Fiat Punto 0.9 TwinAir Easy (2012) #2

autoreview

Fiat Punto
Fiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat Punto

Signalement

UitvoeringPunto 0.9 TwinAir Easy
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf65.763 km
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima alledaagse auto

  • 75.000 km

Deze Fiat Punto is een auto om aan te bevelen. Als ik nog eens de keuze had zou ik de auto weer kiezen maar ik zou het wel fijn vinden om het volgende te weten voordat ik de auto zou kopen.

Pluspunten
+ Vermogen
+ Geluid
+ Stereo
+ City stand
+ Richting aanwijzer
- Stoelen
- Verbruik
- Lange neus
- Draaicircel


De auto heeft origineel redelijk goede prestaties (86pk), maar ik heb ook het officiele Squadra tuning pakket laten installeren. Dit is echt een aanrader! Je krijgt hierdoor rond de 100pk. (Overigens hebben nieuwere Punto's standaard al 100pk.) Op de weg heb je het in de meeste gevallen niet nodig, maar juist die ene keer als je snel wilt inhalen is het onmisbaar.

Het geluid vind ik geweldig. Het 'lekke uitlaatgeluid' is standaard van de fabriek en de twee cilinder gromt en trilt als je erom vraagt. Echt een complete beleving en elke dag weer een genot om naar te luisteren. Als je er geen zin in hebt is het geluid misschien wel iets te hard, maar de goede stereo lost dat snel op. (Subwoofer inbouwen zou ik ook aanraden).

Je kunt in de stad onder de 50km/h citystand activeren. Hierdoor krijgt de auto extra stuurbekrachtiging. Je kunt letterlijk met 1 vinger inparkeren!

De richtingaanwijzer knippert 5x i.p.v. 3x als je hem even aanraakt. In de meeste gevallen is het voor andere weggebruikers veel duidelijker wat je wilt doen.

Minpunten

De stoelen zitten op lange afstand echt niet lekker. Vooral steun onderin je rug mist en ook de lengte van de zitting is verre van comfortabel. (Nu moet ik erbij zeggen dat ik langer dan gemiddeld ben, dus wellicht scheelt het voor de gemiddelde man of vrouw).

Het verbruik. Dat valt me echt tegen. Je zou zeggen op 2 cilinders moet het wel goed gaan; ik haal maar net aan 1 op 15.

De auto heeft een vrij lange neus, waardoor hij met stijle parkeergarages wel eens over de grond schuurt.

De draaicircel is niet erg klein en met achteruit inparkeren is het overzicht moeilijk in te schatten door de schuin oplopende ramen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja