Fiat Panda 1.2 Edizione Cool (2009)

autoreview

Fiat Panda
Fiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat Panda - interieurFiat Panda - interieur

Signalement

UitvoeringPanda 1.2 Edizione Cool
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf32.000 km
KM-stand laatst380.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Panda review

  • 35.029 km

Aanschaf Panda 1.2

Werd tijd voor wat anders na 8 jaar lang met de Seicento voordelig te hebben kunnen rijden.

Rij eigenschappen:
Sturen gaat top met een Panda, gevoel is voldoende en sturen zelf gaat lekker soepel zeker met de City Knop actief. Motor loopt heel rustig en soepel en je krijgt amper de indruk maar met een 1.2 die beschikt over slechts 60PK op pad te zijn. Koppel is ruim voldoende voor deze auto.

Zit positie:

Zit is heerlijk hoog stoelen geven voldoende steun ook op de lange afstand. Nadeel is alleen dat de daklijn bij de voorruit zover doorloopt waardoor je bij de stoplichten beetje moet bukken om eronder te kijken. Maar goed ben ook lang 1.94M dus zal niet iedereen zo ervaren.

Ruimte:
Bagage ruimte zeker meer dan voldoende boodschappen kratten passen er zo in zonder eerst de achterbank te hoeven verzetten of de hoedenplank te moeten optillen.
Voorin had iets meer ruimte mogen zijn achter het stuur maar dat is weer meer voor de lange mens. Je moet alleen even wennen aan die versnellingspook die onderaan dashboard zit. Ideaal voor schakelen qua plaatsing alleen iets minder voor je rechterbeen alhoewel dat snel went want je kunt er lekker tegenaan leunen.
Achterin is ideaal met kinderen maar ook met volwassenen valt het mee voor zo'n kleine lichte auto.

Verbruik:

We wisten al dat de Panda ongeveer 1-15 zou doen net als de Seicento destijds. Bij onze andere auto was het nog niet bekend destijds anders hadden we hem niet gekocht (de Picanto) maar zijn daarbij afgegaan op de informatie van de Dealer.
Op zich valt het dus mee met 1-16 a 1-17 bij voornamelijk woon werk-verkeer. De auto rijd zeer soepel dus kunt al vroeg overschakelen om verbruik ook laag te houden.

Aanpassingen Panda:

Banden:

Winterbanden op de originele velgen laten zetten. Ook handig voor Duitsland mogen ze van mij hier ook verplicht maken.

Uitlaat:

Bij HI3 Automotive een custom made einddemper laten maken en eronder laten zetten. Precies pas in de uitsparing van de bumper van de Fiat Panda.
Pas perfect en klinkt beschaafd.
Jeroen bedankt voor de service.

Luchtfilter:

Een Green inleg luchtfilter geplaatst op de plaats van het originele filter. Nog altijd bij elke auto gedaan en eenmalige aanschaf en bevalt altijd weer prima.

top auto

  • 380.000 km

We hebben de Panda nu ongeveer een jaar, hij bevalt echt zeer goed. Stuurt fijn en loopt heerlijk soepel.

Ondertussen is er een sport-uitlaat custom made onder gekomen en zoals bij alle vorige auto's een K&N inlegfilter.

Lange afstand zit hij ook perfect en nog zuiniger dan verwacht. Ritje Texel heen en weer met zelfs verwarming en airco af en toe aan noteren we aan de pomp gewoon 1 op 18,5 wat erg netjes is.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.