Fiat Panda 1.3 Multijet 16v Edizione Cool (2009)

autoreview

Fiat Panda
Fiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat Panda - interieurFiat Panda - interieur

Signalement

UitvoeringPanda 1.3 Multijet 16v Edizione Cool
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf66.980 km
KM-stand laatst242.780 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 201.099 km

Na 3,5 jaar en krap 140000 km verder even een verslagje, gekocht met ruim 66000 km, nu 201000 km, rijden nog steeds met erg veel plezier in de Panda diesel. Bij 140000 km nieuwe koppelingsplaat, remschijf voor, condensor, en een beurt, 160000 km laten chiptunen tot 100 pk en 190 nm. koppel, verder iedere 20000 km. Een kleine of grote beurt, rijden per set banden ruim 45000 km. Eerste uitlaat en bij 200000 een nieuwe accu. Al met al erg weinig kosten gezien de km's die de auto rijdt.

Update

  • 220.100 km

Panda doet het nog steeds super! Verbruikt geen olie en verbruik is al jaren rond de 1 op 22. (90 % snelweg). Na het chippen is hij niet zuiniger geworden maar het rijplezier is wel aanmerkelijk toe genomen. Krijgt om de 20000 km. een beurt(groot of klein). De banden(Michelin Energy) gaan rond de 45000 km mee. Eerste uitlaat en schokdempers. Comfort is, gezien de klasse auto, goed. Stoelen zitten goed, en hebben totaal geen slijt plekken. Wel is net de aircocondensor vervangen, dat kan voorkomen zeker gezien de ruim 40000 km die er jaarlijks mee gereden wordt. Het doel is om bij 300000 km te kijken hoe de Panda er dan technisch bij staat. Over 2 jaar zullen we het zien.

Afscheid

  • 242.780 km

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van de Panda.
Bij 240000 wilde hij niet aanslaan, na een aantal pogingen toch gelukt. Na eerst op 2 a 3 cilinders te lopen ging hij toch nog op 4 lopen, verstuivers aan vervanging toe. Ook begon de distributieketting lawaai te maken en de koppeling voelde al een tijdje niet erg fris meer aan. De garage kwam met een erg schappelijke reparatie aanbieding maar deze was ruim boven de waarde van de Panda. Na een periode van wel of niet repareren hebben we met pijn in ons hart besloten de Panda te vervangen. Aangezien hij helemaal geen last had van roest en er nog altijd glimmend bij stond en het interieur er na de vele kilometers nog steeds niet versleten uit zag was de keuze moeilijk. Na een kleine zoek tocht is het een Punto Evo van 2011 met 49000 km. op de teller geworden. Leeftijd was niet heel erg belangrijk, een lage kilometer stand wel. De Punto gaat nu bijna jaarlijks rijden waar hij eerder 5 jaar over gedaan heeft. Na 2 weken te koop te hebben gestaan bij de garage is hij verkocht. Een Duitse handelaar heeft hem gekocht. Helaas zien we hem waarschijnlijk niet weer terug. Wij kijken wel met veel plezier terug en hopen dat de Punto het net zo goed gaat doen qua kosten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.