise Control, Airco en een goede stereo). Tijdens het rijden wil ik niet gebeld worden, dus kon ik prima zonder de blue en me optie.

Tijdens de testrit kon ik niet meteen een goede instelling van de stoelen vinden, maar de steun die ze gaven was wel fijn. Het viel me op dat de Punto ontzettend stil is. Iets wat ik hoog waardeer. In een stille auto is het gewoon fijner toeven. Ook moest ik een armsteun in de auto laten zetten, er zat anders zo’n gat in het midden en waar laat je dan je arm?

Na wat onderhandelen over mijn Corolla van 10 jaar oud, kwamen we er uit en kocht ik de zwarte Punto Evo. Meteen ging ik een wat langer rit maken. De motor liep mooi strak en was ook nog behoorlijk pittig. Toch kon ik nog steeds geen goede zitpositie vinden. De stoelen waren in de hoogte, in de lengte en in de rugleuning verstelbaar. Ook het stuur is ruim te verstellen; omhoog, omlaag en naar voren en achteren. Prima in orde dus. Toch, die stoel. De zitting was niet te kantelen en dat kon wel bij de Corolla. Een gemis.

Toen ik de Evo mee naar mijn werk nam, kwam ik er achter dat ik niet echt ontspannen zat en verstelde mijn stoel regelmatig. Ik kreeg zelfs wat last van mijn rug. Zou dat dan toch met de niet te kantelen zitting te maken kunnen hebben? Enigszins bezorgd begon ik op internet wat te surfen naar soortgelijke ervaringen en kwam op een forum een Skodarijder tegen met exact hetzelfde probleem. Hij had zijn voorstoel aan de voorkant verhoogt, door een paar ringen tussen geleiderails en de vloer te plaatsen . De stoel kwam zo aan de voorkant een centimeter hoger te staan (schuiner) Dit leek mij ook wel een goed idee voor mijn Punto stoel.

Na een week was mijn bestelde armsteun binnen en heb ik gelijk gevraagd of de dealer de stoel wat schuiner zou willen zetten. Beide opdrachten werden uitgevoerd. Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter is en ik lekker zit in de Evo. Zoals ik al aangaf zijn de stoelen voor wat betreft steun prima. Net een 50 KM gereden en het zit in combinatie met de armsteun prima.

2300 KM
Een korte tussentijdse update. Mijn waardering voor de Fiat Punto Evo naar boven bijgesteld. Comfort krijgt er een ster bij en ook het verbruik. Ik merkte dat ik nu 1:21,5 rij na de laatste tankbeurt. Gezien de gestegen prijzen voor benzine en diesel aan de pompen een mooie meevaller.

De auto rijdt bijzonder stil en plezierig op de snelweg en daarbuiten. Af en toe trap ik hem even op zijn staart; ik las her en der dat dit wel goed is als je dit met een warm gedraaide motor doet. Ik vind de Punto dan zelfs lekker pittig. Goed, ik ben de 1600 cc benzine Corolla gewend en geen BMW ofzo. Toch is de Punto naar mijn gevoel absoluut vlot.

Inmiddels ben ik al gewend aan de stoelen. Mijn vriendin vind ze overigens heel lekker zitten, dus dat is ook allemaal persoonlijk. De website 'Autogetest.nl' noemt de stoelen zelfs "de betere en meest volwassen standaard stoelen die je in dit segment kunt krijgen". Oke, ik ga even weer een eind rijden in de Fiat en laat weer van me horen als er iets bijzonders is.

3000 KM
Even ingelogd om het nieuwe verbruik van 1:23 aan jullie mee te delen. Dat is bij voornamelijk snelweg-rijden en deels 100 km autowegen. Korte ritten zitten er niet bij.

5000 KM
Weer een korte aanvulling op het verhaal over mijn Fiatje Punto. De pluspunten van de auto blijf ik onderschrijven. Stil, pittig, lekker sturen, lekker rijden. Het nadeel echter ook. Nog steeds ben ik niet optimaal tevreden met de stoelen in deze auto. Op zich zitten ze prima, maar na zo'n half uurtje krijg ik een wat vermoeide (boven)rug. Ben al langs een specialistisch bedrijf gereden welke stoelen kan aanpassen. Ook verkopen ze daar Recaro en Scheel stoelen. Deze kunnen er eventueel wel in, maar dan betaal je 1700 euro voor 1 stoel. Dat is niet echt een optie, aangezien ik dat een veel te groot percentage van het aankoopbedrag van de auto vind. Wat ze eventueel ook kunnen doen is de huidige stoel aanpassen. De rugleuning wordt dan een beetje bijgesteld, wat afgevlakt denk ik... Hierover moet ik nog nadenken. Het kost niet zo veel, 75 euro ongeveer, maar ik weet niet of het zal helpen. Heb ook niet altijd last, alleen op sommige dagen (gek genoeg). Hopelijk wen ik helemaal aan de stoelen, dat zou nog mooier zijn.

Het verbuik is overigens netjes 1 op 23 gemiddeld.

7000 KM
Aan de auto gewend. Rij er met plezier in. Stoelen wennen... Kan beter, maar ja. Verbruik is 1:23,5 nu. Zo vaak tank je niet dus lastig een gemiddelde te geven :) smile.

Geen mankementen, niks te nadele en te voordele *daarvoor is de auto nog te jong. Geen gebreken of tekortkomingen. Ik merk niet dat ik in een eco auto rijd. Kom net zo goed mee met de dikkere auto's als ik optrek.

Tevreden Fiatrijder!

13000
Na een aantal duizend kilometers kom ik even met een update. De auto voldoet nog steeds prima. Geen enkel probleempje gehad. Ik rijd de auto altijd heel rustig warm en ben verder ook een rustige rijder. Hij doet dan nog steeds 1:24 (snelweg, rustig. Tussen de 110 en 120). Af en toe even lekker vlot optrekken met een warme motor voor het schoonhouden van de spuitmondjes (ofzo, weet niet meer wat de dealer zei).

Ik ben trouwens met de het “stoelprobleem” naar een bedrijfje geweest wat aanpassingen doet en bekleding enzo kan vervangen. Het was zo gepiept. Hij ristste de bekleding even los en kon een stangetje wat daar zit iets naar achteren buigen. Hierdoor drukte het minder naar voren. 10 minuten werk. De “bobbel” die halverwege mijn rug naar voren drukte is nu weg. Misschien vinden sommige mensen dat juist prettig, maar ik vond het hinderlijk. Zit nu stukken beter. Je blijft wat recht zitten in de stoelen, maar dat hoort bij dit model. Het is geen coupe, waar je een beetje liggend inzit.

Tijdens de afgelopen kilomters heb ik wat kleine leuke dingen gevonden. Wanneer je de ruitenwissers aan hebt en je zet de auto in zijn achteruit, dan gaat automatisch de achter ruitenwisser aan. Handig. En als je zeep sproeit gaan de wissers 3 keer. Dan stopt ie even en na 5 seconden doet ie nog een keer wissen voor de zeepresten. Leuk detail ook.

Veel rijplezier allemaal in jullie eigen auto’s!

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Punto
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Fiat Punto

INFO
Fiat Punto in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.3 MULTIJET 16V 80 LOUNGE CLIMA/LM-VELGEN RIJKLAAR!

    Fiat Punto 1.3 MULTIJET 16V 80 LOUNGE CLIMA/LM-VELGEN RIJKLAAR!

    • 2015
    • 195.467 km

    € 5.740

    0.9 TwinAir Pop

    Fiat Punto 0.9 TwinAir Pop

    • 2012
    • 98.413 km

    € 4.495

    Evo 0.9 TwinAir Lounge CLIMATE | CRUISE | BLUETOOTH | ALU-VELGEN | PARK.SENSOREN |

    Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir Lounge CLIMATE | CRUISE | BLUETOOTH | ALU-VELGEN | PARK.SENSOREN |

    • 2016
    • 57.437 km

    € 8.745

Meer Fiat Punto occasions

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Punto specificaties
  • Fiat Punto occasions
  • Fiat Punto video's
Advies en informatie
  • Fiat Punto tests
  • Fiat Punto gebruikersreviews
  • Fiat Punto index
PREMIUM
Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat heeft lang op zich laten wachten als het gaat om elektrisch rijden, maar de gloednieuwe...

Lees meer
 

Fiat Punto reviews

  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 24 december 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    12
    • 24 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife...

    7
    • 7 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 3 november 2018
meer reviews
Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

70

Deze Fiat kennen we onder de namen Grande Punto, Punto Evo en gewoon Punto. Hij heeft er dan...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Fiat Punto 1.2 Sound (2004)

    Fiat Punto 1.2 Sound (2004)

    1
    • 22 maart 2021
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual (2010)

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual...

    2
    • 18 mei 2020
  • Review
    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    7
    • 9 april 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    1
    • 24 december 2019
Merk
Merk
  • Review
    Fiat Ducato (1987)

    Fiat Ducato (1987)

    2
    • 7 april 2021
  • Review
    Fiat Talento L1H1 1.6 MultiJet 120pk (2016)

    Fiat Talento L1H1 1.6 MultiJet 120pk (2016)

    3
    • 4 april 2021
  • Autonieuws
    Fiats 500 en 500X slim aangekleed als 'Hey Google'

    Fiats 500 en 500X slim aangekleed als 'Hey...

    10
    • 31 maart 2021
  • Autonieuws
    Stellantis legt productie in Italiaanse fabriek tijdelijk stil

    Stellantis legt productie in Italiaanse...

    20
    • 29 maart 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe basisversie voor Fiat Doblò Cargo

    Nieuwe basisversie voor Fiat Doblò Cargo

    9
    • 26 maart 2021
  • Autonieuws
    Gefacelifte Fiat Ducato buiten de deur

    Gefacelifte Fiat Ducato buiten de deur

    12
    • 23 maart 2021
  • PREMIUM
    Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

    Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

    • 23 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep