Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

autoreview

Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de verrassing van een kleine diesel

  • 6.000 km

na elke rit denk ik opnieuw hoe het mogelijk is dat qua uiterlijk en motorisering zo'n bescheiden wagentje je rijplezier geeft dat vergelijkbaar is met een auto van een hogere klasse.

deze punto is de derde fiat op rij en opnieuw een bevestiging dat dit merk zijn zaken op orde heeft. presaties, rijeigenschappen, ontwerp en betrouwbaarheid zijn prima.

het merk zit in de lift maar verdient een nog grotere belangstelling. menig duits merk heeft het nakijken mbt het bovenstaande.

we hebben de punto spontaan gekocht wegens de gunstige financiele specificatie. de overstap uit de panda sport is er een op basis van verstand en niet van emoties. de panda was verslavend maar iets de oncomfortabel. de punto blijft qua sportieve prestaties natuurlijk wel achter maar er is prima mee te leven.

als sterke kanten noem ik;
het ontwerp, de afwerking, de stille motor, het comfortabele rijgedrag.

als zwakke kanten noem ik;
de slechte opwarming na het wegrijden bij koude start, de opberg mogelijkheden van kleine spullen, de wat onrustige besturing op snelwegen.

tot heden geen garagebezoek nodig gehad.
wel ca 2000km rond gereden met de mededeling op het schermpje dat het start/stop systeem nagekeken moest worden.
de mededeling is spontaan(!?)weggegaan.

een verbruik van gemiddeld 1 op 21 is, op een echt toeristische rit na van 1 op 25, het maximaal haalbare bij normale kruissnelheden gebleken.

stand per datum;

  • 14.000 km

de afgelopen periode is qua ervaringen een voortzetting van de vorige; prima wagen, prima verbruikcijfers(gem 1/22 toeristisch 1/25).
geen enkele storing of mankement.
olie verbruik gaat zonder aanvulling de 30 duizend km wel halen.

wel lichte kraakgeluiden bij diagonaal een verkeersdrempel of afrit passeren.

al met al een zeer aan te bevelen auto zeer zeker ook voor de km-verslinder zolang het fiskale gebeuren niet aangepast is.

het einde...........

  • 15.000 km

het missen van het rijplezier van een felle en strak sturende auto(zoals de PANDA SPORT voorheen)maar die toch niet echt keihard geveerd is er oorzaak van dat de PUNTO wordt ingeruild op een CITROEN DS3 1.6 THP SPORT.


verders niets dan lof over deze voordelige diesel.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.