Fiat Panda (2012)

autoreview

Fiat Panda (2012)

Signalement

UitvoeringPanda
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf41.588 km
KM-stand laatst59.090 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van 2 cylinders terug naar 4 cylinders.

  • 45.888 km

Na krap een jaar in volle tevredenheid gereden te hebben in mijn Punto TwinAir, haalde ik op 11 maart mijn nieuwe auto op; een Fiat Panda 1.2 Classic. Ivm met het opstarten van mijn eigen bedrijf wilde ik kostenbesparen, dus het inleveren van wat luxe en comfort ging daarmee gepaard.

Van 6 versnellingen, Bluetooth (Blue&Me), cruise control, automatische Airco naar 5 versnellingen, geen cruise, bluetooth of usb ingang en gewoon handmatige airco..

Maar de 5 deuren had ik nog steeds en dat was eigenlijk het belangijkste.

Alweer een hoop Km's achter de kiezen met de Pan

  • 59.090 km

soms denk ik nog weer terug aan de comfort die de Punto mij bood. Maar aan de andere kant, heb ik nu meer laadruimte, echt bizar wat er in de Panda past!! En ik zit lekker hoog!

Ook heb ik diverse nadelen ervaren;

De prestaties zijn aardig onder de maat, niet echt super zuinig (1:18/19) dit geld ook voor het comfort, hij is aardig stuiterig en ik vind het jammer dat de motor best hard moet werken om op gang te komen, de TwinAir had weliswaar een turbo en klonk soms als een grasmaaier, maar zodra je de Eco knop uitzette ging je als een speer!

Ook merk je dat de auto in de basis alweer uit 2003 stamt, het is allemaal niet zo verfijnd, nu was de Punto ook niet de jongste meer in de basis, maar toch merk je het verschil.

Naast mijn Panda rijd ik zo'n 2x per week in een auto van een van mijn vriendinnen, een Mercedes C klasse station (nwste type) AMG line automaat, waarmee ik afgelopen meerdere malen naar Parijs op en neer heb gereden in 1 dag verbaasde mij hoe zuinig de auto is ( 1;19/20) in tegenstelling tot mijn Panda die ik vrijwel alleen voor de grote afstanden gebruik.. Bijzonder hoe techniek zich ontwikkeld in korte tijd.

Binnenkort ben ik toe aan de eerste beurt (62.000km) ben benieuwd wat er gedaan moet worden, tot op heden heeft de panda zich goed gehouden, waarvoor alle lof, waar mijn Punto in korte tijd al een vernieuwing van de achterlichten nodig had (Led itt halogeen) doet alles nog naar behoren!

Ik houd julloe op de hoogte!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.