AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Punto Evo
2

autoreview

Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

Tuono
  • Tuono5
  • Review
24 december 2019 om 09:31
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPunto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf128.000 km
KM-stand laatst199.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2 jaar met de Punto

  • 199.000 km
  • 24 december 2019

2 Jaar Punto komt ten einde. Destijds overgenomen van familie omdat de woon-werk afstand 120km per dag ging tellen, een dieseltje was (toen) dus de verstandige keus. En wat een heerlijk dieseltje is de Punto. Koud een trekkertje, warm een vlotte enorm zuinige en comfortabele auto. Dit natuurlijk wel vanuit het perspectief van een B-segmenter. Ik vind het persoonlijk ook een prachtige auto, nog steeds. De Grande Punto was nog een stukje chiquer maar de EVO mag er ook zijn. De LED achterlichten met het sierlijke lijntje, de lijn over de flank, het mooie dashboard. Beste ontwerp voor een b segmenter vanaf '00. Net als de peugeot 206 (die er al voor '00 was) ziet de Punto er nog steeds niet oud uit.

Onderhoud:
De Punto is een betrouwbare metgezel geweest. In verband met sommige horrorverhalen betreft de distributieketting heb ik de olie-ververs-interval van 30k km teruggebracht naar eens in de 15k km. Dat betekende dus 2x per jaar, maar met een inhoud van 3.2 liter is dit kostentechnisch verwaarloosbaar. De distributie-malaise komt overigens voornamelijk voor door korte stukjes rijden, hierdoor vervuiling in de motor en dus mindere smering. Dit in combinatie met het 'nieuwe rijden' dat vraagt om (te) lage toeren en dus hoge belasting op de ketting vind de distributie niet leuk. Dat onze Punto alleen maar snelweg heeft gezien en ik preventief de olie beurten vaker uitvoerde heeft onze Punto ongetwijfeld goed gedaan.

Bij 175k km begon de auto slechter te starten. 's Ochtends heel even op 3 cilinders lopen voordat het blokje helemaal meedeed. Er was een gloeibougie defect. 4 gloeibougies later starte hij weer als nooit te voren. De brandplaatjes zijn ook vervangen. Dit schijnt een oorzaak-gevolg verhaal te zijn.

Bij 180k km op een 40 graden dag hield de kachelweerstand er mee op (Punto kwaal). Gelukkig werkt dan stand 4 nog wel dus daar maar even mee rondgereden. Nieuw weerstandje erin van 2 tientjes en we konden weer verder.

Bij 185k km zijn er 4 nieuwe Dunlop BluResponse banden gemonteerd. Wat een verschil met de Nokian 4 seasons. Stil, stabiel en het verbruik donderde ook nog eens een stuk naar beneden.

Bij 190k km is de accu vervangen. Flinke kostenpost (voor een accu) omdat het een start stop geschikte accu moest zijn.

Al met al geen gekke onderhoudszaken meegemaakt dus.

Comfort:
Na 75k km kan ik concluderen dat de Punto een fijne, comfortabele auto is. De stoelen bieden voldoende steun en het stuur is zeer ruim te verstellen wat zorgt dat er voor velen een goede zitpositie gevonden kan worden. Het interieur van de EVO is, vind ik, prachtig. Ook na 10 jaar ziet het er nog zeer gelikt en niet ouderwets uit. De Punto is ook echt voor z'n segment. Afgelopen zomer zijn we 2 weken door Italië wezen rijden wat een genot was. Auto heeft geen klap verkeerd gegeven. Wat betreft cabine geluid, je merkt dat moderne auto's dit (veel) beter doen. Als je niet ook in een nieuwe auto rijdt dan merk je het niet maar zodra je overstapt is het evident. Eén groot minpunt is de bediening van de cruise control: deze heeft geen cancel knop! Enorm storend.

Conclusie:
Ik heb met veel plezier mijn kilometers in de Punto afgelegd. Mocht de tijd komen dat ik geen lease-auto meer rijd, dan is een Abart Punto Evo een hele goede short-list kandidaat.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Punto
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Evo 1.2 Dynamic MEENEEMPRIJS/APK 01-2022

    Fiat Punto Evo 1.2 Dynamic MEENEEMPRIJS/APK 01-2022

    • 2010
    • 169.545 km

    € 3.380

    Grande 1.4 Active APK NIEUW NETTE AUTO !!

    Fiat Punto Grande 1.4 Active APK NIEUW NETTE AUTO !!

    • 2007
    • 147.275 km

    € 2.999

    Grande 1.4-16V Sport Airco, Cruise control, Stuurbekrachtiging,

    Fiat Punto Grande 1.4-16V Sport Airco, Cruise control, Stuurbekrachtiging,

    • 2008
    • 199.667 km

    € 1.744

Meer Fiat Punto occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Punto specificaties
  • Fiat Punto occasions
  • Fiat Punto video's
Advies en informatie
  • Fiat Punto tests
  • Fiat Punto gebruikersreviews
  • Fiat Punto index
PREMIUM
Fiat 500 Electric - Eerste rijtest

Fiat 500 Electric - Eerste rijtest

63 jaar na het origineel en 12 jaar na de gereïncarneerde versie steekt Fiat de 500 helemaal...

Lees meer
 

Fiat Punto reviews

  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 24 december 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    12
    • 24 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 MyLife...

    7
    • 7 oktober 2019
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    2
    • 3 november 2018
meer reviews
Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

Fiat Punto - Occasion Aankoopadvies

70

Deze Fiat kennen we onder de namen Grande Punto, Punto Evo en gewoon Punto. Hij heeft er dan...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2012)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 22 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2010)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    • 21 september 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic (2011)

    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic...

    1
    • 3 juli 2020
  • Review
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual (2010)

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual...

    2
    • 18 mei 2020
  • Review
    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    Fiat Punto 1.2 16v Sporting (2000)

    7
    • 9 april 2020
  • Review
    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    Fiat Punto Evo 1.4 Business (2010)

    1
    • 24 december 2019
  • Review
    Fiat Grande Punto 1.4 16v Emotion (2007)

    Fiat Grande Punto 1.4 16v Emotion (2007)

    1
    • 12 november 2019
Merk
Merk
  • Review
    Fiat 500eC La Prima (2020)

    Fiat 500eC La Prima (2020)

    3
    • 16 januari 2021
  • Autonieuws
    Prijzen gefacelifte Fiat Tipo bekend

    Prijzen gefacelifte Fiat Tipo bekend

    54
    • 15 januari 2021
  • Review
    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    5
    • 9 januari 2021
  • Autonieuws
    Fiat 500X Cabrio op komst

    Fiat 500X Cabrio op komst

    21
    • 8 januari 2021
  • Eindejaarsvideo - Michiel - Fiat Panda

    Eindejaarsvideo - Michiel - Fiat Panda

    50
    • 30 december 2020
  • Review
    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012)

    • 13 december 2020
  • Review
    Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir 16v Lusso (2017)

    Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir 16v Lusso...

    13
    • 9 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep